Ειδήσεις

Πάρτε μέρος στους αγώνες COMBAT που διοργανώνει η αερομοντελιστική εφημερίδα σε συνεργασία με την GREEKWINGS!

για να γελάσουμε, να ψυχαγωγηθούμε και -κυρίως- να γνωρίσουμε αυτόν τον πολύ ενδιαφέροντα τομέα του χόμπυ μας!

Οι αγώνες COMBAT προξενούν τον φόβο σε πολλούς αερομοντελιστές που δεν έχουν δοκιμάσει ποτέ κάτι παρόμοιο, κυρίως λόγω της πιθανότητας να καταστραφεί το ...αγαπημένο τους αεροπλάνο!

Ακριβώς γι αυτό το λόγο δεν πρέπει να πάρετε μέρος με το ...αγαπημένο σας αεροπλάνο, αλλά με το παλιό εκπαιδευτικό σας ή άλλο πρόχειρο μοντέλλο που έχετε! Όλο και κάτι παλιό και παροπλισμένο έχει ο καθένας μας, καιρός λοιπόν είναι τώρα  το εγκαταλειμμένο αεροπλανάκι μας να γνωρίσει καινούργιες δόξες!

Και αν σας πέσει μακριά ο τόπος που θα γίνει ο αγώνας (δεν ξέρουμε ακόμα ακριβώς που θα γίνει, αλλά σίγουρα σε άλλους θα είναι κοντά, σε άλλους μακριά και ίσως κάπως δύσκολο να έρθουν) τότε δοκιμάστε με τους φίλους σας, στο οικείο μοντελοδρόμιο σας! Θα διαπιστώσετε πόσο διασκεδαστικό  και ενδιαφέρον είναι! Ας μην ξεχνάμε (γιατί πολλές φορές φαίνεται ότι το ξεχνάμε!)  ότι το χόμπυ μας, ΟΛΑ τα χόμπυ, είναι -και ΠΡΕΠΕΙ πρωτίστως να είναι- διασκέδαση, χαρά, ψυχαγωγία!

Αν παρ όλα αυτά είσαστε ακόμα σκεπτικοί, τότε παρακολουθείστε τις προπονήσεις που θα προγραμματίσουμε, γιατί σίγουρα και σε αυτές θα ...γελάσετε πολύ! Θα σας ενημερώσουμε σύντομα!

  Ο Νίκος Δελατόλας         - EXTREME MODELS- στο μαγαζί του μας        επιδεικνύει το "σκάφος        μάχης", το φοβερό και τρομερό "FUN-DOG",          με το οποίο προτίθεται να λάβει μέρος        στους αγώνες COMBAT, με την πλευρά των         "θερμικών" ασφαλώς.        

Δείτε στη σελίδα των "ΝΕΩΝ        ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ" τις προσφορές του, ειδικά        για τους αναγνώστες της εφημερίδας ΚΑΙ        ΕΙΔΙΚΑ για τους αγώνες COMBAT!

 

Και μην ξεχνάτε ότι ο σκοπός του αγώνα δεν είναι η ...κατάρριψη του αντίπαλου αεροπλάνου, αλλά απλώς και μόνον το κόψιμο της κoρδέλλας του!

Ελάχιστο το ενδιαφέρον για τους αγώνες ακροβατικών της ΕΛΑΟ στα Μέγαρα

Το Σαββατοκύριακο 22-23 Οκτώβρη θα γίνουν οι προγραμματισμένοι από την ΕΛΑΟ αγώνες ακροβατικών (FAI-F3A) στο μοντελοδρόμιο του Πέτρου Ντούνη στα Μέγαρα, αλλά ελάχιστο είναι το ενδιαφέρον των αερομοντελιστών γι αυτούς, αφού μόνο 7 συμμετοχές υπήρξαν και για μόνο μια από τις τρεις (3) προβλεπόμενες κατηγορίες. Οι άλλες δεν θα γίνουν λόγω ελλείψεως επαρκών συμμετοχών.

Να υπενθυμίσουμε ότι η ίδια κατάσταση υπήρχε και στους περσινούς αγώνες ακροβατικών, που είχαν γίνει στον Βόλο.

Στο SITE της ΕΛΑΟ  μπορείτε να δείτε τις σχετικές προκηρύξεις και την λίστα των συμμετεχόντων.

Καλά νέα -και νέο μοντελοδρόμιο- από την Αερολέσχη Κομοτηνής!

Χαιρόμαστε ιδιαίτερα όταν ακούμε καλά νέα -όλο και καλύτερα νέα- από τις Λέσχες στην Επαρχία!

Το μυστικό τους: Μα, δουλειά, δραστηριότητα και ενδιαφέρον για το χόμπυ! 

Δεν υπάρχουν "μυστικές συνταγές" και "μαγικά ραβδιά" για την επιτυχία!

Υπάρχει μόνο δουλειά - τιμιότητα - σεμνότητα !

Λέσχες και αερομοντελιστές, αθόρυβοι και αποτελεσματικοί!

Ακολουθεί η ανακοίνωση της Αερολέσχης Κομοτηνής:

 

ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

Aυτές τις μέρες  έγινε συνάντηση με τον         Δήμαρχο        Κομοτηνής και τον Νομάρχη Ροδόπης για        θέματα που αφορούν την Αερολέσχη.      
Αυτό που καταφέραμε είναι να μας        παραχωρηθεί χώρος εκτός του        Στρατιωτικού Αεροδρομίου για        κατασκευή διαδρόμου γύρω στα 200μ        έξω        από την Κομοτηνή, σε χώρο που θα        μελετηθεί από τις τεχνικές υπηρεσίες        του Δήμου. Ο διάδρομος αρχικά θα        διευθετηθεί, θα περιφραχτεί και        αργότερα θα ασφαλτοστρωθεί.        

. Στον ίδιο        χώρο πολύ πιθανόν θα γίνουν και τα γραφεία μας. Προγραμματίζονται και                 επαφές με άλλους φορείς όπως με τον        Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας        Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης καθώς        και με την Πρόεδρο της Δημοτικής        Επιχείρησης Πολιτιστικής Ανάπτυξης κ.         Μενεσελίδου.

       

Επίσης ξεκίνησε η διαδικασία της        αλληλογραφίας για παραχώρηση και        χρήση του Στρατιωτικού Αεροδρομίου        Κομοτηνής.  Έχουμε επίσης αλλαγή στο design του site         της Αερολέσχης.      
                 

Ολοκληρώνονται τέλος τα εκπαιδευτικά        αερομοντέλλα,  για να λειτουργήσει το τμήμα        εκπαίδευσης.         Τα θεωρητικά μαθήματα θα γίνονται σε        ιδιόκτητο Φροντιστήριο του μέλους μας                 κ. Ιωαννίδη Γιώργου. Έ χουμε τις πρώτες        εγγραφές.      

               
 
               
Τοκαλατσίδης Γιώργος      
Πρόεδρος      
 
               
ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ      
   
 Τηλ. 6944-55.59.35         

 

 

"Πόλεμος" εν όψει !

  Όχι, μην βάλετε τίποτα κακό με      το νου σας!      

Απλώς φαίνεται να οργανώνεται η 1η      αερομαχία (COMBAT) στην Ελλάδα και μάλιστα      αναμένεται να είναι ιδιαίτερα      σκληρή!  Μεταξύ θερμικών και      ηλεκτρικών!

Η εφημερίδα από κοινού  με την       GREEKWINGS θα προσπαθήσει να οργανώσει αγώνες       COMBAT !

Παρακαλούμε επισκεφθείτε το FORUM       της εφημερίδας όπου γίνονται οι      σχετικές συζητήσεις για τους κανόνες      της διεξαγωγής κλπ. ώστε να ενημερωθείτε      και να  εκφράσετε      και εσείς την γνώμη σας.

 

 

 

 

Οι μπατταρίες Νικελίου-Καδμίου πέθαναν! Ζήτω οι μπατταρίες Νικελίου-Ψευδαργύρου!

Η είδηση αυτή είναι πολύ τελευταία και όποιος "ξερόλας" σας πει  "...ναι μωρέ, το έχω ακούσει, δεν πρόκειται και για τίποτα πολύ σπουδαίο!"  να μην τον πιστέψετε, γιατί σας λέει ψέματα σίγουρα! 

Την διαβάσαμε στο τελευταίο τεύχος  του περιοδικού "ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ-ΕΡΕΥΝΑ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ" που το εκδίδει η Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας.

Το βραβείο EUREKA Lillehammer της Ευρωπαϊκής Ένωσης, απονεμήθηκε φέτος στη Γαλλική εταιρεία "SCPS" και στην Ιταλική "SHS Ceramicas". Οι δυο εταιρείες , μέσω της συμμετοχής τους στο ερευνητικό έργο NITIN SCOOTER, κατάφεραν να δημιουργήσουν μια ασφαλέστερη και φιλικότερη προς το περιβάλλον επαναφορτιζόμενη μπατταρία Νικελίου-Ψευδαργύρου!

Αντιγράφουμε από το περιοδικό "ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ":

"Παρόλο που ο συγκεκριμένος τύπος μπατταρίας θεωρήθηκε στην αρχή ως ο αντικαταστάτης των κυψελών Νικελίου- Καδμίου, δεν κατάφερε να καταστεί ανταγωνιστικός και εμπορικά βιώσιμος εξαιτίας της αδυναμίας επαναφόρτισης του για περισσότερο από 20 φορές. Οι ερευνητές των δυο εταιρειών κατάφεραν να ελέγξουν την αστάθεια του ηλεκτροδίου ψευδαργύρου που περιείχε, με αποτέλεσμα να αυξήσουν την δυνατότητα επαναφόρτισης σε περισσότερο από 1000 φορές!

Το συγκεκριμένο ερευνητικό επίτευγμα βασίζεται σε έρευνα που διεξήγαγε η SCPS και η οποία, στο πλαίσιο παλιότερου ερευνητικού έργου (3D STRUCTURES) του EUREKA, έχει αναπτύξει έναν χαλκώδη αφρό. Η SHS ceramicas πρόσθεσε στον αφρό σωματίδια μιας νέας μορφής κεραμικού και σε συνεργασία με τους άλλους εταίρους κατάφεραν να σταθεροποιήσουν το ηλεκτρόδιο Ψευδαργύρου, προλαμβάνοντας με αυτόν τον τρόπο την ατελή διάταξη των σωματιδίων Ψευδαργύρου, που είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια αγωγιμότητας. Οι εταίροι του έργου βρίσκονται σήμερα στο στάδιο των διαπραγματεύσεων για τη μεταφορά της τεχνολογίας προς τρίτους, αν και θα προτιμούσαν να αναπτύξουν περαιτέρω τον νέο τύπο μπατταρίας, αναφέρει ο επιστημονικός υπεύθυνος του έργου κ. Jacques Doniat."

Αν και οι μπατταρίες Νικελίου-Υδριδίου Μετάλλου (Ni-MH) εκτόπισαν σε ένα μεγάλο βαθμό τις μπατταρίες Ni-Cd εν τούτοις δεν μπόρεσαν να τις εκτοπίσουν ΤΕΛΕΙΩΣ, σε πολλές εφαρμογές και τούτο γιατί οι μπατταρίες μετάλλου ΔΕΝ μπορούν να δώσουν τα ρεύματα που δίνουν οι Καδμίου και ας ισχυρίζονται οι κατασκευαστές τους για το αντίθετο. Έχουν δηλαδή ΜΕΓΑΛΗ εσωτερική αντίσταση και όσοι έχουν ασχοληθεί σοβαρά με ηλεκτρικά αεροπλάνα, το έχουν διαπιστώσει αυτό πολλές φορές στην πράξη.

Από την άλλη πλευρά, οι μπατταρίες Νικελίου-Καδμίου, εκτός από την μικρή τους χωρητικότητα σχετικά με τις μετάλλου, έχουν το μειονέκτημα να χρησιμοποιούν στην κατασκευή τους το βαρύ μέταλλο Κάδμιο, που εκτός από σπάνιο (και ακριβό) είναι και δηλητηριώδες και δεν επιτρέπεται η διασπορά του στο περιβάλλον. Γι αυτό άλλωστε και αν έχει τύχει να διαβάσετε τις οδηγίες που έχει η συσκευασία ή και οι ίδιες οι μπατταρίες Νικελίου Καδμίου, αναφέρεται σαφώς ότι ΔΕΝ επιτρέπεται να πετάξετε τις μπατταρίες αυτές στον κάδο των απορριμάτων, αλλά πρέπει να τις διαθέσετε κατάλληλα, κάτι που δεν ισχύει για τις μπαταρίες μετάλλου ή τις Λιθίου-πολυμερούς (Li-Po).

Οι καινούργιες μπατταρίες Νικελίου-Ψευδαργύρου δεν έχουν λοιπόν αυτό το μειονέκτημα και αναμένεται να είναι σημαντικά φτηνότερες όταν βιομηχανοποιηθούν, μια που ο Ψευδάργυρος -αντίθετα με το Κάδμιο- αφθονεί στην φύση.

Μένει λοιπόν να δούμε και ποιες χωρητικότητες θα μπορέσουν να πετύχουν οι νέες μπατταρίες, αφού ο ανταγωνισμός σε αυτόν τον τομέα είναι πολύ δύσκολος με τις μπατταρίες μετάλλου: Οι μπατταρίες μεγέθους ΑΑ έχουν φτάσει σε χωρητικότητες των 2600 mAH ! (τις βρήκαμε στον "ΛΕΝΤΖΟ" το περαμένο Σάββατο 9 Οκτωβρίου).

Από την άλλη πλευρά, οι (πανάκριβες ακόμα) μπατταρίες Λιθίου-Πολυμερούς (Li-Po), απειλούνται σοβαρά από τις επερχόμενες μπατταρίες Ψευδαργύρου-Οξυγόνου (τις παρουσιάσαμε εν συντομία σε προηγούμενο άρθρο), που θα είναι ελαφρότερες, πάμφθηνες και με μεγαλύτερη χωρητικότητα από τις Li-Po! Οι μηχανικοί εργάζονται ακόμα στο θέμα της αποδοτικής επαναφόρτισης αυτών των μπατταριών και της μακροζωΐας τους. Αν πάρουμε παράδειγμα από το προηγούμενο άρθρο για τις μπατταρίες Νικελίου-Ψευδαργύρου, αυτό είναι κάτι που δεν θα αργήσει και πολύ να γίνει!

Όλη αυτή η "μπατταριολογία" μπορεί για εμάς τους αερομοντελιστές να έχει μεγάλο ενδιαφέρον, αλλά αυτό δεν περιορίζεται μόνο στον μοντελιστικό τομέα, αφού πολλοί πιστεύουν ότι η εξέλιξη των μπατταριών θα φέρει και την επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων!

Εδώ όμως υπάρχουν και σοβαροί ανταγωνιστές, όπως τα "FUEL-CELLS" που πολύ θα θέλαμε κάποια στιγμή να σας τα παρουσιάσουμε, αλλά το επερχόμενο τέλος της εφημερίδας δεν νομίζουμε ότι θα μας δώσει την ευκαιρία!

Αν θέλουμε να μιλήσουμε για μεγάλα μοντέλα !

Όχι, δεν εννοούμε το "λιλιπούτειο" YAK της "3-W" με τα 3 μέτρα εκπέτασμα!  Ούτε και το μικροκαμωμένο διπλάνο της WORLDMODELS, το ULTIMATE BIPLANE με τα ... 2.5 μέτρα εκπέτασμα !

Όχι!     Εννοούμε κάτι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΜΕΓΑΛΟ!

 

  Στη φωτογραφία είναι ο Charles        Maud  με το φοβερό "Heinkel        He 111" , με εκπέτασμα περίπου 5         μέτρα (!) και δυο μηχανές  Zenoah        62.        

Το αεροπλάνο είναι "scratch built"         δηλαδή ούτε ΚΙΤ, ούτε ARF, φτιαγμένο        εκ του μηδενός! 

 

Σαν να ακούσαμε μερικούς να λένε ότι δυο μηχανές Zenoah 62, δεν είναι δα και κάτι τόσο σπουδαίο! Καλά λοιπόν! Κοιτάξτε τότε την επόμενη φωτογραφία με τον εκπληκτικό Dave Horton και την επόμενη κατασκευή που ετοιμάζει, το "Honeybee" , σε κλίμακα 2/3 ! 

 

   Ο DAVE HORTON        ... ξαναχτυπά! Εδώ με το γιγαντιαίο "Honeybee".         

Μπορεί πολλοί φίλοι να γνωρίζουν ήδη        τον DAVE HORTON από ξένα περιοδικά        αερομοντελισμού και από το υπερφυσικό        τριπλάνο του "Κόκκινου Βαρώνου"         που είχε φτιάξει! (FOKKER TRIPLANE)

Εάν όχι, θα σας το παρουσιάσουμε σε        λίγες μέρες!

 

   Ο DAVE HORTON ... το παράκανε!         Φαίνεται δεν έβρισκε μηχανή κατάλληλου        κυβισμού και ιπποδύναμης για το "τέρας"         που κατασκευάζει και χρησιμοποίησε τη        μηχανή μιας ...παλιάς μοτοσυκλέττας!        

Στη φωτογραφία η ιστορική "Westlake        350" με τα ...350 cc της!

Οι μοτοσυκλέττες WESTLAKE άφησαν εποχή,         κάτι σαν τις HARLEY DAVIDSON. Τώρα - αν δεν        κάνουμε λάθος- δεν παράγονται πλέον.

 

Οι φωτογραφίες είναι από ξένο περιοδικό, που μας παραχώρησε ευγενικά ο φίλος αερομοντελιστής Κώστας Σωτηρόπουλος. Όλοι αυτοί οι "υπερ-μοντελιστές" που παρουσιάζουμε ανήκουν στην Αγγλική L.M.A. την Λέσχη που ασχολείται αποκλειστικά με GIANT SCALE MODELS και είναι πολύ δραστήρια, κάνει τουλάχιστον μια στατική έκθεση κάθε χρόνο και δυο τουλάχιστον επιδείξεις πτήσεων για το κοινό.

 

Επίδειξη CONTROL-LINE από την Ένωση Αερομοντελιστών Αθηνών (Ε.Α.Α.)

Η Ένωση Αερομοντελιστών Αθηνών απέστειλε προς τα μέλη της την ανακοίνωση που ακολουθεί και η οποία αφορά ημερίδα CONTROL-LINE στο PARKING του αεροδρομίου του Ελληνικού.

Ας σημειωθεί ότι η ανακοίνωση αυτή ΔΕΝ απεστάλη στην αερομοντελιστική εφημερίδα. Την ελάβαμε ως μέλη της Ε.Α.Α. και την δημοσιεύουμε για να ενημερωθούν και οι υπόλοιποι αερομοντελιστές.

Η άποψη μας όμως είναι, ότι δεν είναι αξιοπρεπές για μια Λέσχη να επιλέγει αλάνες ή PARKING αυτοκινήτων για τις επιδείξεις της. Ούτε και ασφαλές είναι. Εάν συμβεί κάποιο ατύχημα,  δεν υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη τέτοιων χώρων. Επίσης, κατά την άποψη μας, είναι τουλάχιστον περίεργη η επιλογή του χώρου του PARKING του Ελληνικού, αυτή την περίοδο ειδικά, που ολοκληρώνεται η προσπάθεια του Νίκου Βραχιολίδη για την κατοχύρωση του χώρου σε νέο Σύλλογο.

Ελπίζουμε να επικρατήσει σύνεση και να επιλεγεί από την Ε.Α.Α. κάποιος πιο κατάλληλος χώρος, όπως κάποιο από τα πολλά Ιδιωτικά μοντελοδρόμια που υπάρχουν πλέον στην Αττική

 

 

 

Η ιστορία της εφημερίδας με αριθμούς

 

 

 

Στο παραπάνω διάγραμμα, φαίνεται πως εξελίχθηκε διαχρονικά η κυκλοφορία της εφημερίδας. Τα πρώτα στοιχεία αφορούν το Νοέμβρη του 2003, που ήταν ο 2ος μήνας της κυκλοφορίας της. Οι επισκέψεις δεν ήταν πάνω από...500 το μήνα!

Βλέπετε την κάμψη της κυκλοφορίας τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 2004, αλλά και του 2005, οπότε οι αερομοντελιστές ...παρατάνε τον αερομοντελισμό και ασχολούνται με τα μπάνια! Και πολύ καλά κάνουν! Αντίθετα, οι περισσότερες επισκέψεις είναι από Ιανουάριο μέχρι Μάρτιο κάθε έτους - πληροφορία η οποία θα πρέπει να ενδιαφέρει ιδιαίτερα τους εμπόρους του χώρου μας!

Η κυκλοφορία της εφημερίδας άρχισε να αυξάνεται εκθετικά από τον Σεπτέμβρη-Οκτώβρη του 2004, οπότε φαίνεται πως άρχισαν να τη μαθαίνουν όλοι οι αερομοντελιστές!

Χρειάστηκε να περάσει ένας ολόκληρος χρόνος από την έναρξη της λειτουργίας της για να δούμε πάνω από 100 επισκέψεις σε μια ημέρα!  Προσοχή! Δε λέμε 100 επισκέψεις κάθε ημέρα, απλά κάποιες ημέρες τον Οκτώβρη του 2004 είχαμε 100 επισκέπτες!

Από τότε η επισκεψιμότητα αυξήθηκε πάρα πολύ, για να φτάσει τους 4664 επισκέπτες τον περασμένο μήνα (Σεπτέμβρη 2005) με πάνω από 200 επισκέπτες κάποιες ημέρες.

 

Η εξέλιξη της GreekWings και η νέα μέθοδος κατασκευής πτερύγων

Με μεγάλη χαρά πληροφορηθήκαμε από την Greek Wings την νέα μέθοδο κατασκευής πτερύγων, με φελιζόλ επικαλυμμένο με μπάλσα ή άλλο ξύλο, με τη βοήθεια κενού. Σύντομα θα βγει σε κανονική παραγωγή.

Είναι μια από τις καλύτερες και πιο γερές κατασκευές πτερύγων, που μέχρι τώρα την βλέπαμε στα καλύτερα ξένα KIT. 

Θα είναι ακόμα μεγαλύτερη χαρά μας, όταν κάποια στιγμή η GREEKWINGS εφαρμόσει και  την μέθοδο κατασκευής ατράκτου με πολυεστέρα (ή άλλη μέθοδο) και δούμε επιτέλους τα πρώτα Ελληνικά ΚΙΤ στην αγορά!  Θα ξαναθυμηθούμε την χρυσή εποχή του 1980-84!

Επισκεφθείτε το SITE της GREEKWINGS για να ενημερωθείτε στη νέα μέθοδο κατασκευής και ... αγοράστε!

 

Πως θα βρείτε το μοντελοδρόμιο του Ελληνικού και ποιες ώρες λειτουργεί 

μας ενημερώνει ο Νίκος Βραχιολίδης 

 

Οι ώρες        λειτουργίας του μοντελοδρομίου είναι        από          10 π.μ. έως 21 μ.μ.

Στην είσοδο μπορείτε        να φτάσετε είτε από την Λεωφόρο        Βουλιαγμένης, είτε από την Παραλιακή        Λεωφόρο.

 Από την Λεωφόρο        Βουλιαγμένης:

Με κατεύθυνση προς        Γλυφάδα, περνάμε την ασπροκόκκινη        δεξαμενή της πρώην Αμερικανικής βάσης,         περνάμε και την μικρή γεφυρούλα και στο        βενζινάδικο της BP, στο επόμενο φανάρι,         κάνουμε δεξιά. Μετά από 500 m, πάμε        αριστερά -όπως πάει και ο δρόμος- μετά        δεξιά, πάλι αριστερά και στην πύλη του        γκολφ κάνουμε δεξιά.

Λίγο πιο κάτω, στο δεξί        μας χέρι συναντάμε την πύλη του        αεροδρομίου, που είναι φυλασσόμενη. Αν        δε είστε μέλος, επικοινωνείστε με το        κινητό του Νίκου Βραχιολίδη, 6932-21.57.06,         ώστε να σας επιτρέψουν να περάσετε.

 

Από την Παραλιακή        λεωφόρο:

Με κατεύθυνση προς        Γλυφάδα, μόλις περάσετε το αεροδρόμιο,         στο δεξί σας χέρι θα δείτε ταμπέλλα που        γράφει "ΠΡΟΣ ΓΚΟΛΦ ΓΛΥΦΑΔΑΣ" και        σε κατευθύνει αριστερά. Ακολουθώντας        αυτές τις ταμπέλλες και πριν φτάσετε        στην πύλη του γκολφ, θα συναντήσετε στο        αριστερό σας χέρι την πύλη του        αεροδρομίου.

 

 

Τα στοιχεία αυτά έχουν καταχωρηθεί και  στη μόνιμη σελίδα "ΜΟΝΤΕΛΟΔΡΟΜΙΑ" για μελλοντική αναφορά. Σύντομα θα πάρουμε το στίγμα του μοντελοδρομίου με GPS, ώστε να δημιουργήσουμε "SPOT" στο WINDGURU και να έχουμε ακριβή πρόβλεψη του καιρού.

 

Αναβολή λόγω κακοκαιρίας των αγώνων SCALE στο Ακραίφνιο (και η ..."άρτια" ενημέρωση της ΕΛΑΟ !)

Αναβλήθηκαν λόγω κακοκαιρίας οι προγραμματισμένοι για την 1-2 Οκτωβρίου αγώνες SCALE από την ΕΛΑΟ,  στο μοντελοδρόμιο του HOBBY-BOX (Κώστα Μπούρμπουλα)

Τώρα βέβαια μην κοιτάξετε στο επίσημο SITE της ΕΛΑΟ για να δείτε την σχετική ανακοίνωση ! Τηλεφωνείστε καλύτερα στο HOBBY-BOX, όπως κάναμε κι εμείς για να έχετε μια σίγουρη ενημέρωση!

 

 
Το SITE με τις        ανακοινώσεις της Επιτροπής        Αερομοντελισμού της ΕΛΑΟ, όπου        αναζητούσαμε "επί ματαίω", το        απόγευμα της Παρασκευής 30/10 την σχετική        ανακοίνωση, για τη διεξαγωγή ή μη των        αγώνων SCALE!         

Άκρως        ενημερωτικό, όπως διαπιστώνετε!!!

 

Η  στάση αυτή της ΕΛΑΟ προς όλους εμάς τους απλούςαερομοντελιστές, προς ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ των αερομοντελιστών, αποδεικνύει περίτρανα για άλλη μια φορά, ότι οι αγώνες που διοργανώνει η ΕΛΑΟ δεν απευθύνονται και δεν αφορούν  ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ των αερομοντελιστών!

(Το ερώτημα βέβαια είναι, ποιους αφορούν τελικά ;!)

Ρίξτε μια ματιά στο SITE της Αυστριακής Ομοσπονδίας  για να δείτε πως λειτουργούν τα αντίστοιχα SITE στις ξένες χώρες, όπου ο αερομοντελισμός ευδοκιμεί. 

Το "PROP -On Line     είναι το καταπληκτικό περιοδικό ON-LINE της Αυστριακής Ομοσπονδίας, αποκλειστικά για Αερομοντελισμό.  Όχι μόνο είναι τέλεια (και έγκαιρα !) ενημερωμένο με την Αυστριακή αλλά και Παγκόσμια Αεραθλητική και Αερομοντελιστική επικαιρότητα, αλλά περιλαμβάνει επίσης και ενημέρωση για τα τελευταία προϊόντα των εταιρειών, έχει τεστ αερομοντέλλων, ακόμα και τιμές και πολλά άλλα! (Δυστυχώς το SITE είναι μόνο στα Γερμανικά).

Μήπως θα πρέπει κάποια στιγμή να πνεύσει και στην χώρα μας "ο άνεμος της Αλλαγής" ;

 

Η Αμερικάνικη Ομοσπονδία Αερομοντελισμού αναπτύσσει και κοινωφελές έργο

  Η Α.Μ.Α. (Academy of Model Aeronautics), η Αμερικάνικη δηλαδή Ομοσπονδία Αερομοντελισμού, αναπτύσσει και κοινωφελές έργο!

Μετά τις καταστροφές που προκάλεσε ο τυφώνας "Κατρίνα", η ΑΜΑ εγκαινίασε ένα πρόγραμμα αλληλοβοήθειας των μελών της, αλλά και προσφοράς βοήθειας (οικονομικής και οποιασδήποτε άλλης) προς τα θύματα γενικώς του τυφώνα. Το ίδιο πρόγραμμα εφαρμόστηκε και με τον πιο πρόσφατα ενσκύψαντα τυφώνα "Ρίτα".

Έτσι τα μέλη της ΑΜΑ όχι μόνο προσέφεραν απλόχερα τις οικονομικές προσφορές τους προς τους  πάσχοντες, αλλά - το κυριότερο-  ήρθαν μέσω του προγράμματος της ΑΜΑ σε προσωπική επαφή με άλλα μέλη-θύματα του τυφώνα, για να τους στηρίξουν οικονομικά και ηθικά!

Τέλος πάντων, μπορεί να λέμε ό,τι λέμε για τους Αμερικάνους, αλλά -για να  είμαστε ειλικρινείς- πρέπει να παραδεχθούμε ότι σε πολλά πράγματα είναι αιώνες μπροστά από εμάς! (και δεν εννοούμε μόνο στην τεχνολογία).

Φαντάζεστε να μπορούσε να γίνει κάτι παρόμοιο ποτέ και στην Ελλάδα;  (Ξέρουμε ότι αυτή την στιγμή χαμογελάτε ειρωνικά !)

 

Το "Concorde" του Ali Machincy !

     Αυτό το        εκπληκτικό αεροπλάνο παρουσιάστηκε        στους Εθνικούς Αγώνες της Αγγλίας, το        περασμένο καλοκαίρι, στην        κατηγορία "SCALE-DISPLAY", δηλαδή εκτός        συναγωνισμού, μόνο για επίδειξη.         

Το κατασκεύασε ο Ali Machincy,         ο ιδιοκτήτης του γνωστού Αγγλικού        καταστήματος "Al's Hobbies".

Έχει 2 τουρμπίνες και η μύτη του        μπορεί να παίρνει κλίση, όπως και στο        πραγματικό Concorde!

Όπως θα θυμούνται οι αναγνώστες μας, ο         Ali είχε αναδειχθεί νικητής στη        διοργάνωση της Αγγλικής Ομοσπονδίας        Αερομοντελισμού, "Top-Gun        2005"

 

Το Σαββατοκύριακο 1-2 Οκτώβρη οι  αγώνες SCALE που διοργανώνει η ΕΛΑΟ

Διεξάγονται στο μοντελοδρόμιο του Hobby-Box (Κώστα Μπούρμπουλα) στο Ακραίφνιο.

Στο SITE του HOBBY-BOX       υπάρχει αναλυτικό σχεδιάγραμμα μετάβασης.

 

 Νέα, εκπληκτική προσφορά του Γιώργου Ευσταθιάδη - "Power Model" - ειδική προσφορά για τους αναγνώστες της εφημερίδας!!

 

Ο Γιώργος Ευσταθιάδης μας ενημέρωσε με e-mail για την νέα εκπληκτική προσφορά του καταστήματος του, σύμφωνα με την οποία

Έκπτωση 12%       ισχύει στις αναγραφόμενες τιμές του      τιμοκαταλόγου  στην εφημερίδα, αρκεί      οι αερομοντελιστές να αναφέρουν στο      μαγαζί ότι διάβασαν      την προσφορά στην εφημερίδα !

 

(Της προσφοράς εξαιρούνται δυο μόνο μοντέλλα, τα SKYRAIDER-MACH I  και MACH II, τα οποία έχουν ήδη εξαιρετικά χαμηλές τιμές).

 

Σπεύσατε !!!

 

Μεγάλες προσφορές από την "Greek Rotors" - Γιάννη Κουτσούλα

Ο Γιάννης Κουτσούλας μας έστειλε την ακόλουθη ανακοίνωση, που αφορά σπουδαίες προσφορές για μοντελιστικά καύσιμα:

 

Γεια σας και καλή        εβδομάδα.        

Οι προσφορές μας στα καύσιμα COOL POWER , POWERMASTER συνεχίζονται και        για τον μήνα Οκτώβριο. Αυτόν τον μήνα όμως σε        περισσότερα είδη.

COOL         POWER        10% ΜΟΝΟ 19,50 Ευρώ
COOL POWER        15% ΜΟΝΟ 22,00 Ευρώ
POWERMASTER        10% ΜΟΝΟ 20,50 Ευρώ
POWERMASTER        15% ΜΟΝΟ 23,00 Ευρώ
POWERMASTER        15% HELI         ΜΟΝΟ 23,00 Ευρώ

        Μπορείτε να προμηθευτείτε το καύσιμο        κατ’ ευθείαν από εμάς στην Ορίων 21 στο        Γαλάτσι με τηλεφωνική προσυνεννόηση.        (210-2136085, 6978-587535) ή από τα παρακάτω        καταστήματα που έχουμε συνεργασία:

Καταστήματα        Αττικής
HMS -Κώστας Παπαδόπουλος Δικαστήρια 210-8235405 Αγγελής Αναστάσιος Νέα Ιωνία 210-2718595 Καλαμπάκος Δημοσθένης Ελευσίνα 210 5540715 POWER         MODELS Πειραιάς 210-4296118 MODELMANIA Νέος Κόσμος 210-9236824 Χαλκίδης Ανέστης Καισαριανή 210-7240505

Καταστήματα        Επαρχίας
        ΧΙΟΣ Τουμάζου Μαρία 6944-816197 ΛΑΡΙΣΑ Ναζάρης Δημήτριος 2410-531112 ΘΕΣ/ΝΙΚΗ Χατζημιχαήλ Ιωάννης 2310-862545 ΚΕΡΚΥΡΑ Καρύδης Νικόλαος 26610-24094 ΗΡΑΚΛΕΙΟ Μαραυγάκης Γεώργιος 2810-230066 ΙΩΑΝΝΙΝΑ Ζιάγκας Κύρος 26510-77368 ΑΡΓΟΣ Κουτάλης Ιωάννης 27510-61633
Οι τιμές στην επαρχία σαφώς αλλάζουν        λόγω των μεταφορικών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΛΑΣ

www.greekrotors.gr

        

 

  Εισαγωγές από Αμερική:

  γράφει ο        συνεργάτης μας  Γιώργος Βασιλίκας 

Αγαπητοί φίλοι αερομοντελιστές,

 Όπως ήδη πρέπει να γνωρίζετε όσοι διαβάσατε προηγούμενα δημοσιεύματά μας, η Αμερική εντός του μηνός Οκτωβρίου 2003, άρχισε να επιβάλλει μεγάλους φόρους στα εισαγόμενα από την Ευρώπη προϊόντα χάλυβος. Σε απάντηση της, η Ευρωπαϊκή Ένωση  άρχισε από αρχές Νοεμβρίου 2003 να επιβάλει με τη σειρά της (ως εμπορικά αντίμετρα ουσιαστικά) υψηλούς φόρους στα είδη που εισάγονται από τις ΗΠΑ. 

 Η κατάσταση μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου 2003 είχε ως εξής: Κάθε ιδιώτης μπορούσε να αγοράσει αερομοντελιστικά είδη (μοντέλα, κινητήρες, εξαρτήματα, ηλεκτρονικά κτλ) μέχρι το αφορολόγητο όριο των $200 ανά εισαγωγή. Άνω των $200 πλήρωνε κανείς περίπου 23-50% φόρους και δασμούς επί των Αμερικανικών τιμολογίων χωρίς καμία άλλη χρέωση.

  Σήμερα ισχύουν τα εξής:

 1)      Οποιοσδήποτε ιδιώτης μπορεί να εισάγει (αγοράσει) για προσωπική του χρήση  είδη αξίας 45 Ευρώ αφορολόγητα, δηλαδή περίπου $60 δολάρια.

2)      Οταν η καθαρή αξία των εισαγόμενων προϊόντων ξεπεράσει τα $60 (45 Ευρώ με ισοτιμία 12/2004) τότε αυτά φορολογούνται βάσει των προβλεπόμενων από το νόμο ποσοστών, πρακτικά από 30-70% (ίσως και παραπάνω σε συγκεκριμένες περιπτώσεις). Το ποσοστό αυτό περιλαμβάνει πάγια, δασμούς και Φ.Π.Α.

3)      Για αγορές από ΗΠΑ, τα δέματα σταματάνε συνήθως στη Γερμανία όπου εκεί διεκπεραιώνεται ένα μέρος της διαδικασίας της φορολόγησης και κατόπιν προωθούνται στην Ελλάδα για τα περαιτέρω.

4)      Ο όγκος και το βάρος ενός δέματος έχουν μεγάλη σημασία στο τι θα κληθεί να πληρώσει επιπλέον ο αγοραστής, ανεξάρτητα απο την αξία του προϊόντος και ανεξάρτητα από το εάν ήδη έχει πληρώσει τα ταχυδρομικά τέλη.

5)      Τα βιβλία δεν φορολογούνται σε καμία περίπτωση (εφόσον είναι σε έντυπη και όχι ηλεκτρονική μορφή), ανεξάρτητα από το πόσο κοστίζουν, βάσει της ορθής λογικής ότι “η γνώση πρέπει να διαδίδεται και να μεταδίδεται χωρίς σύνορα”. 

 Σημειώσεις:

 1)ΟΛΑ τα παραπάνω αναφέρονται σε εισαγωγές-αγορές από ιδιώτες για προσωπική χρήση και ΟΧΙ σε έμπορους, εταιρείες και νομικά πρόσωπα.  

2) Οι εισαγωγές στις οποίες αναφερόμαστε είναι με χρήση αεροπορικής αποστολής και όχι ταχυδρομείο επιφάνειας. Όμως και σε αυτή την περίπτωση τα πράγματα δεν είναι πολύ διαφορετικά. 

3) Μερικοί φίλοι αερομοντελιστές ίσως να έχουν καταφέρει να αγοράσουν κάποια είδη από χώρες εκτός της ΕΕ με μικρή επιβάρυνση ή καθόλου επιβάρυνση σε μεμονωμένες περιπτώσεις. Το δημοσίευμα αυτό βασίζεται στα προβλεπόμενα και ισχύοντα από το Νόμο. Από αυτό το σημείο και έπειτα, ο κάθε αγοραστής πράττει υπό προσωπική του ευθύνη.

 Γ. ΒΑΣΙΛΙΚΑΣ    

 

Παρεμβολές από κινητά τηλέφωνα!

Σας παραθέτουμε πιο κάτω μεταφρασμένη τη νότα ασφαλείας που έβγαλε η Αγγλική BMFA (είναι σαν την δική μας Ελληνική Αεραθλητική Ομοσμονδία- Τμήμα Αερομοντελισμού)

 

Safety        Bulletin Nr.6

Πομποί με         SYNTHESIZER συχνοτήτων και κινητά τηλέφωνα

Η έρευνα για την        αιτία της συντριβής ενός ακριβού JET         ελικοπτέρου, αποκάλυψε ότι ο πομπός με         SYNTHESIZER συχνοτήτων που χρησιμοποιείτο        για τον έλεγχο του ελικοπτέρου υπέστη        παρεμβολή από παρακείμενο κινητό        τηλέφωνο. Στην συγκεκριμμένη περίπτωση        επρόκειτο για πομπό MULTIPLEX με SYNTHESIZER,         αλλά είναι πιθανόν το ίδιο να μπορούσε        να συμβεί και σε άλλους SYNTHESIZED πομπούς.

Οι οδηγίες του        κατασκευαστού για τον πομπό ελέγχθηκαν        εξονυχιστικά και βρέθηκε        προειδοποίηση ότι κινητά τηλέφωνα δεν        θα πρέπει να χρησιμοποιούνται κοντά        στον πομπό, ενώ        συνακόλουθες δοκιμές που έγιναν        αποκάλυψαν ότι το φαινόμενο της        παρεμβολής ήταν        επαναλήψιμο με τον συγκεκριμμένο πομπό.

Η Βρεττανική        Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών θα διεξάγει        περαιτέρω έρευνες για να προσδιορίσει        την έκταση του προβλήματος και θα        αποφανθεί σχετικά στο εγγύς μέλλον.

Η BMFA συνιστούσε        ήδη για άλλους λόγους να μην παίρνετε        τα κινητά τηλέφωνα στα pits και στην        περιοχή πτήσεων, αλλά σας ενημερώνει        τώρα ότι τα κινητά        τηλέφωνα είναι πιθανόν να παρεμβάλλουν        πομπούς με SYNTHESIZER συχνοτήτων.

Διάφορα άρθρα

ΑΓΩΝΕΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ        ΑΓΩΝΕΣ ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΥ

Οι αγώνες οργανώνονται από την ΕΛΑΟ (Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία) - Επιτροπή Αερομοντελισμού

 

3-4 Απριλίου:  Πανελλήνιοι Αγώνες Ανεμοπτέρων στον Ορχομενό Βοιωτίας (κριτήριο επιλογής Εθνικής Ομάδας)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

 

Όταν πηγαίνετε για πτήση, έχετε μαζί σας φωτογραφική μηχανή και παίρνετε φωτογραφίες από τα μοντέλα, τις πτήσεις και γενικά ότι σας αρέσει και σας κάνει εντύπωση και στείλτε το να το δημοσιεύσουμε. Αυτό μας κρατάει όλους σε επαφή. 

 

 

 

Μια εκπληκτική είδηση, που μας χαροποίησε ιδιαίτερα: Νέο μοντελοδρόμιο στην Αττική, κοντά στην Αθήνα!

Combat

Η κατασκευή της κορδέλλας (03-04-2007) Για να σπάσουμε λίγο τη μονοτονία της ενημέρωσης των αναγνωστών με τα δρώμενα στις ξένες χώρες σχετικά με το COMBAT, τους κανονισμούς κλπ, σήμερα θα δώσουμε πρακτικές οδηγίες για την κατασκευή της κορδέλλας COMBAT.