ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
Όταν πηγαίνετε για πτήση, έχετε μαζί σας φωτογραφική μηχανή και παίρνετε φωτογραφίες από τα μοντέλα, τις πτήσεις και γενικά ότι σας αρέσει και σας κάνει εντύπωση και στείλτε το να το δημοσιεύσουμε. Αυτό μας κρατάει όλους σε επαφή.
Μια εκπληκτική είδηση, που μας χαροποίησε ιδιαίτερα: Νέο μοντελοδρόμιο στην Αττική, κοντά στην Αθήνα!
Ο Γιάννης Κουτσούλας (GreekRotors) μας έστειλε την ακόλουθη, πολύ ευχάριστη, είδηση:
ΝΕΟ ΥΠΕΡΣΥΓΧΡΟΝΟ ΜΟΝΤΕΛΟΔΡΟΜΙΟ !
Νέο μοντελοδρόμιο από την GREEKROTORS σε συνεργασία με το κατάστημα POWER MODEL. Στα 45 χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας στην περιοχή της ΜΑΝΔΡΑΣ , θα κατασκευαστεί το νέο μοντελοδρόμιο για τους αερομοντελιστές του λεκανοπεδίου Αττικής. Το μοντελοδρόμιο θα περιέχει δύο αεροδιαδρόμους . Ο προβλεπόμενος χρόνος για χρήση από τους αερομοντελιστές, είναι περίπου σε 1,5 μήνα. Σύντομα θα δείτε και αεροφωτογραφίες κατά την διάρκεια των εργασιών και της διαμόρφωσης του χώρου. |
Ραγδαίες οι εξελίξεις στον χώρο των ηλεκτρικών αερομοντέλων
Τόσο, που να διερωτώμεθα αν το άρθρο που έχει ήδη προετοιμαστεί, θα ανταποκρίνεται στην τρέχουσα πραγματικότητα όταν δημοσιευτεί, ή θα είναι πλέον ξεπερασμένο.
Ο λόγος για τις μπαταρίες Λιθίου/πολυμερούς (συντομευτικά Li-Po) των οποίων τα χαρακτηριστικά βλέπουμε να βελτιώνονται σχεδόν καθημερινά. Οι μπαταρίες αυτές παρουσιάζουν τόσο μεγάλο ενδιαφέρον (και βέβαια όχι μόνο στον αερομοντελισμό) ώστε οι κατασκευαστικές εταιρείες έχουν αποδυθεί κυριολεκτικά σε έναν αγώνα δρόμου μεταξύ τους.
Ένα από τα κυριότερα μειονεκτήματα αυτών των μπαταριών, το ότι δεν επέτρεπαν μεγάλα ρεύματα εκφόρτισης, φαίνεται ότι λύθηκε, αφού η εταιρεία "KOKAM" κυκλοφόρησε ήδη στην αγορά μπαταρίες με ρεύματα εκφόρτισης 20C ! Δηλαδή για την μπαταρία των 2000 mAh μπορούμε να έχουμε συνεχές ρεύμα εκφόρτισης 40 Amper!
Οι μηχανικοί εργάζονται πυρετωδώς για την επίλυση του άλλου μειονεκτήματος των Li-Po, του -σχετικά- μεγάλου χρόνου φόρτισης, που είναι τώρα περίπου 1 ώρα.
Πάντως, η τεχνολογία των Li-Po δεν είναι ακόμα μια "ώριμη τεχνολογία", γι αυτό μην βιασθείτε να αγοράσετε μπαταρία.
Παράλληλα, έγινε και η αναμενόμενη μαζική εισβολή Κινέζικων BRUSHLESS μοτέρ, σε πολύ χαμηλές τιμές, που είναι σίγουρο ότι θα ταρακουνήσει γερά την αγορά και τις ανταγωνίστριες Δυτικές εταιρείες, των οποίων τα προϊόντα μπορεί -ίσως- να είχαν καλύτερη ποιότητα, αλλά μέχρι τώρα έπρεπε να βάλουμε υποθήκη το σπίτι μας για να τα αποκτήσουμε! Για το θέμα όμως αυτό, θα γράψουμε εκτενέστερα σε ένα μελλοντικό άρθρο.
Δεν είναι αερομοντελιστικό, αλλά είναι της εποχής!
Πρόκειται για το ανέκδοτο που ψηφίστηκε σαν το καλύτερο για το 2002, παγκοσμίως, πολλοί από εσάς ίσως θα το γνωρίζετε:
Bill Gates Faces God - Well, Bill," said God, "I'm really confused on this one. I'm not sure whether to send you to Heaven or Hell! After all, you helped society enormously by putting a computer in almost every home in the world and yet you created that ghastly Windows. I'm going to do something I've never done before. I'm going to let you decide where you want to go!" Mr.Gates replied, -"Well, thanks, Lord. What's the difference between the two?" God said, -"You can take a peek at both places briefly if it will help you decide. Shall we look at Hell first?" -"Sure!" said Bill. "Let's go!" Bill said, -"This is great! If this is Hell, I can't wait to see Heaven!" -"God, I do believe I would like to go to Hell." -"As you desire," said God. Two weeks later, God decided to check up on the late billionaire to see how things were going. He found Bill shackled to a wall, screaming among the hot flames in a dark cave. He was being burned and tortured by demons. Bill responded with anguish and despair. -"This is awful! This is not what I expected at all! What happened to the beach and the beautiful women playing in the water?" |
Το 1ο "ηλεκτρονικό" κατάστημα (e-shop) ειδών αερομοντελισμού στην Ελλάδα (στο Ηράκλειο Κρήτης)
Ο Αντώνης Λιδοργινάκης μας ενημερώνει ότι από τις 27 Ιουλίου άρχισε να λειτουργεί το ηλεκτρονικό κατάστημα του (e-shop) που εδρεύει στο Ηράκλειο Κρήτης. Η διεύθυνση του καταστ
τηλ. +32810319855
Από την περιήγηση στο SITE πληροφορούμαστε ότι η αποστολή των προϊόντων θα γίνεται ταχύτατα με courier έναντι μικρής χρέωσης, ενώ όπως μας ενημέρωσε ο κ. Λιδοργινάκης, όλα τα παρουσιαζόμενα προϊόντα θα είναι ετοιμοπαράδοτα το αργότερο μέχρι 15 Αυγούστου, πλην των θερμικών ελικοπτέρων, όπως αναφέρεται στο SITE.
Ο κατάλογος των προϊόντων δεν είναι βέβαια προς το παρόν τεράστιος, όμως τα προϊόντα είναι πολύ ενδιαφέροντα και οι τιμές τους πραγματικά πολύ ελκυστικές.
Η δημιουργία του πρώτου e-shop με αερομοντελιστικά είδη, πιστεύουμε ότι είναι μια πολύ θετική εξέλιξη στο χώρο μας και αναμένουμε να λειτουργήσει ευεργετικά στον υγιή ανταγωνισμό.
Παρουσία της Ε.Α.Θ. στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης
Ομολογουμένως, δεν θα περιμέναμε κάτι λιγότερο από τους φίλους μας της Θεσσαλονίκης, που μας έχουν "συνηθίσει" σε ωραίες και πρωτότυπες εκδηλώσεις. Η παρουσία της ΕΑΘ στην Έκθεση της Θεσσαλονίκης είναι σίγουρα ένα πολύ θετικό γεγονός, που θα ωφελήσει συνολικά το χόμπυ μας, με την προβολή που θα του γίνει.
Δημοσιεύουμε- ειλικρινά με μεγάλη χαρά- την ανακοίνωση που μας εστάλη από την ΕΑΘ:
ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ Ε.Α.Θ. ΣΤΗΝ 69η ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε στους φίλους αερομοντελιστές, την συμμετοχή της ΕΑΘ με στατικά μοντέλα αλλά και με πτήσεις δεξιοτεχνίας στην 69η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης από 11 έως 19 Σεπτεμβρίου. Είναι μιά πρώτης τάξεως ευκαιρία να γνωρίσει το ευρύ κοινό τον αερομοντελισμό αλλά και η ΕΑΘ να πετύχει έναν από τους στόχους της, την διάδοση του αερομοντελιστικού πνεύματος. Ας μην ξεχνάμε ότι πέρσυ 200.000 άτομα ημερησίως επισκέφθηκαν την Έκθεση.
Ομάδες επιδείξεων αεροσκαφών και ελικοπτέρων ειδικά γιά περιορισμένους χώρους από το εξωτερικό έχουν προσκληθεί, και θα βάλουν τα δυνατά τους να μας εντυπωσιάσουν και να μας αποδείξουν ότι δεν υπάρχει βαρύτητα!!!
Περιμένουμε την τελική τους επιβεβαίωση για να ανακοινώσουμε και το αναλυτικό πρόγραμμα. Καλούμε όλα τα μέλη μας αλλά και τους φίλους της ΕΑΘ να μας συμπαρασταθούν σ' αυτήν την εκδήλωση με όποιον τρόπο μπορεί ο καθένας. Για νεότερες πληροφορίες παρακολουθείτε την σελίδα μας στο Διαδίκτυο, ή μπορείτε να απευθύνεστε στο e-mail της ΕΑΘ i
|
Η διεύθυνση της Ε.Α.Θ. στο INTERNE
Ο Ευάγγελος Πασχαλούδης μας ενημερώνει:
Πανευρωπαϊκοί αγώνες F3C στη Γερμανία |
Από τις 28/8 μέχρι τις 5/9 θα διεξαχθούν στο Bitburg της Γερμανίας οι Πανευρωπαϊκοί αγώνες Τηλεκατευθυνομένων Ελικοπτέρων F3C. Θα συμμετάσχει η Ελληνική Εθνική Ομάδα με τους Κουτσούλα Γιάννη, Πασχαλούδη Ευάγγελο και Τετραδάκο Δημήτρη. Θα συμμετέχουν συνολικά 19 χώρες, μεταξύ των οποίων η Ρωσία και η Κύπρος. Θα υπάρχει συνεχής ενημέρωση της εφημερίδας με φωτογραφίες και ανταποκρίσεις. |
Το μοντελοδρόμιο όπου θα διεξαχθούν οι αγώνες |
Ανακοίνωση της Ένωσης Αερομοντελιστών Αθηνών-ΕΑΑ
Ημερ: 3/6/04
Προς: Όλα τα μέλη, αθλητές και μελλοντικούς αθλητές της Ε.Α.Α.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος
Τον Νοέμβριο του τρέχοντος έτους η ΕΛΑΟ έχει προγραμματίσει πανελλήνιο αγώνα ηλεκτροκίνητων μοντέλων, στην κατηγορία F5-BF1-GR (οι κανονισμοί είναι καταχωρημένοι στην ιστοσελίδα της ΕΛΑΟ
Ο στόχος του αγώνα είναι να επιτευχθεί πτήση διάρκειας 30 λεπτών, με την ελαφρύτερη - αναλογικά προς το βάρος του μοντέλου - μπαταρία. Δεν λαμβάνεται υπ΄ όψη η ποιότητα ή η ακρίβεια της προσγείωσης.
Σύμφωνα με την δυνατότητα του άρθρου 14 β. του κανονισμού, θα θεσπιστούν δύο κατηγορίες / κατατάξεις. Στην πρώτη θα επιτρέπονται κάθε είδους μοτέρ, ενώ στην δεύτερη μόνο τα φθηνά μοτέρ κλειστού τύπου (can motors). Είναι προφανές ότι τα μοντέλα με μοτέρ κλειστού τύπου μπορούν να συμμετάσχουν και στις δύο κατηγορίες, και ότι ο ίδιος αθλητής μπορεί να συμμετάσχει και στις δύο κατηγορίες (ανάλογα με το μοτέρ). Ο αγώνας θα περιλάβει 3 ή 4 πτήσεις ανά κατηγορία. (Προδιαγραφές για τα μοτέρ κλειστού τύπου υπάρχουν στον κανονισμό F5-LMR ***-GR στην ίδια ιστοσελίδα).
Ο βασικός περιορισμός που ισχύει και για τις δύο κατηγορίες, αφορά την μπαταρία κίνησης. Αυτή πρέπει να απαρτίζεται μόνο από στοιχεία του τύπου Νικελίου – Καδμίου, Nickel – Cadmium (Ni-Cd), και να μπορεί να βγαίνει από το σκάφος για να ζυγιστεί. Κατά τα άλλα, ο αριθμός και το μέγεθος των στοιχείων της μπαταρίας κίνησης είναι ελεύθερος.
Μϊα ακόμα προϋπόθεση είναι η διαθεσιμότητα από τον αθλητή δύο ή περισσοτέρων συχνοτήτων. Αυτό είναι αναγκαίο επειδή οι συμμετέχοντες πετάνε μαζί σε γκρούπ, και πρέπει να είναι εφικτή η ταυτόχρονη λειτουργία των συστημάτων. Προτεραιότητα χρήσης κάποιας συχνότητας έχει αυτός που την δήλωσε πρώτος.
Δεν υπάρχει περιορισμός στο σχέδιο του μοντέλου, στο μέγεθος του μοτέρ, στην ύπαρξη ή όχι μειωτήρα, στον τύπο της έλικας ή στον τύπο του ελεγκτή στροφών. Το μοτέρ μπορεί να λειτουργεί κατά βούληση, μέχρι να εξαντληθεί η ενέργεια της μπαταρίας κίνησης.
Μπορείς να πάρεις και συ μέρος. Αρκεί να έχεις ένα απλό ηλεκτροκίνητο μοντέλο (συμφέρει να είναι ανεμόπτερο) και ένα βασικό σύστημα τ/κ. Αρχισε την προπόνηση από τώρα. Αν δεν έχεις ακόμα τα υλικά, υπάρχει αρκετός χρόνος για να τα προμηθευτείς. Τέλος υπενθυμίζουμε ότι δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι αερομοντελιστές που έχουν κάρτα αθλητού και δηλώνονται μέσω του σωματείο τους (δεν είναι υποχρεωτικό να είναι και μέλη του σωματείου).
Ο αντιπρόεδρος της Ε.Α.Α. Γιάννης Κωνσταντακάτος είναι διαθέσιμος να σου απαντήσει, κατά το δυνατόν, σε τεχνικά θέματα στο τηλ 6932-479 500, ή στο
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
το Δ.Σ.
Μανουσακάκης Γρ. Γεροστάθης Β.
Πρόεδρος Γεν. Γραμματέας
Προσοχή στις εισαγωγές από Αμερική! Ο Γ. Βασιλίκας μας ενημερώνει:
Αγαπητοί φίλοι αερομοντελιστές,
Όπως ήδη πρέπει να γνωρίζετε όσοι διαβάσατε τα προηγούμενα δημοσιεύματά μας, η Αμερική εντός του μηνός Οκτωβρίου 2003, άρχισε να επιβάλλει μεγάλους φόρους στα εισαγόμενα από την Ευρώπη προϊόντα χάλυβος. Σε απάντηση, η Ευρωπαϊκή Ένωση άρχισε από αρχές Νοεμβρίου να επιβάλει με τη σειρά της (ως εμπορικά αντίμετρα ουσιαστικά) μεγάλους φόρους σε οτιδήποτε εισάγεται από τις ΗΠΑ. Όμως πρόσφατα οι ΗΠΑ σταμάτησαν την επιβολή υπέρογκων φόρων στα προϊόντα χάλυβος της Ευρώπης. Πολλοί λοιπόν θα μπορούσαν να οδηγηθούν στο συμπέρασμα ότι και η ΕΕ θα προχωρούσε σε άρση των εμπορικών αντίμετρων , πράγμα που μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει.
Η κατάσταση μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου 2003 είχε ως εξής: Κάθε ιδιώτης μπορούσε να εισάγει αερομοντελιστικά είδη (μοντέλα, εξαρτήματα, ηλεκτρονικά κτλ) μέχρι το αφορολόγητο όριο των $200 ανά εισαγωγή. Πρέπει να τονίσουμε ότι στο ποσό αυτό υπολογίζονταν (συμπεριλαμβάνονταν) και τα ταχυδρομικά τέλη με παράδοση courier στο σπίτι μας. Άνω των $200 πλήρωνε κανείς περίπου 23-30% φόρους και δασμούς επί των Αμερικανικών τιμολογίων χωρίς καμία άλλη χρέωση.
Από αρχές Νοεμβρίου και μέχρι σήμερα ισχύουν τα εξής:
1) Οποιοσδήποτε ιδιώτης μπορεί να εισάγει για προσωπική του χρήση (το τονίζουμε, προσωπική χρήση) είδη αξίας (συμπεριλαμβανόμενων των ταχυδρομικών ) μέχρι $50 αφορολόγητα.
2) Από $50 και άνω, ΟΛΕΣ οι εισαγωγές φορολογούνται σε πρώτη φάση στη Γερμανία με ένα ποσοστό της τάξεως του 20% επί των Αμερικανικών τιμολογίων. Η Γερμανία και τα τελωνεία της θεωρούνται ως "είσοδος" και "πρώτο οικονομικό σύνορο" ανάμεσα στην ΕΕ και στις ΗΠΑ. Να τονίσουμε ότι το 20% αφορούν πάγια και δασμούς υπέρ της ΕΕ.
3) Πέραν όμως του 20%, με την άφιξη του δέματος στο τελωνείο των Σπάτων, ο παραλήπτης θα κληθεί να πληρώσει άλλο ένα περίπου 30% φόρους και δασμούς που επιβάλει το ελληνικό κράτος. Έτσι λοιπόν η συνολική φορολόγηση φτάνει στο 50% επί των αμερικανικών τιμολογίων.
4)Όμως! Το μεγαλύτερο πρόβλημα και "γκρι" κεφάλαιο αποτελεί η εμπλοκή της Ολυμπιακής Αεροπορίας στη μεταφορά και διαχείριση των δεμάτων από Γερμανία στην Ελλάδα. Ενώ λοιπόν παραγγέλνοντας κάτι από Αμερική, τα ταχυδρομικά (airmail) καλύπτουν την παράδοση των δεμάτων μέχρι το σπίτι μας , για άγνωστους και ουσιαστικά μη λογικούς λόγους που κανένας ακόμα δεν έχει δεχτεί να μας διευκρινίσει πλήρως, η ΟΑ χρεώνει τα δικά της πάγια. Αυτά είναι: fuel surecharge, security surecharge, ground handling fees, agent (third parties) fees, storage fees and documents handling. Έτσι λοιπόν ΑΝΑ ΔΕΜΑ και ΟΧΙ ΑΝΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ο παραλήπτης θα κληθεί να πληρώσει ΜΟΝΟ για την Ο.Α. περίπου 80-150 ΕΥΡΩ!
Συνοπτικά ως παράδειγμα παραθέτουμε το εξής: Ας πούμε ότι εισάγουμε ένα (μόνο) δέμα με αερομοντελιστικά είδη από Αμερική άξιας $100, τότε θα πρέπει να περιμένουμε τα εξής:
1) Φορολόγηση στη Γερμανία 20%=18 ΕΥΡΩ (λόγω διαφοράς ισοτιμίας)
2) Φορολόγηση και δασμοί στην Ελλάδα 30%=25 ΕΥΡΩ
3) Χρεώσεις της ΟΑ περίπου 100 ΕΥΡΩ
4) Σύνολο :150 ΕΥΡΩ
Ένας χονδρικός λοιπόν κανόνας είναι ότι ανά $100 θα καλούμαστε να πληρώσουμε 150 ΕΥΡΩ φόρους, δασμούς και πάγια!
Προσωπικά εγώ έχω αφήσει στα αζήτητα του τελωνείου πράγματα άξιας $310 για τα οποία μου ζητήθηκε να πληρώσω 450 ΕΥΡΩ...
Σημειώσεις:
1) ΟΛΑ τα παραπάνω αναφέρονται σε εισαγωγές από ιδιώτες για προσωπική χρήση και ΟΧΙ σε έμπορους, εταιρείες και νομικά πρόσωπα.
2) Οι πληροφορίες προέρχονται από μακρές συζητήσεις με τα τελωνεία και τους εκτελωνιστές Γερμανίας και Ελλάδας (Σπάτων και Πειραιά), με αδιέξοδες ουσιαστικά συζητήσεις με την ΟΑ, καθώς και με τις εταιρείεςSPEEDEX και ACS (οι οποίες ΔΕΝ ευθύνονται για τα τεκταινόμενα).
3) Οι εισαγωγές στις οποίες αναφερόμαστε είναι με χρήση αεροπορικής αποστολής και όχι ταχυδρομείο επιφάνειας. Όμως και σε αυτή την περίπτωση τα πράγματα δεν είναι καλύτερα.
Προσωπικά πιστεύουμε ότι βάσει κοινής λογικής ΔΕΝ πρέπει να παραγγέλνουμε προσωρινά τίποτα από Αμερική εκτός και αν το ποσό δεν ξεπερνάει τα $50. Και πάλι όμως κατά 99% θα μας χρεώσει η ΟΑ.
Παρακολουθούμε συνεχώς τις εξελίξεις σε αυτό το ζήτημα και θα σας ενημερώνουμε άμεσα. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου στογια περισσότερες διευκρινίσεις.
Γ. ΒΑΣΙΛΙΚΑΣ