ΕΙΔΗΣΕΙΣ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

 Ορισμένοι        φίλοι,  μας έχουν στείλει κάποιες        φορές -με καλή πρόθεση - άρθρα,         ανταποκρίσεις τους και φωτογραφίες, τα        οποία έχουν σταλεί και δημοσιευθεί        προηγουμένως και σε άλλα SITEs. Η        εφημερίδα ΔΕΝ αναδημοσιεύει άρθρα που        έχουν  δημοσιευθεί σε άλλες        ιστοσελίδες,         επειδή κάτι τέτοιο -εκτός από περιττό -         είναι ενδεχομένως και παράτυπο. Ένα SITE         στο INTERNET, έστω και προσωπικό, είναι ένα         ηλεκτρονικό έντυπο και διέπεται από        τις διατάξεις του Νόμου 2121/93 περί        Πνευματικής Ιδιοκτησίας και των        σχετικών Οδηγιών της        Ευρωπαϊκής΄Ένωσης.        

Πέραν τούτου        όμως, δεν το θεωρούμε δεοντολογικά        σωστό  να αναδημοσιεύουμε άρθρα κλπ.         που οι αναγνώστες μας τα έχουν ήδη        διαβάσει  σε  άλλα SITEs.

Η εφημερίδα        θα δημοσιεύει λοιπόν άρθρα,         ανταποκρίσεις και φωτογραφίες, μόνο αν        κατά τη στιγμή της παραλαβής τους δεν        έχουν ΗΔΗ δημοσιευθεί  σε άλλους        δικτυακούς τόπους.

 

Μια σημαντική εκδήλωση από τον Όμιλο Αερομοντελιστών Καβάλας - Ο.Α.Κ.

Ίσως μερικές φορές να γινόμαστε κουραστικοί, αλλά εμείς δεν κουραζόμαστε να επαναλαμβάνουμε πόσο καλά τα πηγαίνει ο αερομοντελισμός στην Ελληνική Επαρχία.

Αυτή τη φορά η ευχάριστη έκπληξη ήρθε από την Λέσχη της Καβάλας (ΟΑΚ) που διοργάνωσε μια πολύ πετυχημένη έκθεση αερομοντελισμού σε αίθουσα της Νομαρχίας Καβάλας. (Αλήθεια, πόσο καιρό έχουμε να δούμε κάτι παρόμοιο στην Αττική;)

 

Η ανταπόκριση και οι φωτογραφίες είναι του Δημήτρη Κατσούλη, Προέδρου του Ο.Α.Κ.

 

"Στις 29 και 30 Ιανουαρίου ο Όμιλος διοργάνωσε Έκθεση Αερομοντελισμού στο φουαγιέ της Νομαρχίας Καβάλας, η οποία σημείωσε μεγάλη επιτυχία.

Τεχνικό πρόβλημα όμως δεν επέτρεψε την ενημέρωση σας, πριν από την διεξαγωγή της. Σας στέλνουμε λοιπόν τώρα την αφίσα και μερικές φωτογραφίες από την Έκθεση."

Για τον Ο.Α.Κ.

Δημήτρης Κατσούλης

 

 
Και αφίσα έβγαλε για την εκδήλωση του        ο ΟΑΚ. Και είναι μάλιστα και          πολύ        ωραία!

 

 

   

Πολλά και καλά μοντέλλα        εκτέθηκαν στην εκδήλωση του ΟΑΚ.         Εντυπωσιακά είναι τα SCALE μοντέλλα, στα        οποία όπως φαίνεται ο Ο.Α.Κ. έχει        παράδοση.

 

 

   

Μερικά ακόμα ωραία SCALE         μοντέλλα. 

 

 

Να δώσουμε συγχαρητήρια στους φίλους μας από την Καβάλα για την ωραία εκδήλωση, να τους ευχηθούμε  καλή συνέχεια, ενώ θα περιμένουμε τα νέα και  τις δραστηριότητες τους για να τα παρουσιάζουμε στην εφημερίδα.

 

 Η Ένωση Αερομοντελιστών Αθηνών - Ε.Α.Α. - κόβει την πίττα της

στις 6  Φεβρουαρίου στο κλειστό γυμναστήριο "ΧΟΛΙΔΗΣ" του Δήμου Αχαρνών. Παράλληλα θα γίνουν και επιδείξεις πτήσεων ηλεκτρικών μοντέλων εσωτερικού χώρου.

Ας σημειωθεί ότι η εκδήλωση είναι για όλους τους αερομοντελιστές και όχι μόνο για τα μέλη της ΕΑΑ !

Ακολουθεί η ανακοίνωση της Ε.Α.Α.

 

Πατείστε εδώ για τον χάρτη μετάβασης

 

ΕΝΩΣΗ        ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΙΣΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ                 

  Μέλος Ελληνικής Αεραθλητικής        Ομοσπονδίας                 

Σωματείο        ανεγνωρισμένο από την Γ.Γ.Α.                 

Ετος        ίδρυσης 1952                 

                  

Ημερ: 24/1/2005                 

                  

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ                 

                  

Η Ε.Α.Α. διοργανώνει την Κυριακή  6η          Φεβρουαρίου         2005 γιορτή για        την «κοπή της        πίτας 2005» στο κλειστό γυμναστήριο «Χολίδης»         του δήμου ΑΧΑΡΝΩΝ (Μενίδι), στην οδό Φύτα          Ελ. αρ. (κοντά στην διασταύρωση με την οδό        Λιοσίων).                 

                  

Προσκαλούνται όλοι οι        αερομοντελιστές με τις οικογένειές        τους και τους φίλους τους.                          

                          

Πρόγραμμα                 

                  

08:00 - 12:00 πτήσεις επίδειξης        υπερελαφρών (*) ηλεκτροκίνητων        τηλεκατευθυνόμενων και λαστιχοκίνητων        μοντέλων εσωτερικού χώρου                 

                  

12:00         - 13:00         Τελετή κοπής της πίτας                 

                  

13:00 - (16:00) πτήσεις ως ανωτέρω         

                  

Με        συναδελφικούς χαιρετισμούς                 

                  

Μανουσακάκης        Γρ.                                                               Γεροστάθης        Β.         

          Πρόεδρος                                                                             Γεν. Γραμματέας         

                  

 (*)         Οι πτήσεις επίδειξης ηλεκτροκίνητων τ/κ        μοντέλων, θα εκτελεστούν σε        προκαθορισμένη σειρά, και μόνο με        μοντέλα προδιαγραφών «κλειστού χώρου».         Οσοι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν        στις πτήσεις παρακαλούνται να        επικοινωνήσουν για περισσότερες        λεπτομέρειες με τον αντιπρόεδρο του Δ.Σ.         κ. Κωνσταντακάτο Γιάννη 6932-479500                  

Προσοχή:         το κλειστό γυμναστήριο «Χολίδης»         βρίσκεται δυτικότερα από το κλειστό        γυμναστήριο που έγινε η κοπή της πίτας        πέρυσι.  

 

Αλλαγή ονομασίας SITE

Πρόκειται για το ελικοπτερικό SITE του αεραθλητή μας  Αντώνη Κώνστα,  που ασχολείται αποκλειστικά με τον αγωνιστικό τομέα των ελικοπτέρων, τον F3C, στην Ελλάδα (και στην Κύπρο).

Το SITE είναι πολύ ωραίο αισθητικά, έχει ωραίες φωτογραφίες και εντυπωσιακά VIDEO, καθώς και πολλές πληροφορίες για τους αγώνες στην Ελλάδα και στην Κύπρο.

Η νέα διεύθυνση του είναι

 

 Επισκεφθείτε το!

Μεγάλη επιτυχία είχε η κοπή της πίττας του ΟΑΜΕΛ

    μας        ενημερώνει ο Παντελής Νταναβάρας,         Πρόεδρος του ΟΑΜΕΛ

 

Με μεγάλη επιτυχία έγινε το Σάββατο 29/1/05 η εκδήλωση κοπής πίτας για το 2005 καθώς και η συνεστίαση των μελών και φίλων του ΟΑΜΕΛ.  Η εκδήλωση είχε ώρα έναρξης στις 20:00μμ και κάπου εκεί άρχισε και η προσέλευση του κόσμου. Η ταβέρνα δεν άργησε να γεμίσει και οι ευχές των μελών για Χαρούμενο 2005 με καλές προσγειώσεις αλλά και για επιτυχίες των αθλητών του συλλόγου έδιναν και έπαιρναν μεταξύ του καλού φαγητού και του καλού κρασιού!  

 

   Πολύς ο κόσμος και το κέφι        στην εκδήλωση κοπής της πίττας του        ΟΑΜΕΛ.

 

Το φλουρί της πίτας που αντιστοιχούσε σε ένα ηλεκτρικό αεροπλάνο Α10 βρήκε ένα νέο και συνάμα νεαρό μέλος του Ομίλου,  ο 16χρονος Βασίλης Μιχολίτσης. Η λαχειοφόρος που είχε 70 δώρα (πολλά από αυτά αερομοντελιστικά) αλλά και η έξτρα λαχειοφόρος για το ARF αεροπλάνο FUN STAR ξεπέρασε  κάθε προσδοκία καθώς οι παρευρισκόμενοι τις στήριξαν με θέρμη. Το ΔΣ του ΟΑΜΕΛ θα ήθελε και μέσω της αερομοντελιστικής εφημερίδας να ευχαριστήσει για άλλη μία φορά όσους παραβρέθηκαν και συνετέλεσαν στην επιτυχία της εκδήλωσης καθώς επίσης  και τα καταστήματα :

"Το Αεροπλανάκι" του Δ. Ναζάρη στη Λάρισα που προσέφερε το αεροπλάνο της έξτρα λαχειοφόρου, αλλά και το αεροπλάνο που κέρδισε το φλουρί, την aeolus-rc του Kai Ueberall  στην Θεσσαλονίκη για το πλήθος των αερομοντελιστικών ειδών που μας προσέφερε, την Greek Wings από τα Τρίκαλα για την ιπτάμενη πτέρυγα , το κατάστημα  Extreme Models του  Νίκου Δελατόλα για το αεροπλάνο Mad Dog της Kavvan , καθώς και την Greek Rotors του Γιάννη Κουτσούλα  για τα αερομοντελιστικά  είδη.

 

   
Στη φωτογραφία, από δεξιά είναι        ο Κώστας  Χαλκιάς         (με το κουστούμι) έφορος μοντελοδρομίου         , ο Σίμος         Κοντογιαννίδης (με το καπέλλο)         μέλος του ΔΣ και αυτός που κάθεται        είναι ο Σάκης          Χατζούλης Γραμματέας του ΟΑΜΕΛ          με την αρραβωνιαστικιά του. Ο Παντελής        Νταναβάρας, πρόεδρος του ΟΑΜΕΛ        κόβει την πίττα  και δίπλα του ο Γιώργος        Βασδαβάνος Μέλος του Δ.Σ. και        Έφορος Περιουσίας.

Ελπίζοντας πως του χρόνου θα καταφέρουμε να έχουμε μεγαλύτερη συμμετοχή τόσο φίλων, όσο και δώρων, ευχόμαστε σε όλους τους φίλους αερομοντελιστές για μια ακόμη φορά 

Χαρούμενο & Υγιές 2005, με καλές προσγειώσεις!`
Φιλικά Παντελής Νταναβάρας.

 

Να συμπληρώσουμε εμείς, ότι η λαχειοφόρος αγορά για την ενίσχυση των οικονομικών του Συλλόγου , είναι -κατά την άποψη μας- εξαιρετική ιδέα, γιατί εκτός από διασκεδαστική για τους συμμετέχοντες, ενισχύει και σημαντικά τον κάθε Σύλλογο και τον κάνει οικονομικά ανεξάρτητο, αυτοδύναμο και υγιή.  Οι "κρατικοδίαιτοι" Σύλλογοι, Αθλητικά Σωματεία, κλπ. είναι κάτι που -ιστορικά- αντηχεί πολύ άσχημα στα αυτιά μας, έστω και αν δεν ανταποκρίνεται στην σημερινή πραγματικότητα. Μακάρι και άλλοι Σύλλογοι να μιμηθούν το παράδειγμα του ΟΑΜΕΛ.

 

Οι παρεμβολές από κινητά τηλέφωνα

Όπως γράφαμε και τον προηγούμενο μήνα, η Αγγλική BMFA έβγαλε μια νότα ασφαλείας για παρεμβολές από κινητά τηλέφωνα σε SYNTHESIZED πομπούς (δείτε στο τέλος αυτής της σελίδας). Επειδή το περιστατικό αφορούσε πομπό της MULTIPLEX, θέσαμε το θέμα στην εταιρεία (στην MULTIPLEX Γερμανίας), η οποία - είναι αλήθεια-  απήντησε αμέσως, σε δυο εργάσιμες ημέρες !

Παραθέτουμε πιο κάτω την απάντηση του Γερμανού στα Αγγλικά (με ορισμένα ορθογραφικά λαθάκια, Γερμανός γαρ!) και την ερμηνεία της (χωρίς ορθογραφικά λαθάκια!).

 

Ticket ID: #3899 Subject: Aw: info requested zugewiesener Benutzer: Christian Hock Abteilung: Produktmanagement Details: Dear Mr. Karasoulas,
Our recommendation in general is to switch of mobilephones while operating with a RC TX. The radiation power of mobile phone is partly that unbelieveable high that there is no guarantee that a electronical device is not influenced by that. Therefore also in hospitals and in planes it's strictly forbidden to use switch on mobilephones.
Mit freundlichen Grόίen / Best regards
Christian Hock Produktbetreuung RC
----------------------------------------------------- MULTIPLEX Modellsport GmbH & Co.KG Neuer Weg 2 75223 Niefern-Φschelbronn - GERMANY

Αγαπητέ Κύριε        

Η σύσταση μας γενικά        είναι να κλείνετε τα κινητά τηλέφωνα,         κατά τη διάρκεια της λειτουργίας ενός        πομπού τηλεκατεύθυνσης. Η ισχύς        ακτινοβολίας ενός κινητού τηλεφώνου        είναι εν μέρει τόσο απίστευτα υψηλή,         ώστε δεν υπάρχει καμιά εγγύηση ότι        κάποια ηλεκτρονική συσκευή δεν θα        επηρεαστεί από αυτήν. Γι αυτό επίσης        και στα νοσοκομεία και στα αεροπλάνα        απαγορεύεται αυστηρά να        χρησιμοποιείτε κινητά τηλέφωνα.

Με φιλικούς        χαιρετισμούς

Christian Hock

Υποστήριξη          προϊόντων R/C

 

Όπως καταλαβαίνετε από την απάντηση αυτή, η MULTIPLEX  ουσιαστικά δεν αρνείται το περιστατικό και την δυνατότητα  παρεμβολής του πομπού της από κινητό τηλέφωνο, το γενικεύει όμως για όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές. Απομένει να δούμε το πόρισμα της έρευνας που διεξάγει η Αγγλική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών για το συμβάν.

Εν τω μεταξύ, οι ιδιοκτήτες μοντελοδρομίων και οι Λέσχες θα πρέπει άμεσα να βάλουν ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΙΚΕΣ        ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ για τη μη χρήση κινητών τηλεφώνων στο χώρο πτήσεως. Την ίδια φροντίδα όμως πρέπει να έχουμε και εμείς οι αερομοντελιστές. Θα είναι κρίμα να χάσουμε κάποιο αεροπλάνο (ή, ακόμα χειρότερα, να συμβεί κάποιο ατύχημα) από τέτοια αιτία.

 

Οι αγώνες LIMBO στα Μέγαρα - Νεότερες πληροφορίες!

Η εφημερίδα, σε συνεργασία με το μοντελοδρόμιο "DOUNIS AIRFIELD" διοργανώνει αγώνες πέρασμα κάτω από κορδέλλα ("LIMBO"), την Κυριακή 20 Φεβρουαρίου στις 10 π.μ. 

 

Ποιοί μπορούν να λάβουν μέρος:    ΟΛΟΙ  οι αερομοντελιστές, εκτός από αθλητές που έχουν ήδη βραβευθεί σε Πανελλήνιους αγώνες Αερομοντελισμού.

Όπως εξηγούσαμε σε προηγούμενα άρθρα, οι αγώνες αυτοί γίνονται για να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ των "υπερ-αθλητών", που λαμβάνουν ήδη μέρος στους Πανελλήνιους αγώνες και των "απλών" αερομοντελιστών που πετούν τώρα στα μοντελοδρόμια. Ο συναγωνισμός λοιπόν με ήδη Πρωταθλητές θα ήταν τελείως άνισος και θα ξέφευγε από το πλάισιο και τον σκοπό αυτών των αγώνων.

Οι έμποροι και καταστηματάρχες μπορούν να λάβουν μέρος, αλλά εκτός συναγωνισμού, τουλάχιστον όσον αφορά  τα έπαθλα!

(Δεν είναι δυνατόν ένας καταστηματάρχης να κερδίσει έπαθλο που προσφέρει ένας άλλος!)

 

Ασφάλιση        των συμμετεχόντων:

Όπως μας ενημέρωσε ο        ιδιοκτήτης του μοντελοδρομίου Π.         Ντούνης, μετά από συμφωνία που έκανε με        την ασφαλιστική εταιρεία στην οποία        είναι ασφαλισμένα τα μέλη του        μοντελοδρομίου, οι        συμμετέχοντες στους επικείμενους        αγώνες δεν θα καταβάλλουν τέλη        ασφάλισης, έστω και αν δεν είναι        μέλη αθλητικών σωματείων (ασφαλισμένα        μέσω της ΕΛΑΟ), έστω και αν δεν ανήκουν        σε ΚΑΜΙΑ ΛΕΣΧΗ !

 

Η ευνοϊκή αυτή εξέλιξη σίγουρα επιτρέπει σε όλους τους αερομοντελιστές που επιθυμούν, να λάβουν μέρος στους αγώνες!

ΠΡΟΣΟΧΗ! Αυτό δεν σημαίνει ότι οι συμμετέχοντες στους αγώνες δεν θα είναι ασφαλισμένοι! Αντιθέτως, θα είναι ΔΩΡΕΑΝ ασφαλισμένοι κατά την ημέρα της διεξαγωγής των αγώνων (20 Φεβρουαρίου). Θα πρέπει όμως να δηλώσουν εγκαίρως συμμετοχή, είτε με e-mail στην εφημερίδα, είτε προσερχόμενοι στο μοντελοδρόμιο -και οπωσδήποτε το αργότερο μέχρι την Κυριακή 13 Φεβρουαρίου - ώστε να προλάβουν να δοθούν τα ονόματα στην ασφαλιστική εταιρεία.

 

Η μοναδική οικονομική επιβάρυνση των συμμετεχόντων θα είναι 10 Ευρώ, για να αγοραστούν τα βραβεία των νικητών. Ήδη δυο καταστήματα έχουν προσφέρει αεροπλάνα σαν βραβείο. Εάν προσφέρει και 3ο κατάστημα, δεν θα χρειαστεί ούτε αυτή η οικονομική συμμετοχή.

 

Θα υπάρξουν (εάν εκδηλωθεί το αντίστοιχο ενδιαφέρον) τρεις κατηγορίες:

1. Θερμικά

2. Ηλεκτρικά

3. Ηλεκτρικές πτέρυγες.

Τουλάχιστον 8 συμμετοχές απαιτούνται για να γίνει μια κατηγορία.

 

Ήδη για τους 2 πρώτους νικητές των ηλεκτρικών και για τους 2 πρώτους νικητές  των θερμικών έχουν ευγενικά προσφερθεί βραβεία από τους χορηγούς που αναφέρονται παρακάτω. Συνεπώς τα χρήματα θα διατεθούν για τα βραβεία των υπόλοιπων νικητών κάθε κατηγορίας.

 

Κανονισμοί:

Οι κανονισμοί είναι πολύ        απλοί:

Συμμετέχετε με        ότι αεροπλάνο θέλετε (θερμικό ή        ηλεκτρικό, στην αντίστοιχη κατηγορία) αρκεί        να έχει ρόδες και RUDDER, ώστε να        αγωνίζονται όλοι με τους ίδιους όρους.         Ο περιορισμός αυτός ασφαλώς ΔΕΝ ισχύει        για τις ηλεκτρικές πτέρυγες, αν υπάρξει        τέτοια κατηγορία.

Ο σκοπός είναι να περάσετε το        αεροπλάνο κάτω από την κορδέλλα, χωρίς        να την κόψετε και χωρίς να ακουμπήσουν        οι ρόδες στη γή! Το αεροπλάνο (ηλεκτρικό        ή θερμικό) απογειώνεται        από το έδαφος, κάνει ένα κύκλο        και επιχειρεί να περάσει κάτω         από την κορδέλλα. Αν τα καταφέρει,         κάνει ένα κύκλο και προσγειώνεται.         Έχει 3 προσπάθειες, αν        αποτύχει αποκλείεται. Οι πτέρυγες        βέβαια απογειώνονται με το χέρι, κατά        τα άλλα ισχύουν τα ίδια.

Η κορδέλα τοποθετείται αρχικά        περίπου στα 2.5  m και κατόπιν        κατεβαίνει ανά 30 cm. Κάτω από το 1.5 m         κατεβαίνει ανά 10 cm.

 

Και μην φοβάστε : Η κορδέλλα είναι χάρτινη, αν το μοντέλο χτυπήσει επάνω της, την σπάει εύκολα (αν όμως το μοντέλο χτυπήσει στο έδαφος, σπάει αυτό εύκολα!).

 

 

Ευγενικοί        Χορηγοί των Αγώνων:

1. GREEK WINGS

www.greekwings.gr

Κατασκευή φελιζολένιων        πτερύγων επί παραγγελία (με σχέδια        του πελάτη) με μηχανήματα ακριβείας CNC-Foam        Cutting, από  παρέα αερομοντελιστών στα        Τρίκαλα , προσφέρει          μία πανέτοιμη πτέρυγα Glaros,  της        Ομάδας Greek Wings, για τον 1ο        νικητή της κατηγορίας ηλεκτρικών και        ένα ηλεκτρικό μοντέλο από DEPRON, βαμμένο,         για τον 2ο        νικητή της κατηγορίας ηλεκτρικών.

 

2. Κώστας        Παπαδόπουλος - "HMS"

ειδικεύεται κυρίως στον ηλεκτρικό        αερομοντελισμό. Ανεμόπτερα και        μοτοανεμόπτερα, μπαταρίες Li-Po, BRUSHLESS         μοτέρ "PHASOR", ηλεκτρονικοί        ρυθμιστές "JETI" κλπ.

Κατάστημα:

Κ. Τσαλδάρη 55 Β, τηλ. 210- 82.35.405

προσφέρει για        τον 1ο        νικητή της κατηγορίας ηλεκτρικών όλα        τα ηλεκτρονικά της πτέρυγας της GreekWings,         δηλαδή 2 SERVO των 9 γραμμαρίων, δέκτη, SPEED        CONTROL , μοτέρ GWS με μειωτήρα 350C και 3         έλικες.

 

3.  JOY INTERNET        CAFE & ΤΗΛΕΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΟΣ ΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ

του Κοσμά Λεϊλετζόγλου

Μύρινα Λήμνου, τηλ. 22540-22.805

προσφέρει για        την κατηγορία  των        θερμικών, το ARF μοντέλο "READY 40" της         ARC.

 

4. MODEL -SHOP         KERPINIS

του Μάνου Κερπινή - Χανιά κρήτης

προσφέρει για        την κατηγορία των θερμικών ένα FUN-FLY         μοντέλο.

 

 

 

Νέα δεδομένα για τις εισαγωγές από Αμερική

  γράφει ο        συνεργάτης μας  Γιώργος Βασιλίκας

 

Αγαπητοί φίλοι αερομοντελιστές,

 Όπως ήδη πρέπει να γνωρίζετε όσοι διαβάσατε τα προηγούμενα δημοσιεύματά μας, η Αμερική εντός του μηνός Οκτωβρίου 2003, άρχισε να επιβάλλει μεγάλους φόρους στα εισαγόμενα από την Ευρώπη προϊόντα χάλυβος. Σε απάντηση της, η Ευρωπαϊκή Ένωση  άρχισε από αρχές Νοεμβρίου 2003 να επιβάλει με τη σειρά της (ως εμπορικά αντίμετρα ουσιαστικά) υψηλούς φόρους στα είδη που εισάγονται από τις ΗΠΑ. 

 Η κατάσταση μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου 2003 είχε ως εξής: Κάθε ιδιώτης μπορούσε να αγοράσει αερομοντελιστικά είδη (μοντέλα, κινητήρες, εξαρτήματα, ηλεκτρονικά κτλ) μέχρι το αφορολόγητο όριο των $200 ανά εισαγωγή. Άνω των $200 πλήρωνε κανείς περίπου 23-50% φόρους και δασμούς επί των Αμερικανικών τιμολογίων χωρίς καμία άλλη χρέωση.

  Σήμερα ισχύουν τα εξής:

 1)      Οποιοσδήποτε ιδιώτης μπορεί να εισάγει (αγοράσει) για προσωπική του χρήση  είδη αξίας 45 Ευρώ αφορολόγητα, δηλαδή περίπου $60 δολάρια.

2)      Οταν η καθαρή αξία των εισαγόμενων προϊόντων ξεπεράσει τα $60 (45 Ευρώ με ισοτιμία 12/2004) τότε αυτά φορολογούνται βάσει των προβλεπόμενων από το νόμο ποσοστών, πρακτικά από 30-70% (ίσως και παραπάνω σε συγκεκριμένες περιπτώσεις). Το ποσοστό αυτό περιλαμβάνει πάγια, δασμούς και Φ.Π.Α.

3)      Για αγορές από ΗΠΑ, τα δέματα σταματάνε συνήθως στη Γερμανία όπου εκεί διεκπεραιώνεται ένα μέρος της διαδικασίας της φορολόγησης και κατόπιν προωθούνται στην Ελλάδα για τα περαιτέρω.

4)      Ο όγκος και το βάρος ενός δέματος έχουν μεγάλη σημασία στο τι θα κληθεί να πληρώσει επιπλέον ο αγοραστής, ανεξάρτητα απο την αξία του προϊόντος και ανεξάρτητα από το εάν ήδη έχει πληρώσει τα ταχυδρομικά τέλη.

5)      Τα βιβλία δεν φορολογούνται σε καμία περίπτωση (εφόσον είναι σε έντυπη και όχι ηλεκτρονική μορφή), ανεξάρτητα από το πόσο κοστίζουν, βάσει της ορθής λογικής ότι “η γνώση πρέπει να διαδίδεται και να μεταδίδεται χωρίς σύνορα”. 

 Σημειώσεις:

 1)ΟΛΑ τα παραπάνω αναφέρονται σε εισαγωγές-αγορές από ιδιώτες για προσωπική χρήση και ΟΧΙ σε έμπορους, εταιρείες και νομικά πρόσωπα.  

2) Οι εισαγωγές στις οποίες αναφερόμαστε είναι με χρήση αεροπορικής αποστολής και όχι ταχυδρομείο επιφάνειας. Όμως και σε αυτή την περίπτωση τα πράγματα δεν είναι πολύ διαφορετικά. 

3) Μερικοί φίλοι αερομοντελιστές ίσως να έχουν καταφέρει να αγοράσουν κάποια είδη από χώρες εκτός της ΕΕ με μικρή επιβάρυνση ή καθόλου επιβάρυνση σε μεμονωμένες περιπτώσεις. Το δημοσίευμα αυτό βασίζεται στα προβλεπόμενα και ισχύοντα από το Νόμο. Από αυτό το σημείο και έπειτα, ο κάθε αγοραστής πράττει υπό προσωπική του ευθύνη.

 Γ. ΒΑΣΙΛΙΚΑΣ    

 

Παρεμβολές από κινητά τηλέφωνα!

Σας παραθέτουμε πιο κάτω μεταφρασμένη τη νότα ασφαλείας που έβγαλε η Αγγλική BMFA (είναι σαν την δική μας Ελληνική Αεραθλητική Ομοσμονδία- Τμήμα Αερομοντελισμού)

 

Safety        Bulletin Nr.6

Πομποί με         SYNTHESIZER συχνοτήτων και κινητά τηλέφωνα

Η έρευνα για την        αιτία της συντριβής ενός ακριβού JET         ελικοπτέρου, αποκάλυψε ότι ο πομπός με         SYNTHESIZER συχνοτήτων που χρησιμοποιείτο        για τον έλεγχο του ελικοπτέρου υπέστη        παρεμβολή από παρακείμενο κινητό        τηλέφωνο. Στην συγκεκριμμένη περίπτωση        επρόκειτο για πομπό MULTIPLEX με SYNTHESIZER,         αλλά είναι πιθανόν το ίδιο να μπορούσε        να συμβεί και σε άλλους SYNTHESIZED πομπούς.

Οι οδηγίες του        κατασκευαστού για τον πομπό ελέγχθηκαν        εξονυχιστικά και βρέθηκε        προειδοποίηση ότι κινητά τηλέφωνα δεν        θα πρέπει να χρησιμοποιούνται κοντά        στον πομπό, ενώ        συνακόλουθες δοκιμές που έγιναν        αποκάλυψαν ότι το φαινόμενο της        παρεμβολής ήταν        επαναλήψιμο με τον συγκεκριμμένο πομπό.

Η Βρεττανική        Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών θα διεξάγει        περαιτέρω έρευνες για να προσδιορίσει        την έκταση του προβλήματος και θα        αποφανθεί σχετικά στο εγγύς μέλλον.

Η BMFA συνιστούσε        ήδη για άλλους λόγους να μην παίρνετε        τα κινητά τηλέφωνα στα pits και στην        περιοχή πτήσεων, αλλά σας ενημερώνει        τώρα ότι τα κινητά        τηλέφωνα είναι πιθανόν να παρεμβάλλουν        πομπούς με SYNTHESIZER συχνοτήτων.

Διάφορα άρθρα

Παλαιά τεύχη

1ο ΤΕΥΧΟΣ ΟΚΤΩΒΡΗ 2003:

Εκδηλώσεις: Αγώνες SCALE στην Θεσσαλονίκη-αγώνες PYLON στη Λάρισα -Αεροπορικό δυστύχημα με υπερελαφρό στην Πτολεμαϊδα. Νέα προϊόντα:  Τ/Κ  MULTIPLEX ROYAL EVO, χωρίς κρυστάλλους. Τεχνικές κατασκευής: Κατασκευή ακροπτερυγίων. Τεχνικό άρθρο: Οι μπατταρίες και τα μυστικά τους, μέρος 1ο. Παρουσίαση αερομοντελιστών: Παράσχος και Βασίλης Δεμίρης.

 2ο ΤΕΥΧΟΣ ΝΟΕΜΒΡΗ 2003:

ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

ΤΕΛΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑ-ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ! (02-08-2006) Ο Υπουργός επανέλαβε ότι 1.000 από τα 5.300 στρέμματα του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού, θα δοθούν για ήπια οικιστική ανάπτυξη και επιχειρηματική δραστηριότητα (αποκλείοντας πάντως τα κέντρα διασκέδασης) και με τα χρήματα που θα προκύψουν από την πώληση, θα χρηματοδοτηθεί η κατασκευή και συντήρηση του πάρκου...

Το τελευταίο τεύχος της εφημερίδας υπό την παρούσα σύνταξη

Το        τελευταίο        τεύχος της        εφημερίδας        υπό την        παρούσα        σύνταξη

Όπως        προαναγγείλαμε        εδώ και        αρκετούς        μήνες, το        παρόν τεύχος        της        Αερομοντελιστικής        Εφημερίδας,         είναι το        τελευταίο        υπό την        παρούσα        σύνταξη και        με αυτήν τη        μορφή.