Τεχνικες Κατασκευης

   

 Οι μόνιμοι        συντάκτες αυτής της στήλης, ο Παράσχος        και ο Βασίλης Δεμίρης αυτόν το μήνα  μας παρουσιάζουν

 

Κατασκευή μοντέλου από την αρχή - 2ο μέρος

 (Συνέχεια από το προηγούμενο τεύχος)

 

Η αεροτομή έχει τα εξής μεγέθη:

1)     την χορδή που είναι το μήκος της αεροτομής

2)     το μέγιστο πάχος που είναι το παχύτερο σημείο της αεροτομής και βρίσκεται συνήθως στο 1/3 της χορδής

3)      και το σχετικό πάχος .

Το σχετικό πάχος είναι πολύ βασικό μέγεθος.  Είναι ένας καθαρός αριθμός επί τοις εκατό. Κυμαίνεται  για όλους  τους τύπους αεροπλάνων από 11% έως 18% και βγαίνει από τον απλό τύπο :

 Σχετικό πάχος % = ( μέγιστο πάχος x 100 ) / χορδή

  (σχέση 2)

  Με   11% έχουμε την μικρότερη άντωση αλλά την μέγιστη ταχύτητα.

Ενώ με 18%  έχουμε την μεγαλύτερη άντωση αλλά την μικρότερη ταχύτητα

 Εμείς θέλαμε το εκπαιδευτικό αεροπλάνο μας να πετάει με την μικρότερη δυνατή ταχύτητα γιατί ο σκοπός μας ήταν να περάσουμε αργά και σταθερά κάτω από την κορδέλα στους αγώνες LIMBO . Γι ’αυτό διαλέξαμε  προς το μέγιστο σχετικό πάχος  στο 17% .   

 Από τα 3 μεγέθη της αεροτομής έχουμε :

1) την χορδή που είναι 22cm ,

2)  το σχετικό πάχος 17%

3) μας λείπει το μέγιστο πάχος

 μετατρέπουμε την σχέση (2) και έχουμε

 μέγιστο πάχος =  ( σχετικό πάχος x χορδή )/100      =       (17cm x 22cm) /100 =   3,74cm

                    

Μέγιστο πάχος =3,74cm

 Με αυτά τα δεδομένα μπορούμε τώρα να σχεδιάσουμε την αεροτομή μας.

 

 

 

   

Πάνω σε ένα χαρτόνι        διαστάσεων 30 cm         x        20cm          σχεδιάζουμε την χορδή Α Γ= 22cm          και φέρνουμε 2 κάθετες 

Κατόπιν          βρίσκουμε το 1/3 της χορδής          =  22 : 3          = 7,3   το        ονομάζουμε  σημείο Β και        φέρνουμε μια κάθετη

 

 

   

Πάνω στην κάθετη        σημειώνουμε με Δ το        ύψος του μέγιστου πάχους ΒΔ = 3,7cm  

Πάνω στην κάθετη        που βρίσκεται στο σημείο Α ,         σημειώνουμε το χείλος        προσβολής Ε το οποίο είναι το 1/4         του μέγιστου        πάχους = 3.7 / 4 = 0.9 cm  

 

 

  Τώρα διαιρούμε την        χορδή σε 6 μέρη, 22 /  6 = 3.66 cm        

 

Εφαρμόζουμε πάλι την σχέση 2 του μέγιστου πάχους για όλες τις καθέτους μία μια με την χορδή που  αντιστοιχεί στην κάθε μία.

Έτσι  για την κάθετο Η το τμήμα της χορδής που της αντιστοιχεί είναι τα 7/8 της χορδής Δηλαδή 22 x 7/8 = 19.2 cm

     Αντικαθιστώντας στην σχέση  έχουμε:   Ύψος Η = (σχετικό πάχος x  7/8  χορδής) /100   = >

   Ύψος Η = (17 x 19,2)/100   =  3.27 cm 

     Για την κάθετο Θ το τμήμα της χορδής που της αντιστοιχεί είναι τα 2/3 της χορδής .

Δηλαδή 22 x  2/3 = 14.6 cm

   Αντικαθιστώντας στην σχέση έχουμε 

Ύψος Θ = (σχετικό πάχος x 2/3 χορδής) 100 =  (17x14.6) / 100 = 2.48 cm

  Για την κάθετο I το τμήμα της χορδής που της αντιστοιχεί είναι τα 1/3 της χορδής

Δηλαδή 22 x 1/3 = 7.3 cm

  Αντικαθιστώντας στην σχέση έχουμε 

Ύψος Ι =(σχετικό πάχος x 1/3 χορδής) / 100 = (17x7.3) / 100 = 1.24 cm

 

  Το ύψος της Ζ είναι ίσο με το ύψος της Η = 3,27 cm  

 

 

   

Τώρα ενώνουμε τα σημεία  με καμπύλη γραμμή  ,  φθίνοντας  ομαλά.

 

Θα μπορούσαμε να είχαμε πολλά περισσότερα σημεία για μεγαλύτερη ακρίβεια αλλά και αυτά μας αρκούν  

   

Το μοντέλο αυτό σχεδίασης ισχύει μόνο για την standart επίπεδη αεροτομή

Για κάθε άλλη παραλλαγή ισχύον άλλοι κανόνες

 

Ακόμα αν δεν θέλουμε να μπούμε στην διαδικασία υπολογισμού αεροτομής μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε  οποιαδήποτε έτοιμη αεροτομή  από  το ModelCAD

 

 

Κόβουμε την αεροτομή με ένα ψαλίδι

 

 

 

Βάζουμε το πατρόν της αεροτομής πάνω σε ένα φύλλο μπάλσα 3mm και την σχεδιάζουμε  16 φορές σχήμα. 

Σχεδιάζουμε ακόμα 4 αεροτομές σε μπάλσα  5mm για τα ακροπτερύγια και την ρίζα του φτερού

   

 

 

 

     
Με ένα κοπίδι κόβουμε τις αεροτομές προσεχτικά πάνω στην γραμμή  με        όσο μεγαλύτερη ακρίβεια μπορούμε Τις πιάνουμε με έναν σφιγκτήρα όλες μαζί για να τις λειάνουμε.

 

 

  (Συνεχίζεται)

   Για τυχόν απορίες ρωτήστε μας 

 

(το e-mail πρέπει να το πληκτρολογήσετε)   

Παράσχος & Βασίλης Δεμίρης 

Διάφορα άρθρα

ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ

 

Στη σειρά των άρθρων μας “Το τεχνικό άρθρο του μήνα” δεν παρουσιάζουμε πάντα τεχνικά θέματα – με την αυστηρή έννοια του όρου- αλλά και άλλα -γενικότερου ενδιαφέροντος- θέματα, όπως άλλους τομείς του αερομοντελισμού, πέραν των R/C (τηλεκατευθυνομένων), τρόπους και κανόνες διεξαγωγής αγώνων κλπ.  

 

Τα καύσιμα των μηχανών με πυρόνημα (Glow)- μέρος 2ο

Το άρθρο αυτό είναι η συνέχεια του 1ου άρθρου με το ίδιο θέμα, που δημοσιεύθηκε τον Νοέμβριο του 2003

 

Combat

Η κατασκευή της κορδέλλας (03-04-2007) Για να σπάσουμε λίγο τη μονοτονία της ενημέρωσης των αναγνωστών με τα δρώμενα στις ξένες χώρες σχετικά με το COMBAT, τους κανονισμούς κλπ, σήμερα θα δώσουμε πρακτικές οδηγίες για την κατασκευή της κορδέλλας COMBAT.

ΝΕΑ ΠΡΟ'Ι'ΟΝΤΑ

Οι νέες Κινέζικες μηχανές "EVOLUTION ENGINES"

Και νέες Κινέζικες μηχανές στην (ξένη) αγορά! Πρόκειται για τις "EVOLUTION ENGINES" που παρουσιάστηκαν πέρυσι στην διεθνή αγορά και τράβηξαν το ενδιαφέρον των αερομοντελιστών με το περίεργο σχήμα των ψυκτρών του κυλίνδρου τους!