ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΟΝΤΕΛΛΩΝ

 

Το "Lazy Tiger 51" (Slow-Fly Mustang) της THUNDER-TIGER

Ένα πραγματικά εκπληκτικό μοντέλο!

Όχι δεν πρόκειται για υπερβολή. Πρόκειται για ένα μοντέλλο που συνδυάζει πολλά πράγματα ταυτόχρονα και έχει (ή τουλάχιστον είχε) πολύ καλή τιμή. 

Η  Thunder Tiger είναι μια Ταϊβανέζικη εταιρεία της οποίας τα ARF μοντέλα, εδώ και αρκετά χρόνια, χαίρουν της εκτίμησης της μεγάλης πλειοψηφίας των αερομοντελιστών, αντίθετα ίσως με τα μοντέλα άλλων εταιρειών της Άπω Ανατολής.

Άψογο φινίρισμα, πολύ καλά υλικά κατασκευής και -ΚΥΡΙΩΣ- άριστη πτητική συμπεριφορά, είναι τα χαρακτηριστικά που έκαναν δημοφιλή τα μοντέλα της Thunder Tiger. 

Το συγκεκριμένο μοντέλο συνδυάζει όλα τα παραπάνω, αλλά ειδικά για την πτητική συμπεριφορά του θα μιλήσουμε στο τέλος του άρθρου. Είναι καλό αεροπλάνο γι αυτόν που θα ήθελε για πρώτη φορά να περάσει στα χαμηλοπτέρυγα, αλλά με μια ισχυρή μηχανή αποκτά συμπεριφορά σχεδόν 3-D, έχοντας παράλληλα μιααξιοπρεπή, περίπου  SCALE εμφάνιση, πράγμα σημαντικό για όλους εμάς που απεχθανόμαστε την συνήθως κακόγουστη,  και μη ρεαλιστική εμφάνιση όλων σχεδόν των 3-D μοντέλων. Τα τελευταία δυο χρόνια έχει κάνει τακτικά την εμφάνιση του στα μοντελοδρόμια και από όλους τους μοντελιστές έχουμε ακούσει θετικά σχόλια, ενώ τις ίδιες εντυπώσεις έχουμε και εμείς από προσωπική εμπειρία.

 

    Το κουτί του μοντέλου,         αρκετά ευμεγέθες και...παχουλό.
    Και τα όλα τα  εξαρτήματα        στο εσωτερικό του, εκτός από τις        πτέρυγες. Όλα σε σακκουλάκια,         περιποιημένα και προσεγμένα.         Εμπεριέχονται και τα διακοσμητικά        αυτοκόλλητα. Αριστερά στην εικόνα το -μέτρια         περιεκτικό- βιβλιαράκι οδηγιών.

 

 

   Εδώ φαίνονται οι πτέρυγες        συγκολλημένες, με συναρμολογημένα        επίσης τα AILERONS. Κλασσική συναρμολόγηση, κόλλημα στη μέση και εγκάρσια          ενισχυτική δοκός από 2 κομμάτια κόντρα        πλακέ κολλημένα μεταξύ τους. Πολύ γερή        κατασκευή. Τα φτερά είναι εξ ολοκλήρου        χτιστά, δεν υπάρχει καθόλου φύλλο        μπάλσας. Πολύ ελαφριά κατασκευή  (αλλά        σε περίπτωση πτώσης ... ?)        

Αξιοσημείωτο:   οι        διαστάσεις των πτερύγων. Για ένα        εκπέτασμα 136 cm και μήκος ατράκτου 106 cm,         το πλάτος (χορδή) της πτέρυγας είναι ...39        cm ! Καταλαβαίνετε πόσο φαρδιά        είναι η πτέρυγα, χαρακτηριστικό        άλλωστε όλων των fun-fly μοντέλων. Είναι        επίσης και...παχουλή, 4cm, με αεροτομή CLARK.         Και τα AILERONS είναι πολύ        φαρδιά- 6 cm, αν και όχι τόσο φαρδιά,         όσο των καθαρά 3-D μοντέλων.

   Τα SERVO των AILERONS, ένα για κάθε         AILERON. Οι βάσεις είναι έτοιμες, κομμένες,         κάτω από την επικάλυψη και μάλιστα        υπάρχουν 2 βάσεις SERVO για κάθε AILERON, μια        για κανονικό και μια για MINI SERVO.         Χρησιμοποιείτε όποια θέλετε. Η        εφαρμογή είναι τέλεια.

 

Ένα μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι το υλικό επικάλυψης είναι το εκπληκτικό ULTRACOTE, το οποίο -κατά την προσωπική μας άποψη- υπερτερεί σημαντικά του MONOKOTE. Είναι πιο ανθεκτικό και έχει ένα κάπως ματ φινίρισμα που είναι καλύτερο για τα SCALE μοντέλα.

 

   
 Το εσωτερικό της ατράκτου με        τις βάσεις των SERVO

Και όλα τα ηλεκτρικά        τοποθετημένα. 

 

Ένα μειονέκτημα είναι ότιτις ντίζες πρέπει να τις διαμορφώσετε εσείς στα άκρα και να τις περάσετε εσείς στην άτρακτο. Θα περιμέναμε από την THUNDER TIGER να τις είχε ήδη περασμένες, όπως πολλά μοντέλα εταιρειών της Άπω Ανατολής. Επίσης ένα άλλο μικρό μειονέκτημα που εντοπίσαμε είναι ότι το SERVO της μηχανής βρίσκει ελαφρά σε μια προεξοχή ενός ξύλου κάτω από την βάση του (εκεί που δείχνει το τόξο στη φωτογραφία), το οποίο πρέπει να "φάτε" εσείς λίγο με τη λίμα (και δυστυχώς είναι κόντρα-πλακέ). 

Προσέξτε επίσης στη φωτογραφία δεξιά, πως ο δέκτης με το προστατευτικό σφουγγαράκι του έχει περαστεί όλος σε μια μικρή νάϋλον σακούλα. Είναι μια καλή πρακτική που πρέπει  να χρησιμοποιούμε σε όλα τα μοντέλα, για να προστατεύουμε τον δέκτη μας από τυχόν διαρροές καυσίμου, τουλάχιστον όταν βρίσκεται πολύ κοντά στο ντεπόζιτο, όπως στην περίπτωση μας. 

Και μια ακόμα παρατήρηση: Εκείνο το μαύρο αντικείμενο που φαίνεται κάτω από τις ντίζες, είναι οι μπαταρίες! Η θέση τους τόσο πίσω είναι μάλλον ασυνήθιστη σε μοντέλο, τις περισσότερες φορές τοποθετούνται μπροστά, κάτω από το ντεπόζιτο. Όμως το SLOW-FLY MUSTANG είναι ένα μοντέλο εξαιρετικά εμπροσθόβαρο. Και αυτό δεν έτυχε μόνο στο συγκεκριμμένο μοντέλλο, γιατί κατασκευάσαμε δυο ίδια  μοντέλλα και ήταν το ίδιο εμπροσθόβαρα και τα δυο. Ο κατασκευαστής προτείνει μηχανή .20 - .30 και τοποθετήθηκε μια παλιά OS-MAX .25 FSR. Και όμως και με αυτή την ελαφριά μηχανή το μοντέλο ήταν και τις δυο φορές τόσο εμπροσθόβαρο, ώστε εκτός από την περίεργη θέση των μπαταριών χρειάστηκε να προστεθεί και ένα βάρος περίπου 15 gr. στην ουρά για να ζυγίσει σωστά. (Η απορία μας είναι πως καταφέρνουν να το ζυγίσουν οι φίλοι που έχουν τοποθετήσει μηχανή .40-άρα δίχρονη ή .52-άρα τετράχρονη, ναι, το έχουμε δει και με τέτοια μηχανή).

 

   
Το CANOPY του μοντέλου, που        δυστυχώς πρέπει να το βάψετε και να το        κολλήσετε εσείς. Σημειώστε το και αυτό        ως μειονέκτημα (ευτυχώς δεν έχει άλλα!)  Έτοιμη η ουρά του μοντέλου        με τον οπίσθιο τροχό που, ως συνήθως        κινείται μαζί με το RUDDER. Το σύστημα και        ο τροχός είναι πολύ καλής ποιότητας        όπως και οι κύριοι τροχοί του μοντέλου.

 

   Και η μηχανή (εδώ OS-MAX 25 FSR)         μονταρισμένη. Η βάση της μηχανής είναι        πλαστική και αποτελείται από 3 κομμάτια:         Ένα BACKPLATE και 2 υποστηρίγματα. Η        απόσταση μεταξύ των υποστηριγμάτων        είναι μεταβλητή και έτσι μπορούμε ανά        πάσα στιγμή να τοποθετήσουμε άλλη        μηχανή.

 

 
Και το SLOW-FLY MUSTANG έτοιμο! ΕΙΝΑΙ        ΟΜΟΡΦΟ!         

(αν και ίσως όχι όσο το πραγματικό         SCALE μοντέλο MUSTANG).

 

 Αυτό πάντως που είναι απολαυστικό, είναι η πτήση του μοντέλου. Με τη μηχανή που προτείνει ο κατασκευαστής και τις χαμηλές κινήσεις των πηδαλίων, είναι πραγματικά SLOW-FLY. Με ένα ελαφρό κόντρα αεράκι, προσγειώνεται σχεδόν κατακόρυφα, σαν ασανσέρ. Ιδανικό λοιπόν για τους νεοφώτιστους στα χαμηλοπτέρυγα, δεν θα τους αιφνιδιάσει ποτέ. Έχουν χρόνο για οποιαδήποτε φιγούρα και ελιγμό χωρίς κίνδυνο. Ένα πράγμα μόνο που θα πρέπει να προσέξουμε είναι ότι ο χρωματισμός των πτερύγων από κάτω μπορεί να μας ζαλίσει, να μας μπερδέψει και ίσως χρειαστεί να προσθέσουμε κάποια λωρίδα με έντονο χρώμα σε μια από τις δυο πτέρυγες, για ασυμμετρία. Κανένα πρόβλημα, το MONOKOTE "πιάνει" τέλεια επάνω στο ULTRAKOTE.

Εκτελεί θαυμάσια όλα τα ακροβατικά και βγαίνει από κάθε ελιγμό χωρίς καμιά απρόβλεπτη περιδίνηση, στολάρισμα ή οτιδήποτε άλλο. Η ακρίβεια με την οποία εκτελεί τους ελιγμούς και επανέρχεται, θυμίζει ηλεκτρονικό υπολογιστή και όχι πραγματικό αεροπλάνο. Όταν δώσουμε τις πλήρεις  κινήσεις στα πηδάλια (αυτές που προτείνει ο κατασκευαστής), γίνεται πραγματικό FUN-FLY. Εκτελεί LOOP με διάμετρο  όχι παραπάνω από 1-1.5 μέτρα! Τέλεια η ανάποδη πτήση (χρειάζεται όμως διόρθωση στο ELEVATOR) ακόμα και KNIFE!

Με φουλ γκάζι πετά αρκετά γρήγορα. Το έχουμε δει στα μοντελοδρόμια με .40-άρα μηχανή, ακόμα και με .52-άρα τετράχρονη, οπότε αποκτά χαρακτηριστικά σχεδόν 3-D. Κάνει HOVERING με μεγάλη ευκολία.

Το μοντέλο σχεδόν δεν στολάρει και όταν καταφέρουμε να το στολάρουμε, με ελάχιστο γκάζι επανέρχεται αμέσως. Το μόνο ίσως (αναμενόμενο) μειονέκτημα στην πτήση είναι ότι με τόσο μεγάλες επιφάνειες πτερύγων, με τόσο χοντρή αεροτομή και μάλιστα CLARK και με τόσο μικρό -συγκριτικά- βάρος, δεν πετά καλά με αέρα. Με τη μηχανή τουλάχιστον που προτείνει ο κατασκευαστής, θα λέγαμε ότι τα 4 Μποφώρ είναι ένας τελείως οριακός άνεμος γι αυτό το μοντέλο. Πετάξτε το καλύτερα με ασθενή άνεμο ή άπνοια, για να το ευχαριστηθείτε.

 

Και μετά τα καλά νέα, τα ...κακά!   Ίσως και να μην βρείτε πλέον  τόσο εύκολα το LAZY-TIGER 51.  Τελευταία φορά, τον Δεκέμβρη ΄03, το αγοράσαμε από το κατάστημα POWER MODEL του Γιώργου Ευσταθιάδη, σε μια πραγματικά πολύ καλή τιμή, καλύτερη και από το εξωτερικό. Όπως πληροφορηθήκαμε όμως,  έχει δυστυχώς εξαντληθεί. Επίσης, δεν το βλέπουμε στους τιμοκαταλόγους καταστημάτων στο εξωτερικό, αν και υπάρχει ακόμα στον κατάλογο προϊόντων της THUNDER TIGER.

Κοιτάζοντας τους καινούργιους τιμοκαταλόγους του Νίκου Δελατόλα (EXTREME MODELS) βρήκαμε ένα μοντέλο πανομοιότυπο (αν εξαιρέσουμε το χρώμα της ουράς) το Τ-51 της  PHOENIX. Επικοινωνήσαμε με τον Νίκο, ο οποίος μας πληροφόρησε ότι πρόκειται όντως για το ίδιο μοντέλο, το οποίο κατασκευάζεται από τρίτη εταιρεία που τροφοδοτεί την PHOENIX και την THUNDER TIGER. Η τιμή του δυστυχώς, δεν είναι ακόμα γνωστή.

Χαρακτηριστικά του μοντέλου:

Εκπέτασμα: 136 cm, μήκος 106 cm, βάρος με μηχανή 1900-2000 gr, μηχανή .20 - .30.

 

Γ. Κ.

 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ        ΤΟΥ ΜΑΝΟΥ ΚΕΡΠΙΝΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΩΤΕΡΩ        ΤΕΣΤ:

Προκειμένου να μην υπάρξουν      παρεξηγήσεις και απογοητεύσεις μεταξύ      πελατών και καταστηματαρχών για το      συγκεκριμένο μοντέλο, ο Μάνος Κερπινής      επισημαίνει ότι:

"...το      συγκεκριμένο μοντέλο, παρά τα πολύ καλά      πτητικά χαρακτηριστικά του, όχι απλά δεν      κάνει, αλλά ούτε  πλησιάζει στο να      πετύχει ένα επίσημο σετ ελιγμών όπως      προβλέπεται: The Blender- Thew Elevator - The Harrier - The      Waterfall - The Torque Roll- The Wall - The parachute."

Σχετικά με την "κακόγουστη      και μη ρεαλιστική εμφάνιση των 3-D",        ο Μάνος Κερπινής παρατηρεί ότι μοντέλα       SCALE όπως τα Edge 540, Extra 330, Extra 300 S, Extra 330 L, Su-29       και Yak, έχουν οπωσδήποτε ρεαλιστική      εμφάνιση, αφού βγαίνουν και σε 100% SCALE       έκδοση. Όπως όμως διευκρινίζει        "fun flyers τύπου 3-D από κάποιες φτηνές      εταιρείες εισαγωγής, της τάξεως των 80-280       Ευρώ, συμφωνώ ότι κάθε άλλο παρά      ρεαλιστική εμφάνιση έχουν..."

 

 

 

2003-2004  ©         Copyright         by           Απαγορεύεται        η        αναδημοσίευση,         ολική ή        μερική  των        περιεχομένων        της ιστοσελίδας,         χωρίς την        γραπτή άδεια        του εκδότη.

 

 

Το "Lazy Tiger 51" (Slow-Fly Mustang) της THUNDER-TIGER

 

Ένα πραγματικά εκπληκτικό μοντέλο!

 

Όχι δεν πρόκειται για υπερβολή. Πρόκειται για ένα μοντέλλο που συνδυάζει πολλά πράγματα ταυτόχρονα και έχει (ή τουλάχιστον είχε) πολύ καλή τιμή. 

 

Η  Thunder Tiger είναι μια Ταϊβανέζικη εταιρεία της οποίας τα ARF μοντέλα, εδώ και αρκετά χρόνια, χαίρουν της εκτίμησης της μεγάλης πλειοψηφίας των αερομοντελιστών, αντίθετα ίσως με τα μοντέλα άλλων εταιρειών της Άπω Ανατολής.

 

Άψογο φινίρισμα, πολύ καλά υλικά κατασκευής και -ΚΥΡΙΩΣ- άριστη πτητική συμπεριφορά, είναι τα χαρακτηριστικά που έκαναν δημοφιλή τα μοντέλα της Thunder Tiger. 

 

Το συγκεκριμένο μοντέλο συνδυάζει όλα τα παραπάνω, αλλά ειδικά για την πτητική συμπεριφορά του θα μιλήσουμε στο τέλος του άρθρου. Είναι καλό αεροπλάνο γι αυτόν που θα ήθελε για πρώτη φορά να περάσει στα χαμηλοπτέρυγα, αλλά με μια ισχυρή μηχανή αποκτά συμπεριφορά σχεδόν 3-D, έχοντας παράλληλα μια αξιοπρεπή, περίπου  SCALE εμφάνιση, πράγμα σημαντικό για όλους εμάς που απεχθανόμαστε την συνήθως κακόγουστη,  και μη ρεαλιστική εμφάνιση όλων σχεδόν των 3-D μοντέλων. Τα τελευταία δυο χρόνια έχει κάνει τακτικά την εμφάνιση του στα μοντελοδρόμια και από όλους τους μοντελιστές έχουμε ακούσει θετικά σχόλια, ενώ τις ίδιες εντυπώσεις έχουμε και εμείς από προσωπική εμπειρία.

 

 

 

    Το κουτί του μοντέλου,         αρκετά ευμεγέθες και...παχουλό.
    Και τα όλα τα  εξαρτήματα        στο εσωτερικό του, εκτός από τις        πτέρυγες. Όλα σε σακκουλάκια,         περιποιημένα και προσεγμένα.         Εμπεριέχονται και τα διακοσμητικά        αυτοκόλλητα. Αριστερά στην εικόνα το -μέτρια         περιεκτικό- βιβλιαράκι οδηγιών.

 

 

 

 

 

   Εδώ φαίνονται οι πτέρυγες        συγκολλημένες, με συναρμολογημένα        επίσης τα AILERONS. Κλασσική συναρμολόγηση, κόλλημα στη μέση και εγκάρσια          ενισχυτική δοκός από 2 κομμάτια κόντρα        πλακέ κολλημένα μεταξύ τους. Πολύ γερή        κατασκευή. Τα φτερά είναι εξ ολοκλήρου        χτιστά, δεν υπάρχει καθόλου φύλλο        μπάλσας. Πολύ ελαφριά κατασκευή  (αλλά        σε περίπτωση πτώσης ... ?)        

Αξιοσημείωτο:   οι        διαστάσεις των πτερύγων. Για ένα        εκπέτασμα 136 cm και μήκος ατράκτου 106 cm,         το πλάτος (χορδή) της πτέρυγας είναι ...39        cm ! Καταλαβαίνετε πόσο φαρδιά        είναι η πτέρυγα, χαρακτηριστικό        άλλωστε όλων των fun-fly μοντέλων. Είναι        επίσης και...παχουλή, 4cm, με αεροτομή CLARK.         Και τα AILERONS είναι πολύ        φαρδιά- 6 cm, αν και όχι τόσο φαρδιά,         όσο των καθαρά 3-D μοντέλων.

   Τα SERVO των AILERONS, ένα για κάθε         AILERON. Οι βάσεις είναι έτοιμες, κομμένες,         κάτω από την επικάλυψη και μάλιστα        υπάρχουν 2 βάσεις SERVO για κάθε AILERON, μια        για κανονικό και μια για MINI SERVO.         Χρησιμοποιείτε όποια θέλετε. Η        εφαρμογή είναι τέλεια.

 

 

 

Ένα μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι το υλικό επικάλυψης είναι το εκπληκτικό ULTRACOTE, το οποίο -κατά την προσωπική μας άποψη- υπερτερεί σημαντικά του MONOKOTE. Είναι πιο ανθεκτικό και έχει ένα κάπως ματ φινίρισμα που είναι καλύτερο για τα SCALE μοντέλα.

 

 

 

   
 Το εσωτερικό της ατράκτου με        τις βάσεις των SERVO

Και όλα τα ηλεκτρικά        τοποθετημένα. 

 

 

 

Ένα μειονέκτημα είναι ότιτις ντίζες πρέπει να τις διαμορφώσετε εσείς στα άκρα και να τις περάσετε εσείς στην άτρακτο. Θα περιμέναμε από την THUNDER TIGER να τις είχε ήδη περασμένες, όπως πολλά μοντέλα εταιρειών της Άπω Ανατολής. Επίσης ένα άλλο μικρό μειονέκτημα που εντοπίσαμε είναι ότι το SERVO της μηχανής βρίσκει ελαφρά σε μια προεξοχή ενός ξύλου κάτω από την βάση του (εκεί που δείχνει το τόξο στη φωτογραφία), το οποίο πρέπει να "φάτε" εσείς λίγο με τη λίμα (και δυστυχώς είναι κόντρα-πλακέ). 

 

Προσέξτε επίσης στη φωτογραφία δεξιά, πως ο δέκτης με το προστατευτικό σφουγγαράκι του έχει περαστεί όλος σε μια μικρή νάϋλον σακούλα. Είναι μια καλή πρακτική που πρέπει  να χρησιμοποιούμε σε όλα τα μοντέλα, για να προστατεύουμε τον δέκτη μας από τυχόν διαρροές καυσίμου, τουλάχιστον όταν βρίσκεται πολύ κοντά στο ντεπόζιτο, όπως στην περίπτωση μας. 

 

Και μια ακόμα παρατήρηση: Εκείνο το μαύρο αντικείμενο που φαίνεται κάτω από τις ντίζες, είναι οι μπαταρίες! Η θέση τους τόσο πίσω είναι μάλλον ασυνήθιστη σε μοντέλο, τις περισσότερες φορές τοποθετούνται μπροστά, κάτω από το ντεπόζιτο. Όμως το SLOW-FLY MUSTANG είναι ένα μοντέλο εξαιρετικά εμπροσθόβαρο. Και αυτό δεν έτυχε μόνο στο συγκεκριμμένο μοντέλλο, γιατί κατασκευάσαμε δυο ίδια  μοντέλλα και ήταν το ίδιο εμπροσθόβαρα και τα δυο. Ο κατασκευαστής προτείνει μηχανή .20 - .30 και τοποθετήθηκε μια παλιά OS-MAX .25 FSR. Και όμως και με αυτή την ελαφριά μηχανή το μοντέλο ήταν και τις δυο φορές τόσο εμπροσθόβαρο, ώστε εκτός από την περίεργη θέση των μπαταριών χρειάστηκε να προστεθεί και ένα βάρος περίπου 15 gr. στην ουρά για να ζυγίσει σωστά. (Η απορία μας είναι πως καταφέρνουν να το ζυγίσουν οι φίλοι που έχουν τοποθετήσει μηχανή .40-άρα δίχρονη ή .52-άρα τετράχρονη, ναι, το έχουμε δει και με τέτοια μηχανή).

 

 

 

   
Το CANOPY του μοντέλου, που        δυστυχώς πρέπει να το βάψετε και να το        κολλήσετε εσείς. Σημειώστε το και αυτό        ως μειονέκτημα (ευτυχώς δεν έχει άλλα!)  Έτοιμη η ουρά του μοντέλου        με τον οπίσθιο τροχό που, ως συνήθως        κινείται μαζί με το RUDDER. Το σύστημα και        ο τροχός είναι πολύ καλής ποιότητας        όπως και οι κύριοι τροχοί του μοντέλου.

 

 

 

   Και η μηχανή (εδώ OS-MAX 25 FSR)         μονταρισμένη. Η βάση της μηχανής είναι        πλαστική και αποτελείται από 3 κομμάτια:         Ένα BACKPLATE και 2 υποστηρίγματα. Η        απόσταση μεταξύ των υποστηριγμάτων        είναι μεταβλητή και έτσι μπορούμε ανά        πάσα στιγμή να τοποθετήσουμε άλλη        μηχανή.

 

 

 

 
Και το SLOW-FLY MUSTANG έτοιμο! ΕΙΝΑΙ        ΟΜΟΡΦΟ!         

(αν και ίσως όχι όσο το πραγματικό         SCALE μοντέλο MUSTANG).

 

 

 

 Αυτό πάντως που είναι απολαυστικό, είναι η πτήση του μοντέλου. Με τη μηχανή που προτείνει ο κατασκευαστής και τις χαμηλές κινήσεις των πηδαλίων, είναι πραγματικά SLOW-FLY. Με ένα ελαφρό κόντρα αεράκι, προσγειώνεται σχεδόν κατακόρυφα, σαν ασανσέρ. Ιδανικό λοιπόν για τους νεοφώτιστους στα χαμηλοπτέρυγα, δεν θα τους αιφνιδιάσει ποτέ. Έχουν χρόνο για οποιαδήποτε φιγούρα και ελιγμό χωρίς κίνδυνο. Ένα πράγμα μόνο που θα πρέπει να προσέξουμε είναι ότι ο χρωματισμός των πτερύγων από κάτω μπορεί να μας ζαλίσει, να μας μπερδέψει και ίσως χρειαστεί να προσθέσουμε κάποια λωρίδα με έντονο χρώμα σε μια από τις δυο πτέρυγες, για ασυμμετρία. Κανένα πρόβλημα, το MONOKOTE "πιάνει" τέλεια επάνω στο ULTRAKOTE.

 

Εκτελεί θαυμάσια όλα τα ακροβατικά και βγαίνει από κάθε ελιγμό χωρίς καμιά απρόβλεπτη περιδίνηση, στολάρισμα ή οτιδήποτε άλλο. Η ακρίβεια με την οποία εκτελεί τους ελιγμούς και επανέρχεται, θυμίζει ηλεκτρονικό υπολογιστή και όχι πραγματικό αεροπλάνο. Όταν δώσουμε τις πλήρεις  κινήσεις στα πηδάλια (αυτές που προτείνει ο κατασκευαστής), γίνεται πραγματικό FUN-FLY. Εκτελεί LOOP με διάμετρο  όχι παραπάνω από 1-1.5 μέτρα! Τέλεια η ανάποδη πτήση (χρειάζεται όμως διόρθωση στο ELEVATOR) ακόμα και KNIFE!

 

Με φουλ γκάζι πετά αρκετά γρήγορα. Το έχουμε δει στα μοντελοδρόμια με .40-άρα μηχανή, ακόμα και με .52-άρα τετράχρονη, οπότε αποκτά χαρακτηριστικά σχεδόν 3-D. Κάνει HOVERING με μεγάλη ευκολία.

 

Το μοντέλο σχεδόν δεν στολάρει και όταν καταφέρουμε να το στολάρουμε, με ελάχιστο γκάζι επανέρχεται αμέσως. Το μόνο ίσως (αναμενόμενο) μειονέκτημα στην πτήση είναι ότι με τόσο μεγάλες επιφάνειες πτερύγων, με τόσο χοντρή αεροτομή και μάλιστα CLARK και με τόσο μικρό -συγκριτικά- βάρος, δεν πετά καλά με αέρα. Με τη μηχανή τουλάχιστον που προτείνει ο κατασκευαστής, θα λέγαμε ότι τα 4 Μποφώρ είναι ένας τελείως οριακός άνεμος γι αυτό το μοντέλο. Πετάξτε το καλύτερα με ασθενή άνεμο ή άπνοια, για να το ευχαριστηθείτε.

 

 

 

Και μετά τα καλά νέα, τα ...κακά!   Ίσως και να μην βρείτε πλέον  τόσο εύκολα το LAZY-TIGER 51.  Τελευταία φορά, τον Δεκέμβρη ΄03, το αγοράσαμε από το κατάστημα POWER MODEL του Γιώργου Ευσταθιάδη, σε μια πραγματικά πολύ καλή τιμή, καλύτερη και από το εξωτερικό. Όπως πληροφορηθήκαμε όμως,  έχει δυστυχώς εξαντληθεί. Επίσης, δεν το βλέπουμε στους τιμοκαταλόγους καταστημάτων στο εξωτερικό, αν και υπάρχει ακόμα στον κατάλογο προϊόντων της THUNDER TIGER.

 

Κοιτάζοντας τους καινούργιους τιμοκαταλόγους του Νίκου Δελατόλα (EXTREME MODELS) βρήκαμε ένα μοντέλο πανομοιότυπο (αν εξαιρέσουμε το χρώμα της ουράς) το Τ-51 της  PHOENIX. Επικοινωνήσαμε με τον Νίκο, ο οποίος μας πληροφόρησε ότι πρόκειται όντως για το ίδιο μοντέλο, το οποίο κατασκευάζεται από τρίτη εταιρεία που τροφοδοτεί την PHOENIX και την THUNDER TIGER. Η τιμή του δυστυχώς, δεν είναι ακόμα γνωστή.

 

Χαρακτηριστικά του μοντέλου:

 

Εκπέτασμα: 136 cm, μήκος 106 cm, βάρος με μηχανή 1900-2000 gr, μηχανή .20 - .30.

 

 

 

Γ. Κ.

 

 

 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ        ΤΟΥ ΜΑΝΟΥ ΚΕΡΠΙΝΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΩΤΕΡΩ        ΤΕΣΤ:

Προκειμένου να μην υπάρξουν      παρεξηγήσεις και απογοητεύσεις μεταξύ      πελατών και καταστηματαρχών για το      συγκεκριμένο μοντέλο, ο Μάνος Κερπινής      επισημαίνει ότι:

"...το      συγκεκριμένο μοντέλο, παρά τα πολύ καλά      πτητικά χαρακτηριστικά του, όχι απλά δεν      κάνει, αλλά ούτε  πλησιάζει στο να      πετύχει ένα επίσημο σετ ελιγμών όπως      προβλέπεται: The Blender- Thew Elevator - The Harrier - The      Waterfall - The Torque Roll- The Wall - The parachute."

Σχετικά με την "κακόγουστη      και μη ρεαλιστική εμφάνιση των 3-D",        ο Μάνος Κερπινής παρατηρεί ότι μοντέλα       SCALE όπως τα Edge 540, Extra 330, Extra 300 S, Extra 330 L, Su-29       και Yak, έχουν οπωσδήποτε ρεαλιστική      εμφάνιση, αφού βγαίνουν και σε 100% SCALE       έκδοση. Όπως όμως διευκρινίζει        "fun flyers τύπου 3-D από κάποιες φτηνές      εταιρείες εισαγωγής, της τάξεως των 80-280       Ευρώ, συμφωνώ ότι κάθε άλλο παρά      ρεαλιστική εμφάνιση έχουν..."

 

 

 

 

 

 

2003-2004  ©         Copyright         by     Απαγορεύεται        η        αναδημοσίευση,         ολική ή        μερική  των        περιεχομένων        της ιστοσελίδας,         χωρίς την        γραπτή άδεια        του εκδότη.

 

Διάφορα άρθρα

Τεχνικό άρθρο

Στη σειρά των άρθρων μας “Το τεχνικό άρθρο του μήνα” δεν παρουσιάζουμε πάντα τεχνικά θέματα – με την αυστηρή έννοια του όρου- αλλά και άλλα -γενικότερου ενδιαφέροντος- θέματα, όπως άλλους τομείς του αερομοντελισμού, πέραν των R/C (τηλεκατευθυνομένων), τρόπους και κανόνες διεξαγωγής αγώνων κλπ.  

 

 

Τα BPL (Broadband Power Lines)

και πόσο κινδυνεύουν τα αεροπλανάκια μας από αυτά!

 

Οι καινούργιοι φίλοι μας!

Γεια σας !

Για να είσαστε σε αυτή την σελίδα, σημαίνει ότι είσαστε καινούργιοι στο χόμπυ μας ή τουλάχιστον ενδιαφέρεστε και σκέφτεστε να ασχοληθείτε!
Εμείς λοιπόν σας καλωσορίζουμε στον μαγικό κόσμο του αερομοντελισμού!
Στις επόμενες σελίδες θα ενημερωθείτε για το τι ακριβώς είναι ο αερομοντελισμός και πως θα μπορούσατε και εσείς, με λίγα έξοδα, να κατασκευάσετε και να πετάξετε το πρώτο αεροπλανάκι σας!

Γιατί να μην έχουμε και στην Αττική Λέσχη και μοντελοδρόμιο;

Αναμφισβήτητα        είναι πολύ        θετικό        γεγονός, ότι        τον        τελευταίο        ενάμισυ        χρόνο        δημιουργήθηκαν        τόσα νέα        μοντελοδρόμια        γύρω από την        Αθήνα, όλα        χάρη στην        ιδιωτική        πρωτοβουλία.         Ίσως χωρίς        αυτά το χόμπυ        μας να είχε        κιόλας        σβήσει εδώ, αν        μάλιστα        είχαν        επιβεβαιωθεί        οι φόβοι για        το ξεπούλημα        της        Αναβύσσου        από την τότε  "αμαρτωλή"         Ε.Τ.Α.