Τεχνικες Κατασκευης

   

 Οι μόνιμοι        συντάκτες αυτής της στήλης, ο Παράσχος        και ο Βασίλης Δεμίρης αυτόν το μήνα  μας παρουσιάζουν

 

Κατασκευή μοντέλου από την αρχή - 2ο μέρος

 (Συνέχεια από το προηγούμενο τεύχος)

 

Η αεροτομή έχει τα εξής μεγέθη:

1)     την χορδή που είναι το μήκος της αεροτομής

2)     το μέγιστο πάχος που είναι το παχύτερο σημείο της αεροτομής και βρίσκεται συνήθως στο 1/3 της χορδής

3)      και το σχετικό πάχος .

Το σχετικό πάχος είναι πολύ βασικό μέγεθος.  Είναι ένας καθαρός αριθμός επί τοις εκατό. Κυμαίνεται  για όλους  τους τύπους αεροπλάνων από 11% έως 18% και βγαίνει από τον απλό τύπο :

 Σχετικό πάχος % = ( μέγιστο πάχος x 100 ) / χορδή

  (σχέση 2)

  Με   11% έχουμε την μικρότερη άντωση αλλά την μέγιστη ταχύτητα.

Ενώ με 18%  έχουμε την μεγαλύτερη άντωση αλλά την μικρότερη ταχύτητα

 Εμείς θέλαμε το εκπαιδευτικό αεροπλάνο μας να πετάει με την μικρότερη δυνατή ταχύτητα γιατί ο σκοπός μας ήταν να περάσουμε αργά και σταθερά κάτω από την κορδέλα στους αγώνες LIMBO . Γι ’αυτό διαλέξαμε  προς το μέγιστο σχετικό πάχος  στο 17% .   

 Από τα 3 μεγέθη της αεροτομής έχουμε :

1) την χορδή που είναι 22cm ,

2)  το σχετικό πάχος 17%

3) μας λείπει το μέγιστο πάχος

 μετατρέπουμε την σχέση (2) και έχουμε

 μέγιστο πάχος =  ( σχετικό πάχος x χορδή )/100      =       (17cm x 22cm) /100 =   3,74cm

                    

Μέγιστο πάχος =3,74cm

 Με αυτά τα δεδομένα μπορούμε τώρα να σχεδιάσουμε την αεροτομή μας.

 

 

 

   

Πάνω σε ένα χαρτόνι        διαστάσεων 30 cm         x        20cm          σχεδιάζουμε την χορδή Α Γ= 22cm          και φέρνουμε 2 κάθετες 

Κατόπιν          βρίσκουμε το 1/3 της χορδής          =  22 : 3          = 7,3   το        ονομάζουμε  σημείο Β και        φέρνουμε μια κάθετη

 

 

   

Πάνω στην κάθετη        σημειώνουμε με Δ το        ύψος του μέγιστου πάχους ΒΔ = 3,7cm  

Πάνω στην κάθετη        που βρίσκεται στο σημείο Α ,         σημειώνουμε το χείλος        προσβολής Ε το οποίο είναι το 1/4         του μέγιστου        πάχους = 3.7 / 4 = 0.9 cm  

 

 

  Τώρα διαιρούμε την        χορδή σε 6 μέρη, 22 /  6 = 3.66 cm        

 

Εφαρμόζουμε πάλι την σχέση 2 του μέγιστου πάχους για όλες τις καθέτους μία μια με την χορδή που  αντιστοιχεί στην κάθε μία.

Έτσι  για την κάθετο Η το τμήμα της χορδής που της αντιστοιχεί είναι τα 7/8 της χορδής Δηλαδή 22 x 7/8 = 19.2 cm

     Αντικαθιστώντας στην σχέση  έχουμε:   Ύψος Η = (σχετικό πάχος x  7/8  χορδής) /100   = >

   Ύψος Η = (17 x 19,2)/100   =  3.27 cm 

     Για την κάθετο Θ το τμήμα της χορδής που της αντιστοιχεί είναι τα 2/3 της χορδής .

Δηλαδή 22 x  2/3 = 14.6 cm

   Αντικαθιστώντας στην σχέση έχουμε 

Ύψος Θ = (σχετικό πάχος x 2/3 χορδής) 100 =  (17x14.6) / 100 = 2.48 cm

  Για την κάθετο I το τμήμα της χορδής που της αντιστοιχεί είναι τα 1/3 της χορδής

Δηλαδή 22 x 1/3 = 7.3 cm

  Αντικαθιστώντας στην σχέση έχουμε 

Ύψος Ι =(σχετικό πάχος x 1/3 χορδής) / 100 = (17x7.3) / 100 = 1.24 cm

 

  Το ύψος της Ζ είναι ίσο με το ύψος της Η = 3,27 cm  

 

 

   

Τώρα ενώνουμε τα σημεία  με καμπύλη γραμμή  ,  φθίνοντας  ομαλά.

 

Θα μπορούσαμε να είχαμε πολλά περισσότερα σημεία για μεγαλύτερη ακρίβεια αλλά και αυτά μας αρκούν  

   

Το μοντέλο αυτό σχεδίασης ισχύει μόνο για την standart επίπεδη αεροτομή

Για κάθε άλλη παραλλαγή ισχύον άλλοι κανόνες

 

Ακόμα αν δεν θέλουμε να μπούμε στην διαδικασία υπολογισμού αεροτομής μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε  οποιαδήποτε έτοιμη αεροτομή  από  το ModelCAD

 

 

Κόβουμε την αεροτομή με ένα ψαλίδι

 

 

 

Βάζουμε το πατρόν της αεροτομής πάνω σε ένα φύλλο μπάλσα 3mm και την σχεδιάζουμε  16 φορές σχήμα. 

Σχεδιάζουμε ακόμα 4 αεροτομές σε μπάλσα  5mm για τα ακροπτερύγια και την ρίζα του φτερού

   

 

 

 

     
Με ένα κοπίδι κόβουμε τις αεροτομές προσεχτικά πάνω στην γραμμή  με        όσο μεγαλύτερη ακρίβεια μπορούμε Τις πιάνουμε με έναν σφιγκτήρα όλες μαζί για να τις λειάνουμε.

 

 

  (Συνεχίζεται)

   Για τυχόν απορίες ρωτήστε μας 

 

(το e-mail πρέπει να το πληκτρολογήσετε)   

Παράσχος & Βασίλης Δεμίρης 

Διάφορα άρθρα

Το τελευταίο τεύχος της εφημερίδας υπό την παρούσα σύνταξη

Το        τελευταίο        τεύχος της        εφημερίδας        υπό την        παρούσα        σύνταξη

Όπως        προαναγγείλαμε        εδώ και        αρκετούς        μήνες, το        παρόν τεύχος        της        Αερομοντελιστικής        Εφημερίδας,         είναι το        τελευταίο        υπό την        παρούσα        σύνταξη και        με αυτήν τη        μορφή.

ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Αερολέσχη Κομοτηνής (25-01-2006) Ολοκληρώθηκε η Εγγραφή της Αερολέσχης Κομοτηνής στην ΕΛΑΟ και πλέον είναι και επίσημα μέλος της Ομοσπονδίας.

ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Κάθε χρόνο τέτοια εποχή - SCALE 2007 (24-05-2007) Κάθε χρόνο τέτοια εποχή μοντελιστικός αέρας πνέει πάνω από τη καταπράσινη πεδιάδα της Κωπαίδας. Οι εραστές του SCALE θα συναντηθούμε και φέτος στο μοντελοδρόμιο ΗΟΒΒΥ ΒΟΧ και για μια ακόμα φορά θα γιορτάσουμε το χόμπι μας, στο χώρο όπου γεννήθηκε και καθιερώθηκε αυτός ο θεσμός.