ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Παρεμβολές από κινητά τηλέφωνα!

Σας παραθέτουμε πιο κάτω μεταφρασμένη τη νότα ασφαλείας που έβγαλε η Αγγλική BMFA (είναι σαν την δική μας Ελληνική Αεραθλητική Ομοσμονδία- Τμήμα Αερομοντελισμού)

 

Safety        Bulletin Nr.6

Πομποί με         SYNTHESIZER συχνοτήτων και κινητά τηλέφωνα

Η έρευνα για την        αιτία της συντριβής ενός ακριβού JET         ελικοπτέρου, αποκάλυψε ότι ο πομπός με         SYNTHESIZER συχνοτήτων που χρησιμοποιείτο        για τον έλεγχο του ελικοπτέρου υπέστη        παρεμβολή από παρακείμενο κινητό        τηλέφωνο. Στην συγκεκριμμένη περίπτωση        επρόκειτο για πομπό MULTIPLEX με SYNTHESIZER,         αλλά είναι πιθανόν το ίδιο να μπορούσε        να συμβεί και σε άλλους SYNTHESIZED πομπούς.

Οι οδηγίες του        κατασκευαστού για τον πομπό ελέγχθηκαν        εξονυχιστικά και βρέθηκε        προειδοποίηση ότι κινητά τηλέφωνα δεν        θα πρέπει να χρησιμοποιούνται κοντά        στον πομπό, ενώ        συνακόλουθες δοκιμές που έγιναν        αποκάλυψαν ότι το φαινόμενο της        παρεμβολής ήταν        επαναλήψιμο με τον συγκεκριμμένο πομπό.

Η Βρεττανική        Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών θα διεξάγει        περαιτέρω έρευνες για να προσδιορίσει        την έκταση του προβλήματος και θα        αποφανθεί σχετικά στο εγγύς μέλλον.

Η BMFA συνιστούσε        ήδη για άλλους λόγους να μην παίρνετε        τα κινητά τηλέφωνα στα pits και στην        περιοχή πτήσεων, αλλά σας ενημερώνει        τώρα ότι τα κινητά        τηλέφωνα είναι πιθανόν να παρεμβάλλουν        πομπούς με SYNTHESIZER συχνοτήτων.

 

 

 

Η Fibermax απέκτησε τον δικό της δικτυακό τόπο

Είναι ο       www.fibermax.gr

Πρόκειται για μια πολύ προσεγμένη ιστοσελίδα που -το κυριότερο- έχει πλήρεις προδιαγραφές και χαρακτηριστικά για τα προϊόντα της, πράγμα μάλλον σπάνιο για Ελληνικό SITE.

Να υπενθυμίσουμε ότι η "FIBERMAX" ασχολείται με το εμπόριο συνθετικών υλικών και εργαλείων υψηλής τεχνολογίας για υπερ-ελαφρές κατασκευές, όπως υφάσματα ενίσχυσης από ανθρακουφάσματα, εποξικά συστήματα κλπ. και παρέχει στους πελάτες της την σχετική τεχνογνωσία.

 

Αξιόλογη αερομοντελιστική δραστηριότητα το Σαββατοκύριακο 4-5/12/04

Ανάβυσσος 4/12

Πολύ καλός ο καιρός το Σάββατο 4/12 στην Ανάβυσσο. Το πρωϊ είχε  Νότιο-Νοτιοδυτικό άνεμο 3-4 Bft που γρήγορα -μέχρι το μεσημέρι- ελαττώθηκε σε 2 Bft , για να γυρίσει σε άπνοια μετά τις 2.30 μμ. Έτσι αρκετός κόσμος μαζεύτηκε με αξιόλογα μοντέλα,  που πέταξαν κάτω από ιδανικές συνθήκες. Μοναδική παραφωνία οι λίγοι νοητικά "άτυχοι" fans των ROLLER-KITES, που ενώ ο αχανής χώρος της Αναβύσσου ήταν άδειος, αυτοί επέμεναν να σερφάρουν στον διάδρομο των αερομοντελιστών. Ευτυχώς μετά τις 2.30 μμ εγκατέλειψαν και έφυγαν, την ώρα δηλαδή που ήρθαν τα καλύτερα μοντέλα !

 

   
Αρκετός κόσμος στην Ανάβυσσο το        Σάββατο 4/12. Ασφαλώς βοήθησε και ο        ιδανικός καιρός. Στη φωτογραφία        διακρίνεται στο βάθος αριστερά,         τελείως χαλαρός στην πολυθρόνα του ο        Δημήτρης Πάλλης, με την παρέα του και τα         WOT-άκια τους! Τα WOT-άκια του Δ. Πάλλη και της        παρέας του, του Αντώνη Κοντόπουλου,         Σάββα Αγγελάτου και του Σπύρου.

 

Ο Αντώνης Κοντόπουλος που ασχολείται ιδιαίτερα με τα ηλεκτρικά μας έδειξε κάτι πολύ ενδιαφέρον, ένα WOT φτιαγμένο με πτέρυγα κατασκευής της GREEKWINGS. Την σχετική φωτογραφία μπορείτε να δείτε λίγο πιο κάτω, στο άρθρο παρουσίασης της GREEKWINGS. Πάντως όλοι οι μοντελιστές που χρησιμοποίησαν προϊόντα της παρέας από τα Τρίκαλα, μίλησαν με ενθουσιασμό!

 

   
Αναμφισβήτητα όμως, το         "αστέρι" της ημέρας ήταν το         MUSTANG του Γιάννη Γερογιάννη, της HANGAR-9 με         4-χρονη μηχανή SAITO .82 και ανασυρόμενα        σκέλη προσγείωσης. Το αεροπλάνο        διέψευσε τη φήμη που θέλει τα SCALE να μην        πετάνε καλά, γιατί πέταξε πραγματικά        εκπληκτικά! Στη φωτογραφία τα...δυο MUSTANG!         Αριστερά το MUSTANG του Γιάννη Γερογιάννη        και δεξιά το MUSTANG της GREAT-PLANES του Βαγγέλη        Κούτσικου.

 

Μας εξέπληξε η ποιότητα κατασκευής και η λεπτομέρεια του μοντέλου,  που επιβεβαιώνουν  τη φήμη της HANGAR-9 ως αξιόπιστης και σοβαρής  εταιρείας. Σο μοντέλο επάνω υπήρχαν 12 μικροί χιτλερικοί σταυροί, που όπως μας εξήγησε ο Γιάννης, αντιπροσώπευαν εχθρικά αεροπλάνα που υποτίθεται ότι είχε καταρρίψει το MUSTANG!

 

  Να καλωσορίσουμε στο χόμπυ μας        τους δυο νέους φίλους        αερομοντελιστές, τον Μάριο        Καρακυργιάκο (αριστερά) και τον Λίντο        Κρίσπη (δεξιά) που πρωτοδοκίμασαν        το ηλεκτρικό τους SPITFIRE με μοτέρ 380-άρι        και Τ/Κ της GWS. Ασφαλώς, όχι και το πιο        εύκολο μοντέλο για να αρχίσει κανείς να        ασχολείται. Ευτυχώς ήταν παρόντες ("οι        πανταχού παρόντες και τα πάντα        πληρόντες") ο Παράσχος & Βασίλης        Δεμίρης, οι οποίοι βοήθησαν τους δυο        φίλους στο "βάπτισμα του πυρός". Ο        Βασίλης ήταν αυτός που απογείωσε και        δοκίμασε το SPITFIRE.

 

  Η κατάληξη της δοκιμής όμως δεν        είχε αίσιο τέλος, αφού σε κάποια στιγμή        το μικρό φελιζολένιο SPITFIRE συγκρούστηκε        στο αέρα με το θηριώδες MUSTANG της FLAIR του        Βαγγέλη Κούτσικου που πετούσε εκείνη        τη στιγμή. Η αερομαχία        ήταν σίγουρα άνιση, με αποτέλεσμα        να αποκοπεί το φτερό του SPITFIRE, που        αμέσως μετά κατέπεσε.         

Σημειώσατε λοιπόν: MUSTANG-SPITFIRE,        1-0 !

Ελπίζουμε πάντως αυτή η μικρή ατυχία        να μην απογοητεύσει τους καινούργιους        φίλους μας και να συνεχίσουν απτόητοι.         Θα βρουν σίγουρα αμέριστη συμπαράσταση        από την εφημερίδα και τους φίλους της!

 

Μέγαρα, Κυριακή 5/12

Αρκετός ο κόσμος και στα Μέγαρα την Κυριακή 5/12/04, αν και ο καιρός δεν ήταν και ότι το καλύτερο. Μια βροχή μόνο έλειπε, που και αυτή δεν άργησε να έρθει! Παρ όλα αυτά οι αερομοντελιστές δεν πτοήθηκαν και συνέχισαν να πετούν αγέρωχοι! Πολλά τα αξιόλογα μοντέλα και με μεγάλη μας χαρά βλέπουμε να αυξάνονται όλο και περισσότερο τα SCALE μοντέλα που είναι -κατά την ταπεινή άποψη μας - και η πεμπτουσία του αερομοντελισμού! 

Ας μην ξεχνάμε ότι μοντελισμός, μοντέλο, σημαίνει κατασκευή κάποιου αντικειμένου ως αντίγραφου ("μοντέλου") του πραγματικού αντικειμένου υπό κλίμακα!  Και τέλος πάντων ένα αερομοντέλο πρέπει να πείθει ότι είναι αεροπλάνο και να μοιάζει αεροπλάνο! Αν όλα αυτά σας αναστάτωσαν, τότε συγχωρείστε μας, δεν είναι παρά προσωπικές απόψεις!

 

   
Το εκπληκτικό SPITFIRE της FLAIR του         Γιώργου Δαμιανάκη.Εκπέτασμα 1.80 m και        μηχανή MAGNUM 20 cc, τετράχρονη. Πέταξε        εκπληκτικά και πιστεύουμε ότι        αποζημίωσε τον πιλότο του από την        τραγική απώλεια πριν 3 εβδομάδες του        φανταστικού μοντέλου P-47 THUNDERBOLT.        

(Το SPITFIRE της FLAIR είναι από το μαγαζί        του Γιώργου Ευσταθιάδη, "POWER MODEL")

Και μια ωραία φωτογραφία από το        παρελθόν. Ένα χρόνο πριν, το Νοέμβρη του         2003, το αδικοχαμένο P-47 THUNDERBOLT του Γιώργου        Δαμιανάκη στον Ασπρόπυργο, ακριβώς        πριν απογειωθεί. 

 

 

   
Ένα πολύ ωραίο μοντέλο της        ημέρας: Το SPACEWALKER του κ. Α.Ίσαρη. Ο κ.         Ίσαρης είχε έρθει 3ος στους φετεινούς                 Πανελλήνιους αγώνες SCALE, τον περασμένο        Οκτώβρη στη Θεσσαλονίκη . Και πάλι ο Παράσχος Δεμίρης,         αυτή τη φορά με το μικρό CESSNA CARDINAL 177 της         KYOSHO, που από ηλεκτρικό το είχε        μετατρέψει σε θερμικό με μικροσκοπική        μηχανή 1cc, radio controlled. Πέταξε πολύ καλά.

 

 

   
Το θηριώδες F-4 με τουρμπίνα         JET-CAT,του Πέτρου Ντούνη,  ετοιμάζεται        για απογείωση

 Και η απογείωση του F-4 !

 

Νομίζουμε ότι ήρθε η ώρα, οι αερομοντελιστές της Αττικής να οργανωθούν και να προχωρήσουν ένα βήμα παραπέρα. Σαν τέτοιο θα βλέπαμε κατ αρχήν την οργάνωση κάποιων αγωνιστικών εκδηλώσεων και -γιατί όχι; - την ίδρυση νέων Ενώσεων και Συλλόγων στην Αττική. Στο Παρίσι, όπως μας πληροφορούν φίλοι, υπάρχουν πάνω από 20 σύλλογοι.

 

 

Η νέα Επιτροπή Αερομοντελισμού

Την Κυριακή 28 Νοεμβρίου έγιναν οι εκλογές για την ανάδειξη της νέας Επιτροπής Αερομοντελισμού της Ελληνικής Αεραθλητικής Ομοσπονδίας -ΕΛΑΟ- στο Πολιτιστικό Κέντρο της Νέας Ραιδεστού στη Θεσσαλονίκη και τα αποτελέσματα έχουν ως εξής:

 

Πρόεδρος Παπαδόπουλος Αντώνης ΕΑΑ
Γραμματέας Νταναβάρας Παντελής ΟΑΜΕΛ
Μέλος Λεονταρίτης        Αλέξανδρος ΑΕΡ.ΒΟΛΟΥ
Μέλος Πουλιάνας Στέφανος ΟΑΜΕΛ
Μέλος Σοπέογλου Ηλίας ΕΑΘ
Αναπλ.μέλος Μέσκος Γιώργος ΕΑΘ
Αναπλ.μέλος Πασχαλούδης        Ευάγγελος ΕΑΘ

 

Η σύνθεση της νέας Επιτροπής από δραστήρια, ενεργητικά και καταξιωμένα στελέχη του χώρου μας, αποτελεί εγγύηση για την καλή πορεία του χόμπυ μας και την επόμενη τετραετία. Το μέχρι τώρα έργο όμως των αερομοντελιστών αυτών αποτελεί και βαριά κληρονομιά για τους ίδιους,  γιατί δημιουργεί αυξημένες απαιτήσεις και προσδοκίες από εμάς, τους υπόλοιπους.

Ωστόσο, ας  προσπαθήσουμε και εμείς από την θέση μας, να βοηθήσουμε -όσο και όπως μπορεί ο καθένας μας- γιατί ο Αερομοντελισμός δεν είναι και δεν πρέπει να είναι υπόθεση μόνο 7 ατόμων.

 

 

 

Η αερολέσχη Χίου: Πρότυπο για μίμηση

 

Ο Αερομοντελισμός ανθεί ιδιαίτερα στην Ελληνική Επαρχία. Οι καλές και φιλικές σχέσεις μεταξύ των μοντελιστών, το ενδιαφέρον, η συμμετοχή, η συλλογικότητα, έχουν τα θαυμαστά αποτελέσματα που έχουμε δει στην Καλαμάτα, την Λάρισα, την Κοζάνη, την Κομοτηνή και τώρα -όπως μαθαίνουμε- και στην Χίο. Λίγα άτομα, αλλά δραστήρια και ενεργητικάμε ψυχή. 

Αντίθετα, στην Αττική είμαστε πάμπολλοι αερομοντελιστές, αλλά δυστυχώς δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε και να οργανωθούμε ούτε στοιχειωδώς. Και αν δεν ήταν η πρωτοβουλία ορισμένων μεμονωμένων ιδιωτών για να σώσει την κατάσταση, είναι πολύ πιθανόν το χόμπυ μας να είχε σβήσει.

Την ανταπόκριση μας στέλνει ο κ. Μπάμπης Χατζηπαναγιώτης, γραμματέας της Ένωσης Αερομοντελιστών Χίου

 

ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ        ΧΙΟΥ        

Η Αερολέσχη Χίου ιδρύθηκε το 1979 από        ανθρώπους που είχαν το μεράκι και την        αγάπη για το αεροπλάνο.

Στα πρώτα βήματα, η μόνη        δραστηριότητα που μπορούσε να φέρει        μέλη στο Σωματείο ή και να δει ο κόσμος        κάτι διαφορετικό, ήταν ο         ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ.

Για πολλά χρόνια οι αερομοντελιστές        με τα δημιουργήματα τους, κατάφεραν να        φέρουν κάτι το νέο σε έναν χώρο, όπου το        ναυτικό στοιχείο ήταν και είναι πολύ        διαδεδομένο.

Με συνεχή προσπάθεια, οι        πτήσεις των αερομοντέλων έδωσαν μια        διαφορετική νότα στο νησί.

Η Αερολέσχη        Χίου και η "θυγατρική" της, ΕΝΩΣΗ        ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΙΣΤΩΝ ΧΙΟΥ, μέχρι σήμερα        μπορούμε να πούμε ότι κατάφερε με        συνεχή κόπο και τρέξιμο - διότι στην        Επαρχία τα πράγματα είναι πιο δύσκολα -         να υπάρχουν 2 αεροσκάφη (PIPER CHEROKEE 2         θέσεων και BONANZA 4 θέσεων) και το πιο        σημαντικό είναι ότι οι αερομοντελιστές        του 1979 με την αγάπη τους για τον        ΑΕΡΑΘΛΗΤΙΣΜΟ συναρμολόγησαν πριν        ένα χρόνο ένα υπερελαφρό μεταλλικό        αεροσκάφος δυο θέσεων, με τετράχρονο        κινητήρα ROTAX 100 HP και έκαναν        πραγματικότητα το όνειρο τους. Σε αυτό        συνετέλεσε τα μέγιστα η δημιουργία        ενός μοντελοδρομίου, όπου τα μέλη του        Σωματείου με αδιάκοπες ενέργειες        έφτιαξαν έναν δικό τους αυτοτελή χώρο         230 x 22 m για τις πτήσεις των        αερομοντέλων και του υπερελαφρού        αεροσκάφους. Οι 15 αερομοντελιστές (μικροί-μεγάλοι)         σε ένα πληθυσμό της πόλης της Χίου των         35.000 κατοίκων, έχουν καταφέρει με σύμπνοια        και συνεργασία να εδραιώσουν την        ιδέα του Αεραθλητισμού στο νησί. Μέσα        στις συνεργασίες μας με άλλους φορείς,         τα Σωματεία μας δραστηριοποιούνται        στην από αέρος δασοεπιτήρηση κατά την        θερινή περίοδο, την επιτήρηση των ακτών        του νησιού από πετρελαιοκηλίδες, την        αγαστή συνεργασία με τους        αεροπροσκόπους, όπου με την εκπαίδευση        τους στα αερομοντέλα, τους δίνουμε το        έναυσμα για την κατασκευή και την        μετέπειτα πτήση αυτών.

Ελπίζοντας ότι        μέσα από το χόμπυ μας περνάμε ιδέες,         όπως της συνεργασίας, της        συλλογικότητας, της ανιδιοτέλειας, της        φιλίας, της δημιουργίας σε μικρούς        και μεγάλους φίλους, πιστεύουμε ότι στα        τόσα χρόνια της ύπαρξης μας μπορέσαμε        και μεταδώσαμε το "μικρόβιο" της        ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ και ΠΤΗΣΗΣ.

 

              

   
Δεν πρόκειται για ένα ωραίο        αερομοντέλο, αλλά για το υπερ-ελαφρό        που κατασκεύασαν μόνα τους τα μέλη της        Αερολέσχης Χίου

Το υπερ-ελαφρό της Αερολέσχης        Χίου

 

 

   
Η τελική δοκιμή του        εκπαιδευτικού μοντέλου πριν από την        πτήση.

Μαθήματα πτήσεως στους        αεροπροσκόπους Χίου από τον Μπάμπη        Χατζηπαναγιώτη

 

 

   

Πρακτικά μαθήματα        αερομοντελισμού στους αεροπροσκόπους

Οι αεροπρόσκοποι με τους        εκπαιδευτές τους και τα μοντέλα της        Αερολέσχης Χίου

 

Κατασκευές πτερύγων επί παραγγελία!

Μια παρέα αερομοντελιστών από τα Τρίκαλα έκανε εισαγωγή τα δικά της μηχανήματα CNC-Foam Cutting  και αναλαμβάνει την κατασκευή φελιζολένιων πτερύγων  οποιασδήποτε μορφής και σχήματος με τα δικά σας σχέδια και προδιαγραφές!

Έτσι δεν είναι ανάγκη τώρα να παραγγέλνουμε πτέρυγες από το εξωτερικό (και να μας γδέρνουν!). Αερομοντελιστές που δοκίμασαν ήδη τις πτέρυγες της παρέας, μιλούν με ενθουσιασμό για το αποτέλεσμα!

Η ομάδα τους έχει ονομαστεί GreekWings και έχει και SITE στο INTERNET, το 

 

 

   Ο Αντώνης Κοντόπουλος που        κατασκεύασε ένα ηλεκτρικό WOT με        πτέρυγες κατασκευής GREEKWINGS. μας μίλησε        με τα καλύτερα λόγια για την δουλειά        των παιδιών από τα Τρίκαλα.        

 

 

 

Βελτιώσεις ασφαλείας στο μοντελοδρόμιο του Π. Ντούνη στα Μέγαρα

Αρκετός κόσμος και αξιόλογα μοντέλα στο νέο μοντελοδρόμιο, το Σαββατοκύριακο 27-28 Νοέμβρη. Το Σάββατο έγιναν εργασίες βελτίωσης της ασφάλειας του μοντελοδρομίου με την προσθήκη μεταλλικής κατασκευής και διχτυού στον χώρο των pits. Υπήρχε ήδη δίχτυ για την προστασία των θεατών, αλλά τώρα και οι αερομοντελισμές θα είναι τελείως κλεισμένοι στο...κλουβί!  Μόνο όσοι πετούν εκείνη τη στιγμή θα επιτρέπεται να είναι έξω από το δίχτυ.

 

   
Αρκετός κόσμος και αξιόλογα        μοντέλα το Σαββατοκύριακο στο νέο        μοντελοδρόμιο. Στη φωτογραφία φαίνεται        η καινούργια μεταλλική κατασκευή και το        δίχτυ που περιβάλλει τον χώρο των         pits για την προστασία των μοντελιστών. Ένα από τα ωραία μοντέλα  στο        μοντελοδρόμιο: Το CORSAIR A-7 με μηχανή OS-MAX 10        cc.

 

   
Την παράσταση όμως        έκλεψε το γιγαντιαίο διπλάνο του Π.         Ντούνη το "ULTIMATE BIPLANE" της HANGAR-9 με        εκπέτασμα 2.55 m, μήκος 2.80 m και βάρος        περίπου 17 kgr. Ήταν εφοδιασμένο με        βενζινοκινητήρα της 3W, δικύλινδρη, με        κυβισμό 150 cc. Είχε εκπληκτικές        ακροβατικές ικανότητες.

 

 

   
Το εσωτερικό του        διπλάνου: Στο κέντρο, επάνω στη μπλε        βάση φαίνονται τα 4 ψηφιακά         SERVO των 20 kgr το        κάθε ένα για την κίνηση του RUDDER! Δυο        ψηφιακά SERVO, επίσης των 20 kgr το καθένα        χρησιμοποιήθηκαν για το ELEVATOR. Όλα τα SERVO         ελέγχονται από το ειδικό matchbox,         το μεγάλο μαύρο κουτί που φαίνεται στη        φωτογραφία. Αυτό πάλι τροφοδοτείται        από δυο PACK μπαταριών,         που το κάθε ένα αποτελείται από 5         μπαταρίες Ni-Cd των 2400 mAh.(Τα ψηφιακά SERVO         είναι ηλεκτροβόρα!)  Το matchbox         διέθετε ενδείκτη της τάσεως των        μπαταριών, αλλά και μνήμη που δείχνει        ποιά ήταν η ελάχιστη τάση κατά την        διάρκεια της πήσεως. Ξεχωριστή        μπαταρία υπήρχε για την ηλεκτρονική        ανάφλεξη της μηχανής.        

Στην δεξιά φωτογραφία είναι ο κ.         Μανόλης Τρίκαρδος,  που βοήθησε σημαντικά στην        κατασκευή.  Εδώ φαίνεται και πόσο        μεγάλο πραγματικά είναι το μοντέλο.

 

Αυτό που ήταν αξιοσημείωτο, ήταν η εμφάνιση αρκετών μοντέλων με βενζινοκινητήρες. Τον τελευταίο καιρό όλο και περισσότερα μοντέλα εμφανίζονται στα μοντελοδρόμια με μοτέρ βενζίνης, που είναι πολύ αξιόπιστα, έχουν χαμηλή κατανάλωση και βέβαια, φτηνά καύσιμα.

 

 

Απίστευτο - και όμως αληθινό! Ο Ελβετός Andreas Luthi ξανά Παγκόσμιος Πρωταθλητής SCALE!

Οι 18οι Παγκόσμιοι αγώνες SCALE FAI-F4C  έγιναν το καλοκαίρι που μας πέρασε στο Deblin της Πολωνίας με 45 συνολικά συμμετοχές. Νικητής και πάλι ο Ελβετός Andreas Luthi, ο οποίος ήταν επίσης 

 

- Νικητής στους Παγκόσμιους Αγώνες SCALE του 2000 στο Interlaken της Ελβετίας

-Νικητής στους Παγκόσμιους Αγώνες SCALE του 2002 στο Tilsonborg του Καναδά

-Νικητής στους Πανευρωπαϊκούς αγώνες SCALE το 2003 στο GNAS της Αυστρίας (όσοι είναι τακτικοί αναγνώστες της εφημερίδας θα θυμούνται την σχετική ανταπόκριση που κάναμε στο τεύχος του Ιανουαρίου 2004)

και τώρα

-Νικητής στους Παγκόσμιους Αγώνες SCALE 2004 στο Deblin της Πολωνίας!

Όλους αυτούς τους αγώνες τους κέρδισε με το ίδιο αεροπλάνο, το "Bucker Jungmeister" σε κλίμακα 1:3, που από τους Πανευρωπαϊκούς του GNAS και μετά, το εμφάνισε ανακαινισμένο με την ονομασία "Antares".

 

 

Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ελβετός Andreas        Luthi με το Bucker-Jungmeister -"Antares"

Όπως βλέπετε δεν παίζει ρόλο αν το        αεροπλάνο που λαμβάνει μέρος στους        αγώνες είναι τεράστιο, ή αν έχει 2 ή 3         κινητήρες, ή αν είναι jet κλπ. Αυτό που        μετράει είναι ηλεπτομέρεια και η        πιστότητα με το πραγματικό και βέβαια        οι πτητικές επιδόσεις.

 

 

Στον παρακάτω πίνακα φαίνονται οι 5 πρώτοι της κατηγορίας FAI-F4C (τηλεκατευθυνόμενα SCALE):

 

Andreas LUTHI Ελβετία Bucker-Jungmeister-"Antares" 3488
Max        MERCKENSCHLAGER Γερμανία Grumman F7F- Tigercat 3296
Hans AMMANN Ελβετία Curtiss JN 4-D2  "Jenny" 3191
Pavel FENCL  Τσεχία Antonov An-2 3185
Wolfgang        NIEDERSTRASSER Αυστρία Bucker 133-Jungmeister 3153

 

Όπως διαπιστώνετε και την 3η θέση κατέλαβε επίσης Ελβετός, ενώ την 5η θέση Αυστριακός!  Ο  Άγγλος ήταν στην 14η θέση, Ιταλός στην 15η, Γάλλος στην 19η, ενώ Αμερικάνος μόλις στην 23η θέση!

Ειλικρινά χαιρόμαστε όταν τις πρώτες θέσεις σε Παγκόσμιους Αγώνες καταλαμβάνουν αερομοντελιστές από μικρές χώρες, όπως η Ελβετία και η Αυστρία, γιατί έτσι ενισχύονται και τα δικά μας όνειρα ότι ίσως, κάποτε και η Ελλάδα....

 

  Το αεροπλάνο του 2ου νικητή: Το         Grumman F7F του Γερμανού Max        Merckenschlager

 

Στην ίδια διοργάνωση έγιναν επίσης και αγώνες CONTROL-LINE SCALE (FAI-F4B) με ενδιαφέρον κυρίως από τις Ανατολικο-ευρωπαϊκές χώρες (προσοχή- μην μπερδεύετε τους CONTROL-LINE SCALE με τους Παγκόσμιους CONTROL-LINE, που έγιναν αυτό το καλοκαίρι στην Αμερική, με συμμετοχές από 19 χώρες!)

 

 

Προσοχή στις εισαγωγές από Αμερική! Ο Γ. Βασιλίκας μας ενημερώνει:

Αγαπητοί φίλοι αερομοντελιστές,

 

Όπως ήδη πρέπει να γνωρίζετε όσοι διαβάσατε τα προηγούμενα δημοσιεύματά μας, η Αμερική εντός του μηνός Οκτωβρίου 2003, άρχισε να επιβάλλει μεγάλους φόρους στα εισαγόμενα από την Ευρώπη προϊόντα χάλυβος. Σε απάντηση, η Ευρωπαϊκή Ένωση  άρχισε από αρχές Νοεμβρίου να επιβάλει με τη σειρά της (ως εμπορικά αντίμετρα ουσιαστικά) μεγάλους φόρους σε οτιδήποτε εισάγεται από τις ΗΠΑ. Όμως πρόσφατα οι ΗΠΑ σταμάτησαν την επιβολή υπέρογκων φόρων στα προϊόντα χάλυβος της Ευρώπης. Πολλοί λοιπόν θα μπορούσαν να οδηγηθούν στο συμπέρασμα ότι και η ΕΕ θα προχωρούσε σε άρση των εμπορικών αντίμετρων , πράγμα που μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει.

 

Η κατάσταση μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου 2003 είχε ως εξής: Κάθε ιδιώτης μπορούσε να εισάγει αερομοντελιστικά είδη (μοντέλα, εξαρτήματα, ηλεκτρονικά κτλ) μέχρι το αφορολόγητο όριο των $200 ανά εισαγωγή. Πρέπει να τονίσουμε ότι στο ποσό αυτό υπολογίζονταν (συμπεριλαμβάνονταν) και τα ταχυδρομικά τέλη με παράδοση courier στο σπίτι μας. Άνω των $200 πλήρωνε κανείς περίπου 23-30% φόρους και δασμούς επί των Αμερικανικών τιμολογίων χωρίς καμία άλλη χρέωση.

 

Από αρχές Νοεμβρίου και μέχρι σήμερα ισχύουν τα εξής:

 

1) Οποιοσδήποτε ιδιώτης μπορεί να εισάγει για προσωπική του χρήση (το τονίζουμε, προσωπική χρήση) είδη αξίας (συμπεριλαμβανόμενων των ταχυδρομικών ) μέχρι $50 αφορολόγητα.

 

2) Από $50 και άνω, ΟΛΕΣ οι εισαγωγές φορολογούνται σε πρώτη φάση στη Γερμανία με ένα ποσοστό της τάξεως του 20% επί των Αμερικανικών τιμολογίων. Η Γερμανία και τα τελωνεία της θεωρούνται ως "είσοδος" και "πρώτο οικονομικό σύνορο" ανάμεσα στην ΕΕ και στις ΗΠΑ. Να τονίσουμε ότι το 20% αφορούν πάγια και δασμούς υπέρ της ΕΕ.

 

3) Πέραν όμως του 20%, με την άφιξη του δέματος στο τελωνείο των Σπάτων, ο παραλήπτης θα κληθεί να πληρώσει άλλο ένα περίπου 30% φόρους και δασμούς που επιβάλει το ελληνικό κράτος. Έτσι λοιπόν η συνολική φορολόγηση φτάνει στο 50% επί των αμερικανικών τιμολογίων.

 

4)Όμως! Το μεγαλύτερο πρόβλημα και "γκρι" κεφάλαιο αποτελεί η εμπλοκή της Ολυμπιακής Αεροπορίας στη μεταφορά και διαχείριση των δεμάτων από Γερμανία στην Ελλάδα. Ενώ λοιπόν παραγγέλνοντας κάτι από Αμερική, τα ταχυδρομικά (airmail) καλύπτουν την παράδοση των δεμάτων μέχρι το σπίτι μας , για άγνωστους και ουσιαστικά μη λογικούς λόγους που κανένας ακόμα δεν έχει δεχτεί να μας διευκρινίσει πλήρως, η ΟΑ χρεώνει τα δικά της πάγια. Αυτά είναι:  fuel surecharge, security surecharge, ground handling fees, agent (third parties) fees, storage fees and documents handling. Έτσι λοιπόν ΑΝΑ ΔΕΜΑ και ΟΧΙ ΑΝΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ο παραλήπτης θα κληθεί να πληρώσει ΜΟΝΟ για την Ο.Α.  περίπου 80-150 ΕΥΡΩ!

 

Συνοπτικά ως παράδειγμα παραθέτουμε το εξής: Ας πούμε ότι εισάγουμε ένα (μόνο) δέμα με αερομοντελιστικά είδη από Αμερική άξιας $100, τότε θα πρέπει να περιμένουμε τα εξής: 

1) Φορολόγηση στη Γερμανία 20%=18 ΕΥΡΩ  (λόγω διαφοράς ισοτιμίας)

2) Φορολόγηση και δασμοί στην Ελλάδα 30%=25 ΕΥΡΩ

3) Χρεώσεις της ΟΑ  περίπου 100 ΕΥΡΩ 

4) Σύνολο :150 ΕΥΡΩ

 

Ένας χονδρικός λοιπόν κανόνας είναι ότι ανά $100 θα καλούμαστε να πληρώσουμε 150 ΕΥΡΩ φόρους, δασμούς και πάγια! 

Προσωπικά εγώ έχω αφήσει στα αζήτητα του τελωνείου πράγματα άξιας $310 για τα οποία μου ζητήθηκε να πληρώσω 450 ΕΥΡΩ...

 

Σημειώσεις:

  1) ΟΛΑ τα παραπάνω αναφέρονται σε εισαγωγές από ιδιώτες για προσωπική χρήση και ΟΧΙ σε έμπορους, εταιρείες και νομικά πρόσωπα. 

2) Οι πληροφορίες προέρχονται από μακρές συζητήσεις με τα τελωνεία και τους εκτελωνιστές Γερμανίας και Ελλάδας (Σπάτων και Πειραιά), με αδιέξοδες ουσιαστικά συζητήσεις με την ΟΑ, καθώς και με τις εταιρείεςSPEEDEX και ACS (οι οποίες ΔΕΝ ευθύνονται για τα τεκταινόμενα).  

3) Οι εισαγωγές στις οποίες αναφερόμαστε είναι με χρήση αεροπορικής αποστολής και όχι ταχυδρομείο επιφάνειας. Όμως και σε αυτή την περίπτωση τα πράγματα δεν είναι καλύτερα. 

Προσωπικά πιστεύουμε ότι βάσει κοινής λογικής ΔΕΝ πρέπει να παραγγέλνουμε προσωρινά τίποτα από Αμερική εκτός και αν το ποσό δεν ξεπερνάει τα $50. Και πάλι όμως κατά 99% θα μας χρεώσει η ΟΑ. 

Παρακολουθούμε συνεχώς τις εξελίξεις σε αυτό το ζήτημα και θα σας ενημερώνουμε άμεσα. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου  για περισσότερες διευκρινίσεις.

 

Γ. ΒΑΣΙΛΙΚΑΣ

Διάφορα άρθρα

Πολλές οι συμμετοχές στην φιλική, αγωνιστική συνάντηση της GreekWings!

Από το SITE της GREEKWINGS πληροφορούμαστε ότι ήδη υπάρχουν 20 (!) συμμετοχές για τους προγραμματισμένους αγώνες ηλεκτρικών στις 17 Απρίλη, στο μοντελοδρόμιο του HOBBY-BOX !  Μεταξύ των συμμετεχόντων είδαμε και τον κ. Γιάννη Κωσταντακάτο, Αντιπρόεδρο της Ε.Α.Α. Οι αερομοντελιστές της Αναβύσσου που εξειδικεύονται στα ηλεκτρικά , θα πρέπει να τιμήσουν με την παρουσία τους την ωραία αυτή εκδήλωση.

ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Περιφερειακοί Αγώνες Scale F4C (28-11-2006) Την Κυριακή 26 Νοεμβρίου 2006 πραγματοποιήθηκαν οι Περιφερειακοί Αγώνες Scale F4C που οργάνωσε η Ε.Α.Θ σε συνεργασία με την ΕΛ.Α.Ο στο μοντελοδρόμιο της Ν. Ραιδεστού. Η ηλιόλουστη μέρα ήταν ο καλύτερος σύμμαχος για μια επιτυχημένη διοργάνωση, και μια υπέροχη ευκαιρία για φίλους του αερομοντελισμού να θαυμάσουν τα υπό κλίμακα αερομοντέλα αλλά και τις πτητικές ικανότητες των πιλότων και των μοντέλων τους.

Τεχνικες Κατασκευης - Παρουσιασεις Μοντελων

   

 η      συνέχεια της σειράς των  άρθρων του Παράσχου και      του Βασίλη Δεμίρη, για την κατασκευή      αερομοντέλλου από την αρχή!

 

 

Σε αυτό το άρθρο: η συνέχεια και το τέλος της κατασκευής αερομοντέλλου από την αρχή