ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
Όταν πηγαίνετε για πτήση, έχετε μαζί σας φωτογραφική μηχανή και παίρνετε φωτογραφίες από τα μοντέλα, τις πτήσεις και γενικά ότι σας αρέσει και σας κάνει εντύπωση και στείλτε το να το δημοσιεύσουμε. Αυτό μας κρατάει όλους σε επαφή.
Ο Οκτώβρης είναι ο μήνας που παραδοσιακά επιστρέφουν πλέον ΟΛΟΙ οι αερομοντελιστές στα μοντελοδρόμια και στο χόμπυ τους. Έτσι αυτόν το μήνα υπάρχουν πολλές εκδηλώσεις, αγώνες, σεμινάρια κλπ.
Νέο, καλό SITE για τους ανέμους
Κάποιος φίλος αναγνώστης είχε την καλοσύνη να μας στείλει το ακόλουθο SITE για τους ανέμους, με πρόβλεψη για πολλά μέρη της Ελλάδας, αλλά και ειδικά για την Ανάβυσσο, κάτι που ενδιαφέρει πολλούς αερομοντελιστές.
Το τσεκάραμε και οι προβλέψεις του είναι ακριβείς, ειδικά (όπως είναι φυσικό με τον καιρό) οι πιο βραχύχρονες.
Αγώνες SCALE το Σαββατοκύριακο 9 & 10 Οκτώβρη στην Θεσσαλονίκη
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΕΡΑΘΛΗΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
Αρ. Πρωτ. 265 / 2004 Αθήνα, 27 Σεπτεμβρίου 2004
ΠΡΟΣ : Όλα τα Αεραθλητικά Σωματεία με τμήμα Αερομοντελισμού
ΘΕΜΑ : Ενημερωτικό Δελτίο Πανελληνίων Αγώνων Αερομοντελισμού
Κύριοι,
Σε συνέχεια της Γενικής Προκήρυξης Αγώνων Αγωνιστικής περιόδου 2004, (έγγραφό μας 041/01-03-04), θα βρείτε επισυναπτόμενο τα ενημερωτικό δελτίο για τους αγώνες αερομοντελισμού στην κατηγορία Scale (Τηλεκατευθυνόμενα μοντέλα υπό κλίμακα).
Η εκδήλωση προσμετρά στην αξιολόγηση των σωματείων σύμφωνα με την αγωνιστική τους συμμετοχή στο επίσημο πρόγραμμα εκδηλώσεων της ΕΛΑΟ.
Ευχόμαστε καλή επιτυχία.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΑΟ
Σαβράμης Ευάγγελος Παπαδόπουλος Αντώνης
Πρόεδρος Γεν. Γραμματέας
Αγώνα Κυπέλλου στην κατηγορία "Team-Scale" διοργανώνει η δραστήρια ΕΑΘ
Θεσσαλονίκη 24-9-04 Προς: Όλα τα Αερομοντελιστικά Σωματεία Θέμα: Αγώνας Κυπέλλου στην κατηγορία "Team-Scale" Κοιν.: ΕΛΑΟ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Η Ένωση Αερομοντελιστών Θεσσαλονίκης προσκαλεί τα μέλη σας να λάβουν μέρος σε Αγώνα Κυπέλλου στην υπό δημιουργία κατηγορία του " Team Scale" (όπου ο πιλότος και ο κατασκευαστής διαφέρουν). Σκοπός: Η διερεύνηση δυνατότητας δημιουργίας νέας κατηγορίας όπου να προωθείται η κατασκευή του μοντέλου από τα μέλη της Ομοσπονδίας και όχι τα μοντέλα που διατίθενται έτοιμα στο εμπόριο. Κανονισμός: Θα εφαρμοσθεί ο ισχύων κανονισμός της ΕΛΑΟ για την κατηγορία F4C, πλην του άρθρου που αναφέρεται στον πιλότο-κατασκευαστή. Επιπροσθέτως θα υπάρχει ποινή 40% επί της τελικής βαθμολογίας σε όποιο μοντέλο διαπιστωθεί ότι ανήκει στην κατηγορία των έτοιμων (ARF). Αγώνας: Θα διεξαχθεί στο μοντελοδρόμιο της Θεσσαλονίκης στις 9-10/10/2004, συγχρόνως με το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα SCALE. Ο κάθε γύρος θα κρίνεται τόσο στατικά, όσο και πτητικά, αμέσως μετά τον κάθε γύρο της επίσημης κατηγορίας. Κύπελλα που αθλοθετεί η Ένωση Αερομοντελιστών Θεσσαλονίκης, θα δοθούν στους τρεις πρώτους νικητές. Συμμετοχές: ο ελάχιστος αριθμός συμμετοχών για την τέλεση του αγώνα κυπέλλου ορίζεται στις έξη (6). Η διαμονή θα γίνει στο ξενοδοχείο "HEAVEN", νεόκτιστο, με πανοραμική θέα της πόλης, μόλις τρία χιλιόμετρα από το μοντελοδρόμιο μας. Για πληροφορίες σχετικά με την διαμονή και κρατήσεις, απευθύνεστε στον κ. Μέσκο 6976-62.60.70. Για οποιαδήποτε πληροφορία τηλεφωνείστε στον πρόεδρο της ΕΑΘ στο 6997-000060, στείλτε FAX στο 2310-46.19.73 ή ηλεκτρονικό μήνυμα στο eath-παπάκι-eath.gr Μετά τιμής Χρήστος Μπανάβας Πρόεδρος ΕΑΘ
|
Την ερχόμενη Δευτέρα το 1ο σεμινάριο της Ε.Α.Α.
[Είναι πολύ εύκολο να βρείτε το χώρο των σεμιναρίων και υπάρχει άπλετος χώρος για παρκάρισμα. Παρακάτω σας δίνουμε ακριβείς οδηγίες για το πως να βρείτε το μέρος.
Είναι σημαντικό να παρακολουθήσουμε τα σεμινάρια, αφ ενός μεν για τις πολύτιμες γνώσεις που θα αποκομίσουμε από έναν αερομοντελιστή, τον Γιάννη Κωνσταντακάτο, του οποίου το όνομα είναι συνυφασμένο και "συνώνυμο" πλέον με τον αερομοντελισμό, αλλά και γιατί έτσι θα ενισχύσουμε τους δεσμούς μεταξύ μας, αλλά και το χόμπυ μας και την ιδέα του αερομοντελισμού.]
Με μεγάλη χαρά λάβαμε και δημοσιεύουμε την ακόλουθη ανακοίνωση της Ένωσης Αερομοντελιστών Αθηνών, που αφορά πολύ ενδιαφέροντα σεμινάρια που απευθύνονται ΣΕ ΟΛΟΥΣ τους αερομοντελιστές.
Η ΕΑΑ άρχισε να επανα-δραστηριοποείται από τον περασμένο Φεβρουάριο, με την κοπή της πίττας και την επίδειξη πτήσεων μοντέλων εσωτερικού χώρου, στο κλειστό Γυμναστήριο του Δήμου Μενιδίου, παρουσία και των Δημοτικών Αρχών.
Ευχόμαστε τα σεμινάρια αυτά να είναι μόνο η απαρχή μιας νέας περιόδου της ΕΑΑ, που, όπως και να το κάνουμε, αποτελεί πόλο συσπείρωσης των αερομοντελιστών της Αττικής. Στην προσπάθεια της αυτή όμως θα πρέπει να βοηθήσουμε ΟΛΟΙ (και ιδιαίτερα βέβαια τα μέλη της Λέσχης) και να μην αφήνουμε το Δ.Σ. να επιφορτίζεται μόνο αυτό όλη την προσπάθεια και τις δυσκολίες!
Αθήνα 15/09/2004
4
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
«ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ»
Η ΕΝΩΣΗ ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΙΣΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ διοργανώνει για τα μέλη και τους αθλητές της σεμινάρια σε τεχνικά θέματα αερομοντελισμού, στα οποία επίσης προσκαλούνται και οι αερομοντελιστές που δεν είναι εντεταγμένοι στην δύναμή της.
ΘΕΜΑ |
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ / ΩΡΑ |
1) Προετοιμασία για την συμμετοχή στον αγώνα ηλεκτροκίνητων (F5-BF1-GR) που έχει προγραμματιστεί για τον προσεχή Νοέμβριο (επιλογή μοντέλου, μοτέρ, μπαταρίας, τριμάρισμα, τεχνική πτήσης κ.λ.π.)
2) Επίλυση προβλημάτων γύρω από τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα |
Δευτέρα 11 Οκτωβρίου ‘04, 17:00-21:00 |
3) Το στρώσιμο των κινητήρων glow
4) Καύσιμα και μπουζί για κινητήρες glow |
Δευτέρα 18 Οκτωβρίου ‘04, 17:00-21:00
|
Τα σεμινάρια θα γίνουν στην αίθουσα συνεδριάσεων της Ελληνικής Αεραθλητικής Ομοσπονδίας (ΕΛΑΟ), στον 1ο όροφο, κτίριο 221 (ACROPOLIS INN), στην παλαιά Αμερικανική Βάση στο Ελληνικό (είσοδος από την συρόμενη πόρτα, 50 μ. πριν τον σταθμό της Πυροσβεστικής).
Εισηγητής θα είναι ο Γιάννης Κωνσταντακάτος.
Πιθανές τροποποιήσεις του προγράμματος, θα ανακοινωθούν μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της και των προσωπικών ιστοσελίδων
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Το Δ.Σ. της Ε.Α.Α.
Πως θα βρείτε το χώρο που διεξάγονται τα σεμινάρια
Είναι πολύ εύκολο: Θα πάτε από Λεωφόρο Βουλιαγμένης προς Βούλα και θα βρείτε στο δεξί σας χέρι το παλιό Αεροδρόμιο του Ελληνικού. Δεν θα στρίψετε δεξιά στα πρώτα φανάρια, γιατί σας βγάζει στην Στρατιωτική Βάση του Ελληνικού. Θα προχωρήσετε και στα επόμενα φανάρια θα δείτε μια πορτοκαλί πινακίδα " ΝΟΤΙΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΟΑΣΑ" και -αμέσως μετά- μια πινακίδα "ΓΕΕΘΑ-ΑΣΑΕΔ". Εκεί στρίβετε δεξιά. (Για να είστε βέβαιοι, θα δείτε επίσης μια πινακίδα "ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ") Τώρα πηγαίνετε αργά, στο αριστερό σας χέρι θα δείτε "ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ ΔΗΜΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ" και "ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΜΠΑΣΚΕΤ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ". Αμέσως μετά θα δείτε τις πινακίδες "ΟΣΥΠΑ" και "ΥΠΑ- ΣΧΟΛΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ" και φτάσατε. Θα υπάρχει πιθανόν και ταμπέλλα "ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ Ε.Α.Α.". Κάνετε αριστερά και μπαίνετε στο προαύλιο. Θα ψάξετε την αίθουσα 221 (θα υπάρχει και ταμπέλλα Ε.Α.Α.). |
Η ζωή θέλει χιούμορ!
Το διαβάσαμε και αυτό:
Πινακίδα σε δωμάτιο αερομοντελιστού:
Αυτοκίνητο/ελικόπτερο
γράφει ο Γιώργος Βασιλίκας |
Εδώ και δεκαετίες γίνονται διάφορες προσπάθειες ( πειραματισμοί ουσιαστικά) για τη δημιουργία ενός πραγματικού αυτοκινήτου με στοιχεία από αεροπλάνα και ελικόπτερα , με κύριο στόχο τη δυνατότητα να αποφεύγει ο οδηγός-πιλότος του την αφόρητη κίνηση των μελλοντικών μεγαλουπόλεων ( όχι και τόσο μακριά χρονικά).
Η τελευταία αυτή προσπάθεια έχει λάβει “σάρκα και οστά” στο εικονιζόμενο τηλευκατευθυνόμενο αερομοντέλο που κατασκευάστηκε από τη Boeing με κάποια συνεργασία της NASA. |
Το αερομοντέλο είναι ουσιαστικά ένα αμάλγαμα από αυτοκίνητο, αεροπλάνο, ελικόπτερο και αυτόγυρο! Οι πρώτες δοκιμές είναι πολύ επιτυχημένες και στο δρόμο συμπεριφέρεται σαν ηλεκτρικό Τ/Κ αυτοκινητάκι, το οποίο κινείται με χαμηλές ταχύτητες. Στον αέρα το αερομοντέλο συμπεριφέρεται πιο πολύ σαν ελικόπτερο. Προσέξτε τους 2 κεντρικούς μεταβλητού βήματος και αντίστροφα περιστρεφόμενους ρότορες που καθιστούν τη χρήση ουραίου ρότορα μη απαραίτητη. Επίσης παρατηρήστε τα κάθετα σταθερά στην ουρά καθώς και το γεγονός ότι χρησιμοποιείται τρίκυκλο σύστημα κύλισης ενώ ο πίσω τροχός διαθέτει ακόμα και κάλυμμα για αεροδυναμικούς λόγους. Η όλη κατασκευή είναι σχεδιασμένη με κύριο γνώμονα τους κανόνες της αεροδυναμικής αλλά και τους νόμους της φύσεως που ποτέ δεν πρέπει να παραβλέπουμε.
Θα ήταν περιττό να αναφέρω ότι στο αερομοντέλο έχει χρησιμοποιηθεί η τελευταία λέξη της τεχνολογίας στα υλικά κατασκευής, στα ηλεκτρονικά και μηχανικά μέρη για τα οποία βέβαια προς το παρόν υπάρχει και η ανάλογη μυστικότητα.....Ένα πραγματικά όμορφο “αερομοντέλο”! |
Γιώργος Βασιλίκας
Μεγάλη επιτυχία είχε το σεμινάριο του ΟΑΜΕΛ για ηλεκτρικά, το Σαββατοκύριακο 2-3 Οκτώβρη στο Μελισσοχώρι Λαρίσης |
μας ενημερώνει ο Παντελής Νταναβάρας
Με μεγάλη επιτυχία έγινε το Σαββατοκύριακο 2-3 Οκτώβρη το σεμινάριο που διοργάνωσε ο ΟΑΜΕΛ με θέμα ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ , με εισηγητή τον φίλο αερομοντελιστή και αντιπρόεδρο της ΕΑΑ κ. Γιάννη Κωνσταντακάτο.
Το σεμινάριο διεξήχθη σε αίθουσα που παραχώρησε το Τοπικό Συμβούλιο Μελισσοχωρίου και το παρακολούθησαν πολλά από τα μέλη του ΟΑΜΕΛ αλλά και αρκετοί φίλοι αερομοντελιστές από την ΕΑΘ. Το Σάββατο αλλά και την Κυριακή έγινε αναλυτική παρουσίαση όλων των θεμάτων που αφορούσαν την θεματολογία του σεμιναρίου, ενώ στην συνέχεια στο μοντελοδρόμιο του συλλόγου έγιναν οι πτήσεις των μοντέλων. Ο ΟΑΜΕΛ φαίνεται να ωφελήθηκε πολύ από το σεμινάριο, γιατί εκτός των πολύτιμων γνώσεων που συνέλεξαν τα μέλη του, ήδη δύο μέλη του και μάλιστα νεαρά, εκδήλωσαν το ενδιαφέρον για την απόκτηση ηλεκτρικών μοτοανεμοπτέρων με σκοπό ακόμη και την συμμετοχή τους στους προσεχείς Πανελλήνιους αγώνες.
Ο Γιάννης Κωνσταντακάτος "επί τω έργω" στο μοντελοδρόμιο του ΟΑΜΕΛ |
Το ΔΣ του ΟΑΜΕΛ θα ήθελε να ευχαριστήσει για ακόμη μια φορά θερμά τον φίλο Γιάννη για τις πολύτιμες γνώσεις που δίδαξε στα μέλη του.
Με εκτίμηση για το Δ.Σ.
Παντελής Νταναβάρας
Επεισοδιακό το Σάββατο 2/10 στην Ανάβυσσο!
Όχι υπερβολικός κόσμος, καλές ατμοσφαιρικές συνθήκες, καλό κλίμα μεταξύ των αερομοντελιστών, ωραία μοντέλα-μεταξύ των οποίων και αρκετά εντυπωσιακά SCALE- ήταν τα χαρακτηριστικά του περασμένου Σαββάτου στην Ανάβυσσο, που (ελλείψει και των νοητικά καθυστερημένων "γκαζάκηδων") έφτιαξαν μια ιδανική μοντελιστική ημέρα.
Γιατί όμως επεισοδιακή; Οι παρακάτω φωτογραφίες το εξηγούν! Είχαμε ακούσει για τις μπατταρίες Λιθίου/Πολυμερούς (Li-Po) ότι είναι "ευαίσθητες" , μπορεί και να πάρουν φωτιά από κακή φόρτιση ή "σκληρή" εκφόρτιση, αλλά ήταν η 1η φορά που το διαπιστώσαμε εμπράκτως σε μοντελοδρόμιο!
Η εικονιζόμενη ηλεκτρική πτέρυγα έπεσε ξαφνικά ενώ πετούσε πολύ καλά, επί αρκετή ώρα. Αμέσως μετά την πτώση της άρπαξε φωτιά. Επρόκειτο για τις μπαταρίες Li-Po, που πιθανόν επειδή το μοτέρ δούλευε για αρκετή ώρα στο full, υπερθερμάνθηκαν και βραχυκύκλωσαν, εξ ού και η ξαφνική πτώση της πτέρυγας. |
Το ενδιαφέρον ήταν ότι οι μπαταρίες δεν έσβηναν εύκολα ακόμα και με πυροσβεστήρα! Αφού τις ψεκάζαμε, μετά από λίγη ώρα, ξανάπιαναν φωτιά! (Οι κατασκευαστές συμβουλεύουν τη χρήση πυροσβεστήρα σκόνης, ή, αν δεν υπάρχει, ρίψη χώματος ή άμμου. Προς Θεού, όχι νερό!)
Τελικά οι μπαταρίες καταστράφηκαν ολοσχερώς αλλά η πτέρυγα γλύτωσε, με μικρές σχετικά (και σίγουρα επισκευάσιμες) αβαρίες.
Αυτό που θα πρέπει να προσέχουμε είναι το ρεύμα εκφόρτισης που δίνει ο κατασκευαστής για τις μπαταρίες μας Li-Po, συγκριτικά με το μέγιστο ρεύμα του μοτέρ. Ακόμα κυκλοφορούν στο εμπόριο μπαταρίες Li-Po με χαμηλά ρεύματα εκφόρτισης 6C, πολύ σύντομα όμως θα κυκλοφορήσουν οι ενισχυμένοι τύποι 15C και 20C , που θα εκτοπίσουν ολοκληρωτικά τους παλαιούς τύπους. Καλή πρακτική επίσης είναι να μετράμε το ρεύμα του μοτέρ μας με ένα αμπερόμετρο D-C ,βελόνας, στα 30 ή 50 Αμπέρ (έχει το ΡΑΔΙΟ ΚΑΤΟΥΜΑΣ και άλλα καταστήματα ηλεκτρονικών στην Πραξιτέλους και είναι σχετικά φτηνά).
Μεγάλη επιτυχία είχε η συμμετοχή της ΕΑΘ στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης
Πολύ σωστή αποδείχθηκε ότι ήταν η απόφαση της Ένωσης Αερομοντελιστών Θεσσαλονίκης, που αν και μας έχει "συνηθίσει" σε τέτοιες πρωτοβουλίες, οι κινήσεις της πολλές φορές μας ξαφνιάζουν ευχάριστα.
Είναι σίγουρο ότι η επιτυχία αυτή και η προβολή που έγινε στο χόμπυ μας, αντανακλά σε όλα τα Σωματεία και τους αερομοντελιστές, απανταχού της Ελλάδος.
Ειδικά για την Έκθεση η ΕΑΘ είχε μετακαλέσει ομάδα Γερμανών πιλότων -δύο εκ των οποίων πρωταθλητές στη Γερμανία στο indoor flying- που κατέπληξαν το κοινό πετώντας σε ειδικό χώρο μεγάλα ηλεκτρικά μοντέλα με BRUSHLESS κινητήρες, ακόμα και μέχρι τις 10 το βράδυ!
Στο περίπτερο της ΕΑΘ συμμετείχαν επίσης δυο μοντελιστικά καταστήματα της Θεσσαλονίκης, το "Hobbyland" και το "R-C Modelling Shop", οι ιδιοκτήτες των οποίων έμειναν πολύ ευχαριστημένοι από τις πωλήσεις και δήλωσαν υποστήριξη για την επόμενη φορά.
Σύντομα θα έχουμε και φωτογραφίες από την εκδήλωση.
Με επιτυχία (αν και με λίγες συμμετοχές) έγιναν οι αγώνες ακροβατικών F3A στο Βόλο, το Σαββατοκύριακο 25-26 Σεπτέμβρη
Αν θέλουμε να μιλήσουμε για μεγάλα μοντέλλα!
Ο φίλος αερομοντελιστής Γιάννης Μαδεμλής μας ενημερώνει:
Το αερομοντέλο αυτό σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται στα Χανιά της Κρήτης, από τον κ. Ατζολετάκη Αγαπητό.
Τις προσεχείς ημέρες θα μας στείλει και φωτογραφίες από την πτήση του. |
Ανακοίνωση της Ένωσης Αερομοντελιστών Αθηνών-ΕΑΑ
Ημερ: 3/6/04
Προς: Όλα τα μέλη, αθλητές και μελλοντικούς αθλητές της Ε.Α.Α.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος
Τον Νοέμβριο του τρέχοντος έτους η ΕΛΑΟ έχει προγραμματίσει πανελλήνιο αγώνα ηλεκτροκίνητων μοντέλων, στην κατηγορία F5-BF1-GR (οι κανονισμοί είναι καταχωρημένοι στην ιστοσελίδα της ΕΛΑΟ
Ο στόχος του αγώνα είναι να επιτευχθεί πτήση διάρκειας 30 λεπτών, με την ελαφρύτερη - αναλογικά προς το βάρος του μοντέλου - μπαταρία. Δεν λαμβάνεται υπ΄ όψη η ποιότητα ή η ακρίβεια της προσγείωσης.
Σύμφωνα με την δυνατότητα του άρθρου 14 β. του κανονισμού, θα θεσπιστούν δύο κατηγορίες / κατατάξεις. Στην πρώτη θα επιτρέπονται κάθε είδους μοτέρ, ενώ στην δεύτερη μόνο τα φθηνά μοτέρ κλειστού τύπου (can motors). Είναι προφανές ότι τα μοντέλα με μοτέρ κλειστού τύπου μπορούν να συμμετάσχουν και στις δύο κατηγορίες, και ότι ο ίδιος αθλητής μπορεί να συμμετάσχει και στις δύο κατηγορίες (ανάλογα με το μοτέρ). Ο αγώνας θα περιλάβει 3 ή 4 πτήσεις ανά κατηγορία. (Προδιαγραφές για τα μοτέρ κλειστού τύπου υπάρχουν στον κανονισμό F5-LMR ***-GR στην ίδια ιστοσελίδα).
Ο βασικός περιορισμός που ισχύει και για τις δύο κατηγορίες, αφορά την μπαταρία κίνησης. Αυτή πρέπει να απαρτίζεται μόνο από στοιχεία του τύπου Νικελίου – Καδμίου, Nickel – Cadmium (Ni-Cd), και να μπορεί να βγαίνει από το σκάφος για να ζυγιστεί. Κατά τα άλλα, ο αριθμός και το μέγεθος των στοιχείων της μπαταρίας κίνησης είναι ελεύθερος.
Μϊα ακόμα προϋπόθεση είναι η διαθεσιμότητα από τον αθλητή δύο ή περισσοτέρων συχνοτήτων. Αυτό είναι αναγκαίο επειδή οι συμμετέχοντες πετάνε μαζί σε γκρούπ, και πρέπει να είναι εφικτή η ταυτόχρονη λειτουργία των συστημάτων. Προτεραιότητα χρήσης κάποιας συχνότητας έχει αυτός που την δήλωσε πρώτος.
Δεν υπάρχει περιορισμός στο σχέδιο του μοντέλου, στο μέγεθος του μοτέρ, στην ύπαρξη ή όχι μειωτήρα, στον τύπο της έλικας ή στον τύπο του ελεγκτή στροφών. Το μοτέρ μπορεί να λειτουργεί κατά βούληση, μέχρι να εξαντληθεί η ενέργεια της μπαταρίας κίνησης.
Μπορείς να πάρεις και συ μέρος. Αρκεί να έχεις ένα απλό ηλεκτροκίνητο μοντέλο (συμφέρει να είναι ανεμόπτερο) και ένα βασικό σύστημα τ/κ. Αρχισε την προπόνηση από τώρα. Αν δεν έχεις ακόμα τα υλικά, υπάρχει αρκετός χρόνος για να τα προμηθευτείς. Τέλος υπενθυμίζουμε ότι δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι αερομοντελιστές που έχουν κάρτα αθλητού και δηλώνονται μέσω του σωματείο τους (δεν είναι υποχρεωτικό να είναι και μέλη του σωματείου).
Ο αντιπρόεδρος της Ε.Α.Α. Γιάννης Κωνσταντακάτος είναι διαθέσιμος να σου απαντήσει, κατά το δυνατόν, σε τεχνικά θέματα στο τηλ 6932-479 500
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
το Δ.Σ.
Μανουσακάκης Γρ. Γεροστάθης Β.
Πρόεδρος Γεν. Γραμματέας
Προσοχή στις εισαγωγές από Αμερική! Ο Γ. Βασιλίκας μας ενημερώνει:
Αγαπητοί φίλοι αερομοντελιστές,
Όπως ήδη πρέπει να γνωρίζετε όσοι διαβάσατε τα προηγούμενα δημοσιεύματά μας, η Αμερική εντός του μηνός Οκτωβρίου 2003, άρχισε να επιβάλλει μεγάλους φόρους στα εισαγόμενα από την Ευρώπη προϊόντα χάλυβος. Σε απάντηση, η Ευρωπαϊκή Ένωση άρχισε από αρχές Νοεμβρίου να επιβάλει με τη σειρά της (ως εμπορικά αντίμετρα ουσιαστικά) μεγάλους φόρους σε οτιδήποτε εισάγεται από τις ΗΠΑ. Όμως πρόσφατα οι ΗΠΑ σταμάτησαν την επιβολή υπέρογκων φόρων στα προϊόντα χάλυβος της Ευρώπης. Πολλοί λοιπόν θα μπορούσαν να οδηγηθούν στο συμπέρασμα ότι και η ΕΕ θα προχωρούσε σε άρση των εμπορικών αντίμετρων , πράγμα που μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει.
Η κατάσταση μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου 2003 είχε ως εξής: Κάθε ιδιώτης μπορούσε να εισάγει αερομοντελιστικά είδη (μοντέλα, εξαρτήματα, ηλεκτρονικά κτλ) μέχρι το αφορολόγητο όριο των $200 ανά εισαγωγή. Πρέπει να τονίσουμε ότι στο ποσό αυτό υπολογίζονταν (συμπεριλαμβάνονταν) και τα ταχυδρομικά τέλη με παράδοση courier στο σπίτι μας. Άνω των $200 πλήρωνε κανείς περίπου 23-30% φόρους και δασμούς επί των Αμερικανικών τιμολογίων χωρίς καμία άλλη χρέωση.
Από αρχές Νοεμβρίου και μέχρι σήμερα ισχύουν τα εξής:
1) Οποιοσδήποτε ιδιώτης μπορεί να εισάγει για προσωπική του χρήση (το τονίζουμε, προσωπική χρήση) είδη αξίας (συμπεριλαμβανόμενων των ταχυδρομικών ) μέχρι $50 αφορολόγητα.
2) Από $50 και άνω, ΟΛΕΣ οι εισαγωγές φορολογούνται σε πρώτη φάση στη Γερμανία με ένα ποσοστό της τάξεως του 20% επί των Αμερικανικών τιμολογίων. Η Γερμανία και τα τελωνεία της θεωρούνται ως "είσοδος" και "πρώτο οικονομικό σύνορο" ανάμεσα στην ΕΕ και στις ΗΠΑ. Να τονίσουμε ότι το 20% αφορούν πάγια και δασμούς υπέρ της ΕΕ.
3) Πέραν όμως του 20%, με την άφιξη του δέματος στο τελωνείο των Σπάτων, ο παραλήπτης θα κληθεί να πληρώσει άλλο ένα περίπου 30% φόρους και δασμούς που επιβάλει το ελληνικό κράτος. Έτσι λοιπόν η συνολική φορολόγηση φτάνει στο 50% επί των αμερικανικών τιμολογίων.
4)Όμως! Το μεγαλύτερο πρόβλημα και "γκρι" κεφάλαιο αποτελεί η εμπλοκή της Ολυμπιακής Αεροπορίας στη μεταφορά και διαχείριση των δεμάτων από Γερμανία στην Ελλάδα. Ενώ λοιπόν παραγγέλνοντας κάτι από Αμερική, τα ταχυδρομικά (airmail) καλύπτουν την παράδοση των δεμάτων μέχρι το σπίτι μας , για άγνωστους και ουσιαστικά μη λογικούς λόγους που κανένας ακόμα δεν έχει δεχτεί να μας διευκρινίσει πλήρως, η ΟΑ χρεώνει τα δικά της πάγια. Αυτά είναι: fuel surecharge, security surecharge, ground handling fees, agent (third parties) fees, storage fees and documents handling. Έτσι λοιπόν ΑΝΑ ΔΕΜΑ και ΟΧΙ ΑΝΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ο παραλήπτης θα κληθεί να πληρώσει ΜΟΝΟ για την Ο.Α. περίπου 80-150 ΕΥΡΩ!
Συνοπτικά ως παράδειγμα παραθέτουμε το εξής: Ας πούμε ότι εισάγουμε ένα (μόνο) δέμα με αερομοντελιστικά είδη από Αμερική άξιας $100, τότε θα πρέπει να περιμένουμε τα εξής:
1) Φορολόγηση στη Γερμανία 20%=18 ΕΥΡΩ (λόγω διαφοράς ισοτιμίας)
2) Φορολόγηση και δασμοί στην Ελλάδα 30%=25 ΕΥΡΩ
3) Χρεώσεις της ΟΑ περίπου 100 ΕΥΡΩ
4) Σύνολο :150 ΕΥΡΩ
Ένας χονδρικός λοιπόν κανόνας είναι ότι ανά $100 θα καλούμαστε να πληρώσουμε 150 ΕΥΡΩ φόρους, δασμούς και πάγια!
Προσωπικά εγώ έχω αφήσει στα αζήτητα του τελωνείου πράγματα άξιας $310 για τα οποία μου ζητήθηκε να πληρώσω 450 ΕΥΡΩ...
Σημειώσεις:
1) ΟΛΑ τα παραπάνω αναφέρονται σε εισαγωγές από ιδιώτες για προσωπική χρήση και ΟΧΙ σε έμπορους, εταιρείες και νομικά πρόσωπα.
2) Οι πληροφορίες προέρχονται από μακρές συζητήσεις με τα τελωνεία και τους εκτελωνιστές Γερμανίας και Ελλάδας (Σπάτων και Πειραιά), με αδιέξοδες ουσιαστικά συζητήσεις με την ΟΑ, καθώς και με τις εταιρείεςSPEEDEX και ACS (οι οποίες ΔΕΝ ευθύνονται για τα τεκταινόμενα).
3) Οι εισαγωγές στις οποίες αναφερόμαστε είναι με χρήση αεροπορικής αποστολής και όχι ταχυδρομείο επιφάνειας. Όμως και σε αυτή την περίπτωση τα πράγματα δεν είναι καλύτερα.
Προσωπικά πιστεύουμε ότι βάσει κοινής λογικής ΔΕΝ πρέπει να παραγγέλνουμε προσωρινά τίποτα από Αμερική εκτός και αν το ποσό δεν ξεπερνάει τα $50. Και πάλι όμως κατά 99% θα μας χρεώσει η ΟΑ.
Παρακολουθούμε συνεχώς τις εξελίξεις σε αυτό το ζήτημα και θα σας ενημερώνουμε άμεσα. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου για περισσότερες διευκρινίσεις.
Γ. ΒΑΣΙΛΙΚΑΣ